Gespecialiseerd personeelGespecialiseerd personeel Altijd 200 motoren op voorraadAltijd 200 motoren op voorraad Online bestellenOnline bestellen Online bestellenGratis wifi

Kawasaki Ninja H2-R

Gemaakt om het summum te vormen qua motorprestaties: De Ninja H2R is een geblazen motorisch meesterwerk. Gecreëerd met gebruikmaking van alle beschikbare technische divisies binnen de Kawasaki-groep. De Ninja H2R heeft een revolutionair motorblok met allesverpletterende prestaties, de hoogste kwaliteit componenten voor het rijwielgedeelte en een hele reeks hoogwaardige details – alles tezamen vormt dit een nieuwe legende op twee wielen. Deze motor is niet toegestaan voor gebruik op de openbare weg.

Om snel en vloeiend schakelen mogelijk te maken is gekozen voor een systeem met schakelmoffen. Deze versnellingsbak, die Kawasaki ook toepaste op hun MotoGP-racer en ook te vinden is in de Formule-1, is ontwikkeld samen met de Kawasaki race-afdeling. Bij deze versnellingbak schuiven de tandwielen zelf niet heen en weer zoals in een conventionele klauwengeschakelde versnellingsbak, alleen de lichte schakelmoffen worden verplaatst. Hierdoor zijn de tandwielen bovendien altijd maximaal in aangrijping, wat de belastbaarheid verhoogt.

Dankzij de enkelzijdige swingarm kan de uitlaat dichter tegen het achterwiel worden geplaatst, wat meer grondspeling in bochten oplevert. De zitpositie is gemaakt op het rijden van zeer hoge snelheden en circuitgebruik. Om de rijder extra steun te geven onder hevige acceleratie is de achterzijde van het zadel voorzien van een heupsteun. Deze steun is 15 millimeter naar achteren te verstellen voor langere rijders. De elektronisch geregelde stuurdemper van de H2R is ontwikkeld samen met Öhlins, een van de meest gerespecteerde fabrikanten van stuurdempers.

De compressor van de Ninja H2R is ontwikkeld door de motorfietsafdeling in samenwerking met andere divisies binnen de KHI-groep, namelijk de Gas Turbine & Machinery Company, Aerospace Company en de Corporate Technology Division. De lucht voor de compressor wordt aangevoerd via twee inlaten in de neus. Hun gezamenlijke oppervlak is 13.000 mm2 – wat tekenend is voor de hoeveelheid lucht die er nodig is om de ruim 300 pk te genereren. Om het motorblok compact en eenvoudig te houden, is er één smeersysteem dat koelende olie naar zowel de motor zelf, de supercharger als de versnellingsbak voert. Bijzondere aandacht is besteed aan de koeling van de cilinderkop, om te zorgen dat de koelcapaciteit gelijke tred houdt met het enorme vermogen dat de compressormotor levert. Extra grote koelvloeistofkanalen zorgen voor optimale koeling van de hete zone rond de verbrandingskamers.

In plaats van spiegels heeft de Ninja H2R carbonfiber vleugels op de bovenkuip. Deze zijn ontwikkeld door Kawasaki’s Aerospace Company en ze zijn aan hun uiteinde voorzien van kleine winglets. De Kawasaki-motorfietsafdeling kreeg speciale toestemming om op de Ninja H2R het Kawasaki River Mark te gebruiken. Dit speciale logo is gereserveerd voor producten en modellen van historische betekenis. De spiegelende zwartchroom-lak met zelfherstellende laklaag op de Ninja H2 is door Kawasaki specifiek voor motoren ontwikkeld. Het sterk reflecterende oppervlak accentueert nog eens de toch al overweldigende vormgeving van dit absolute kanon. De unieke zelfherstellende laklaag vereffend zelf kleine krassen en slijtplekken bij warme temperaturen.

De volledig elektronische sturing van de gaskleppen betekent dat de ECU niet alleen de hoeveelheid benzine (via de injectoren), maar ook de hoeveelheid lucht (via de gaskleppen) naar de motor volledig controleert. De optimale injectie en gasklepstand resulteert in een vloeiende gasrespons en maximaal vermogen. Het systeem draagt ook bij aan een verminderde uitstoot.

Kawasaki Ninja H2-R

v.a. 55400,-,-
Kosten rijklaar maken v.a. 0,-
Aflevering door heel Nederland v.a. 0,-

Nu bij MOTOR City Amsterdam

v.a. 55400,-

Financiering mogelijk

Vergelijkbare motoren

Kawasaki ZX-10R

Suzuki GSX1300R Hayabusa

Suzuki GSX-R1000 R

Suzuki GSX-R1000 R