
De voordelen van
deze motor
Ergofit zadels
111PK
Dual-Dial Instrumentation met Multi-Function LCD
KTRC (Kawasaki TRaction Control)

Reïncarnatie van de ware classic
De spirit van de Kawasaki Z1 leeft voort in de Z900RS. Deze Retro Sport is onderhuids een supermoderne motor met stylingelementen uit de jaren '70. Ieder onderdeel van de Z900RS is onder de loep genomen om de moderne techniek te combineren met de retro uitstraling. Liefde voor detail en uitzonderlijk hoge afwerking staan centraal in de Z900RS.
Een reïncarnatie van de uit de jaren 70 daterende Kawasaki Z1. Groot fan van je klassiekers van vroeger? De Kawasaki is dan een briljante keuze voor jou. Deze splinternieuwe neo-retro Kawasaki is uitgerust met een 948cc vier-in-lijn motorblok. Niet alleen is dit motorblok super soepel door het gehele toerenbereik, maar ook drukt deze op zijn piek vermogen 111PK op het asfalt. Lijkt ons wel voldoende, toch?
Het blok heeft Kawasaki qua gevoel min of meer in lijn van de Z1 van vroeger proberen te houden. Denk dus bijvoorbeeld aan een soepele vermogensafgifte en een goed gevoel bij het gehele vermogensverloop. Kracht en rijdersgemak staat voorop bij dit motorblok.


Rijk uitgerust
Deze prachtige motor is uitgerust met diverse elektronische snufjes. Bijvoorbeeld tractie controle. Kawasaki's zogeheten KTRC. Fijn systeem om aan boord te hebben als je bijvoorbeeld ook met slechte omstandigheden besluit te rijden. Het KTRC systeem is in diverse standen te berijden. Jij bepaald tot in hoeverre het systeem zich met jouw rit bemoeit.
Daarnaast is de Kawasaki Z900RS uitgerust met een slipper clutch. Dit heeft diverse voordelen. Niet alleen zorgt dit direct dat de koppelingshendel aanzienlijk lichter te bedienen is, maar ook zal je achterwiel niet blokkeren bij heel sportief terugschakelen. Mocht je ervaring hebben op de Z1, dan is dat alleen al een beestachtig verschil. Zonder kramp in je handen op pad dus.
De Kawasaki Z900RS is de eerste Kawasaki die op maat gemaakt geluid heeft. Kawasaki heeft best wel wat tijd gestoken in het optimaliseren van de sound van deze neo-retro sportmotor. Zo zou het geluid bijvoorbeeld het beste moeten zijn bij stationair draaien, acceleratie vanaf stilstand maar ook lage snelheid cruisen. Nu maar hopen dat je er niet meteen een Akrapovic op wilt.


Nieuwe technologie met een klassieke look
De analoge snelheidsmeter en toerenteller worden aangevuld met een multifunctioneel LCD-scherm, waardoor het retrostijl uiterlijk in evenwicht wordt gebracht met de moderne functionaliteit.
De ø300 mm schijven worden door radiaal gemonteerde remklauwen aangegrepen en zorgen samen voor een grote hoeveelheid kracht en controle. De hoofdremcilinder van de radiale pomp draagt bij aan een subliem remgevoel.
De twee Traction Control standen zijn berekend op een breed scala aan rijomstandigheden. Ze zijn een aanvulling op de sportieve prestaties of bieden juist de gemoedsrust om onder bepaalde omstandigheden met vertrouwen over gladde ondergronden te rijden.
DE 2023 KAWASAKI 900RS IS VERKRIJGBAAR IN DE KLEUREN:


Kawasaki Z900RS | v.a. | 14.399,- |
Kosten rijklaar maken | v.a. | 0,- |
Nu bij MotorCity Amsterdam | v.a. | 14.399,- |
Financiering mogelijk
Heb je een vraag over deze motor?
In onze showroom
Kawasaki
NINJA 125 BTW MOTOR
4.240 ,-
Modeljaar: 2020
Kilometerstand: 3542 Km
Kleur: Groen
Kawasaki
NINJA 650 PRE-ORDER NU !!!
0 ,-
Modeljaar: 2024
Kilometerstand: 0 Km
Kleur: Ebony Candy Li
Kawasaki
ZX-10R 40TH ANNIVERSARY PRE-ORDER NU !!!
0 ,-
Modeljaar: 2023
Kilometerstand: 0 Km
Kleur: Livery
Suzuki
GSX-S 1000 GT PRE-ORDER NU !!!
16.499 ,-
Modeljaar: 2024
Kilometerstand: 0 Km
Kleur: Candy Daring Re