
Kawasaki Z H2 2024
De Kawasaki Z H2; de koning van de nakeds! Supercharged en Hypernaked.
Plaats een voororder
De voordelen van
deze motor
Supercharged blok
Kawasaki Quick Shifter
Assist & slipperclutch
Trellis frame
Electronic Cruise Control

Supercharged
Al 50 jaar is de uiterst populaire Kawasaki Z-range toonaangevend in het Naked segment. Met de komst van de nieuwe en revolutionaire Supercharged Z H2 begint een nieuw tijdperk in het al spectaculaire Z-tijdperk. Deze topper uit het Naked segment wordt aangedreven door een 998cc vloeistofgekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor met supercharger, ontworpen en geproduceerd door Kawasaki zelf. Dit motorblok levert dankzij de supercharger een verbluffend piekvermogen van maar liefst 200 pk (bij 11.000 tpm) en een indrukwekkend koppel van 137 Nm (bij 8.500 tpm), wat resulteert in een sensationele acceleratie van deze Kawasaki Z H2 2024.

SUGOMI design
Het vlaggenschip van de Z-serie, de ZH2, is uiteraard vormgegeven volgens het SUGOMI & Minimalist designconcept. Het vertoont een agressieve houding in combinatie met een asymmetrische Ram Air-inlaat aan de linkerkant, wat resulteert in een intens en individualistisch SUGOMI-design. Het chassis is eveneens minimalistisch maar toch opvallend, waarbij ieder functioneel onderdeel simpel en zonder opsmuk wordt getoond en zo compact mogelijk is gemaakt. Dit nieuwe lichtgewicht Trellis frame, is een speciaal ontworpen frame en biedt een uitstekende handling en rechte lijn stabiliteit.
Veiligheid en electronics
De Kawasaki Z H2 2024 is uitgerust met een uitgebreid scala aan elektronische hulpsystemen, waaronder Power Modes, Traction Control, Cornering Management, Intelligente ABS en een IMU (Inertial Measurement Unit) die feedback geeft aan ABS en Traction Control over de stabiliteit van de motorfiets. De elektronisch instelbare vering en hoogwaardige remmen onderscheiden deze motorfiets van de standaard supercharged Z H2.
Daarnaast is de Kawasaki Z H2 2024 voorzien van een koppeling die lichter te bedienen is dankzij clutch assist, Kawasaki Quick Shift voor schakelen zonder koppeling boven de 2.500 tpm, en een Bluetooth smartphone verbinding waarmee onder andere de rijmodi op afstand kunnen worden aangepast met de speciale RIDEOLOGY app.

Vermogen>
De Z H2 streeft naar een krachtbron die een vermogen van 200 pk mogelijk maakt zonder de nadelen van een grotere motor. De 998 cm³ DOHC 16-kleppen In-Line Four Balanced Supercharged Engine produceert een maximaal vermogen van 147 kW (200 pk), terwijl hij lichtgewicht en compact blijft in verhouding met het vermogen wat hij kan leveren. Dit resulteert in intense acceleratie die alleen mogelijk is dankzij een supercharged motor.

Remsysteem van de Kawasaki Z H2 2024
Om gemakkelijk te kunnen rijden bij lage en middelhoge snelheden, evenals hoge snelheden, is de Z H2 uitgerust met Brembo M4.32 monobloc remklauwen aan de voorkant. Deze klauwen zijn vervaardigd uit één stuk gietaluminium en bieden een krachtige remkracht. De remklauwen zijn radiaal gemonteerd, wat bijdraagt aan hun hoge prestaties. De Nissin hoofdremcilinder, afgestemd op de karakteristieken van de Z H2, maakt niet alleen de vertraging in verschillende snelheidsbereiken controleerbaar, maar maakt het ook mogelijk om de remmen te gebruiken om de houding van de motor bij het insturen van bochten te veranderen.
Kawasaki Quick Shifter
Bij toerentallen boven de 2.500 tpm maakt KQS schakelen zonder koppeling mogelijk, zowel omhoog als omlaag. De quick shifter is handig voor sportief rijden, maar ook voor stadsritten en toertochten. Tijdens acceleratie detecteert het systeem dat de schakelpook is geactiveerd en stuurt het een signaal naar de ECU om de ontsteking te onderbreken, zodat de versnellingsbak soepel naar de volgende versnelling kan schakelen zonder de koppeling te gebruiken. Tijdens vertraging regelt het KQS-systeem automatisch het motortoerental, zodat je kunt terugschakelen zonder de koppeling te bedienen. Het systeem gebruikt een contactloze sensor, wat bijdraagt aan de hoge betrouwbaarheid.


Assist & Slipper Clutch
De assist cam van de Kawasaki Z H2 2024 vermindert de veerdruk op de koppeling voor een lichtere bediening, wat vermoeidheid van de rijder in stedelijke situaties zoals stop-and-go verkeer of files vermindert. De slipperclutch vermindert de druk van de terugslag om te voorkomen dat het achterwiel gaat stuiteren en slippen bij terugschakelen.
Electronic Cruise Control
Kawasaki's cruise control systeem maakt het mogelijk om met een druk op de knop een gewenste snelheid te behouden. Eenmaal geactiveerd, hoef je niet constant gas te geven. Dit vermindert de belasting van de rechterhand bij lange ritten, waardoor ontspannen cruisen mogelijk wordt en bijdraagt aan een hoog niveau van rijcomfort. De bediening van de Electronic Cruise Control is handig geplaatst op het linker stuur van de Kawasaki Z H2 2024.

De Kawasaki Z H2 2024 is verkrijgbaar in de volgende kleurstelling


MOTORCITY IS JOUW KAWASAKI DEALER>
Wij verwachten de Kawasaki Z H2 2024 in 2024 in onze showroom te hebben staan, bij MotorCity. We houden je uiteraard op de hoogte van de officiële introductie en alle prijsupdates.
Bij MotorCity kun je terecht voor alle Kawaski onderdelen, accessoires en service. Heb je een vraag neem je dan contact op?
Kawasaki Z H2 2024 | v.a. | 22.249,- |
Kosten rijklaar maken | v.a. | 0,- |
Nu bij MotorCity Amsterdam | v.a. | 22.249,- |
Financiering mogelijk
Heb je een vraag over deze motor?
In onze showroom
Kawasaki
NINJA 125 BTW MOTOR
4.240 ,-
Modeljaar: 2020
Kilometerstand: 3542 Km
Kleur: Groen
Kawasaki
NINJA 650 PRE-ORDER NU !!!
0 ,-
Modeljaar: 2024
Kilometerstand: 0 Km
Kleur: Ebony Candy Li
Kawasaki
ZX-10R 40TH ANNIVERSARY PRE-ORDER NU !!!
0 ,-
Modeljaar: 2023
Kilometerstand: 0 Km
Kleur: Livery
Suzuki
GSX-S 1000 GT PRE-ORDER NU !!!
16.499 ,-
Modeljaar: 2024
Kilometerstand: 0 Km
Kleur: Candy Daring Re