Kawasaki Z1000R
De ‘gewone’ Z1000 is al best wel een driftkikker om te zien. Of je van motoren houdt of niet, de Z1000 is een stoer ding. Punt. Je kan je er misschien helemaal niets bij voorstellen, maar ook dat is voor sommige niet genoeg. Daarvoor heeft Kawasaki nu de Z1000R op de markt gezet.
Z1000R. Net even beter
Deze Kawasaki Z1000R is natuurlijk gewoon een Z1000, maar op vrijwel alle fronten net even wat beter. Ter verheldering, deze Z1000R is net even wat meer track-oriented dan dat de normale Z1000 dat is. Neem bijvoorbeeld het rijwielgedeelte. De gebruikelijke achterdemper uit de schappen van Kawasaki is vervangen voor een achterdemper afkomstig uit de fabrieken van Öhlins. De Öhlins S46DR1S om even wat specifieker te zijn. Deze achterdemper is volledig instelbaar en zou een goede combinatie van straat en circuit gebruik moeten kunnen leveren.
Aan de voorzijde is de voorvork ook aangepakt. Deze is nu vervangen voor een zogezegde SFF-BP voorvork. Seperate Function Fork – Big Piston.
Dit betekend dat beide poten veren bevatten en dat de dempingszuiger ook aan de binnenzijde zit. Als resultaat heb je een voorvork die zich uitstekend leent voor zowel Sportief als comfortabele rijprestaties.
Ook de remmen zijn aangepast. De normale Z1000 heeft zijn remmen van Kawasaki zelf gekregen. De Z1000R heeft die daarentegen van Brembo gekregen. Zoals gezegd, alles net even wat beter.
Kawasaki Z1000R |
v.a. € 15099,- |
Kosten rijklaar maken | v.a. € 0,- |
Aflevering door heel Nederland | v.a. € 0,- |
Nu bij MOTOR City Amsterdam |
v.a. € 15099,- |
Financiering mogelijk
Even samenvatten..
Waarom koop je de Kawasaki Z1000R?
- 1043cc viercilinder
- Shift light
- ABS
- geavanceerde voorvork
- Öhlins achtervering
- Brembo remsysteem
Bekijk deze motor in onze showroom
Heb je een vraag over deze motor?
020 480 8010Specificaties Kawasaki Z1000R
Cilinderinhoud | 1043cc |
Aantal Cilinders | 4 |
Maximaal vermogen | 142 PK @ 10.000 RPM |
Maximaal koppel | 111 NM @ 7300 RPM |
Rijklaar gewicht | 221 KG |
Rijhoogte | 815mm |