Elke zaterdag Quick ServiceElke zaterdag Quick Service Altijd 200 motoren op voorraadAltijd 200 motoren op voorraad Online bestellenOnline bestellen Online bestellenGratis wifi

Yamaha modellen 2018

De EICMA 2017 is begonnen. We liepen weer te springen in de huiskamer bij de presentatie van Yamaha. Inmiddels is ons hartritme weer terug gezakt naar een normaal tempo. We zijn uitgegierd van enthousiasme. Eerder gezegd gewoon bekaf. We hebben de boel weer op een rijtje. Even tijd voor een tussenstand. 

 

2018 Yamaha MT-07

We wisten dat het er aan zat te komen, alleen nog niet in welke vorm. Er gingen al enige tijd de geruchten de ronde dat de vernieuwde MT-07 de voorzijde van een MT-10 ging krijgen, dit is gebleken de voorzijde van een MT-09 van de vorige generatie te zijn geworden. Daar lijkt het in elk geval heel sterk op. Het kuipwerk is volledig vernieuwd. Elk oude onderdeel van de kuip is in de vuilnisbak gegaan en is vervangen voor nieuwe kappen. Hierdoor is de vormgeving van deze 2018 MT07 net even wat scherper geworden. Het achterlicht heeft ook een opfrisbeurt gekregen, alhoewel de verschillen te verwaarlozen zijn.

Motorisch is er niets veranderd aan het 2018 model Yamaha MT-07. Dit betekend dus dat je diezelfde koppelrijke 75pk sterke 685cc CP2 motorblok aantreft in deze Yamaha. Het motorische gedeelte kunnen we dus heel kort over zijn. Mocht je daar toch nieuwsgierig naar zijn dan kun je dat hier terugvinden. Het rijwielgedeelte is wel iets aan veranderd. De voorvering van het 2018 model heeft namelijk vanaf de fabriek een iets strakkere instelling mee gekregen. Hierdoor zou de MT-07 net even wat scherper moeten gaan sturen. Dat is goed om te weten, want niet iedereen was even tevreden met de vering aan de MT-07.
Meer lezen over de 2018 Yamaha MT-07?

 

2018 Yamaha MT-09 SP

Nou hier is iets waar wij echt heel erg enthousiast over werden. De MT-09 SP. Vorig jaar kregen wij het genot de MT-10SP te mogen ontvangen met standaard Öhlins veerpakket, nu ditzelfde op de MT-09. Een motor die in onze optiek ook wel een sportiever veerpakket kon gebruiken. De achterveer is gemakkelijk af te stellen middels een draaiknop bevestigd op het subframe. De voorzijde is vanzelfsprekend ook volledig afstelbaar. De MT09SP is uitgerust met hetzelfde kleuren schema als op de MT10SP. Geborsteld zilver met zwart en blauw.

Ook bij deze is het motorische gedeelte volledig het zelfde gebleven. Onder de MT09SP tref je dus hetzelfde CP3 motorblok met 849cc. Deze heeft een piek vermogen van 115PK.
Lees meer over de MT-09 SP

 

2018 Yamaha Niken

Dit is nogal een vreemde eend. Laten we één ding duidelijk maken, dit is NIET vergelijkbaar met een Piaggio MP3. Een MP3 is namelijk een motorscooter met drie wielen. De Yamaha Niken is een motor met drie wielen. Onder andere met een versnellingsbak, hetzelfde motorblok als dat je kunt terugvinden in de MT09 met zijn 115 PK, dubbele upside-down voorvorken aan de voorzijde, cruise control, tractie controle, diverse rijmodi en de lijst gaat door. Het ziet er misschien gek uit, maar de Yamaha Niken moet wel een feest zijn om te rijden. Mede dankzij zijn dubbele voorwiel kun je natuurlijk net even een tikje verder gaan dan bij de conventionele motorfiets. Daaraantoevoegend zul je ook met bizar slechte omstandigheden nog altijd kunnen blijven rijden. Ook handig. Wij zijn heel erg benieuwd. Nog niet oordelen, eerst rijden.
Lees meer over de Yamaha Niken

 

2018 Yamaha Tracer 900 & Tracer 900 GT

Ook de Tracer 900 is aan de beurt geweest. Op diverse fronten is deze net even wat meer ‘lange afstand’ georiënteerd geworden. In essentie is er niet heel veel optisch veranderd aan de Tracer 900, maar het getraind ook zal zeker de verschillen kunnen zien. Terugkomend op het de verbetering van zijn tour-vriendelijkheid zul je al gauw zien dat het windscherm een tikkeltje groter is dan die van de vorige versie. Ook het zadel heeft een comfort-upgrade gekregen voor zowel de rijder als de mede-passagier. De achterveer is aangepakt om beter overweg te kunnen met gevulde zijkoffers en als klap op de vuurpijl komt de Tracer 900 ook in een GT uitvoering.

De GT uitvoering is standaard uitgerust met zijkoffers in kleur, een TFT-dashboard, cruise control, quickshifter, handvatverwarming en sportiever veerpakket.
Lees meer over de Tracer 900 GT, Lees meer over de Tracer 900

 

XT1200ZE SUPER TÉNÉRÉ RAID EDITION

Om ons nog eventjes lekker te houden voor het feit dat de Ténére T7 nog altijd niet in productie is gegaan gooit Yamaha er weer even een speciale uitvoering van de XT1200 tegenaan. Standaard uitgerust met aluminium zijkoffers waar je 37 liter aan spullen in kwijt kunt, een hogere ruit, winddeflectoren en een set mistlampen. Dit allemaal gegarneerd met Carbon zijpanelen en een speciale stickerset.



Deel deze pagina met je vrienden

Bekijk nieuwsoverzicht

Nieuwsbrief

Als eerste op de hoogte zijn van acties, aanbiedingen en de nieuwste motoren! Meld je aan voor onze e‐mailnieuwsbrief.