Suzuki GSX1300R Hayabusa
De Suzuki Hayabusa staat bekend als de eerste productiemotorfiets die een topsnelheid van meer dan 300 km/uur kan bereiken. In 1999 spande het voertuig daarmee de kroon. Deze motorfiets is verder beroemd om zijn indrukwekkende vermogen, zijn wendbaarheid en zijn bijzondere uitstraling. Verder kent de motor zijn roem vanwege de ultieme prestaties in zijn klasse. Maar ondertussen is het bij Suzuki en de Busa tijd voor een nieuw hoofdstuk. Door middel van enorme toewijding en inspanning is er een verse en gewaagde derde generatie ontstaan van de GSX1300R. Een soepelere vermogensafgifte en een wendbaarder weggedrag garanderen je een nog verfijndere motorbeleving.
Krachtpatser van een blok
Een 1.340 cc viercilindermotor die geheel is herzien voor nog betere prestaties bij een lager verbruik en een langere levensduur waardoor de motor voldoet aan de Euro 5 emissie eisen. Het vermogen levert nu 140 kW (190 pk). De nieuwe Hayabusa levert bij toerentallen die in het dagelijks verkeer worden gebruikt meer koppel en vermogen dan welke andere sportmotor dan ook. Zo bereikt het blok al 150nm koppel bij 7.000 toeren. De motor reageert energieker op het elektronische ride-by-wire gas en weet vanuit stilstand binnen 3.2 seconden de 100km per uur te bereiken. Traction Control (instelbaar en uitschakelbaar) en het Anti-Lift Control System (instelbaar en uitschakelbaar) assisteren je bij het trekken van een sprint. Nieuwe zuigers en drijfstangen verlagen de draaiende massa in het motorblok. Gewijzigde olieboringen in de krukas zorgen voor een betere smering en de naaldlagers van de transmissie-assen zijn verlengd. Het verbrandingsproces verloopt efficiënter dankzij Twin Swirl Combustion Chamber (TSCC) verbrandingskamers. Dit heeft een positieve invloed voor de verbranding en zorgt voor een lager brandstofverbruik.
Het rijwielgedeelte
Het hart van dit uitstekend werkende rijwielgedeelte zit in het twin-spar frame en de swingarm, gemaakt van aluminium. Dit aluminium is duurder om te maken maar is wel heel stevig en stijf. De KYB upside-down cartridge-voorvork bieden een veerweg van 120mm. De demping van de voorvork is volledig instelbaar. De constructie van de volledig instelbare KYB-achterschokdemper is herzien voor optimaal comfort en stabiliteit. Hierbij zijn ook de veer- en dempingskarakteristieken van de voor- en achtervering aangepast voor een stabiel weggedrag met een neutraal gevoel bij elke snelheid.
Waarom koop je de Suzuki GSX1300R bij MOTOR City Amsterdam?
- Krachtige 4 cilinder motor
- Stevig rijwielgedeelte
- Comfortabel maar toch sportief
- Volledig instelbare demping
- Bloedsnel
- Low RPM assist
- Traction control & Anti Lift System
Bekijk deze motor in onze showroom
Heb je een vraag over deze motor?
Suzuki GSX1300R Hayabusa |
v.a. € 21999,- |
Kosten rijklaar maken | v.a. € 0,- |
Aflevering door heel Nederland | v.a. € 0,- |
Nu bij MOTOR City Amsterdam |
v.a. € 21999,- |
Financiering mogelijk