Gespecialiseerd personeelGespecialiseerd personeel Altijd 200 motoren op voorraadAltijd 200 motoren op voorraad Online bestellenOnline bestellen Online bestellenGratis wifi

Suzuki V-Strom 1050XT

Bekijk de brochure

Ook al heeft deze motor herkenbare lijnen is hij helemaal nieuw. Gebasseerd op het ontwerp van de legendarische Suzuki DR-Z-woestijnracer is het design van de nieuwe V-Strom scherper dan ooit. Zo is de motor voorzien van nieuwe details als LED-koplampen, een verticale indeling voor dim- en grootlicht en het aluminium stuur met nieuwe bedieningsunits. Hiernaast heeft de motor meer vermogen gekregen en is hij uitgerust met het gloednieuwe Suzuki Intelligent Ride System zodat jij tijdens ieder avontuur de volledige controle behoudt.

Prestaties van de Suzuki V-Strom 1050XT

Voor de V-Strom 1050 is het beproefde 90 graden V-twin-blok van 1.037 cm3 herzien. De aanpassingen die gedaan zijn aan het blok resulteren in een hoog maximumkoppel van 100 Nm bij 6.000 t.p.m., waarbij het maximumvermogen uitkomt op 79 kW (107,6 pk) bij 8.500 t.p.m.. Het brandstofverbruik van de motor ligt rond de 4,9 l/100 km.

De motor is hierbij uitgerust met het Low RPM Assist-systeem, welke ervoor zorgt dat het wegrijden uit stilstand heel soepel gaat. Deze verhoogt namelijk het stationaire toerental als je de koppeling laat opkomen waardoor korte draaien, manoeuvreren en file rijden nog makkelijker gaan.

Ook heeft de V-Strom 1050 een zeer accurate reactie op het gas dankzij de Ride-by-wire-gasklepbediening. De aansturing gebeurd via een elektronisch signaal in plaats van via een gaskabel. Dit maakt ook elektronische cruise control (XT) mogelijk, welke te activeren is bij snelheden tussen 50 en 160 km/uur. Handig als je je rechterpols even rust wil geven bij een lange rit op de snelweg. Hierdoor is deze motor een echt lange-afstands-motor.

Design van de Suzuki V-Strom 1050XT

Suzuki verzag de V-Strom van een zeer duidelijk afleesbaar en overzichtelijk LCD-scherm welke in een enkele oogopslag de bestuurder van alle informatie over toerental, snelheid, brandstofvoorraad en motortemperatuur voorziet. Ook vind je op de rechteronderzijde van de toerenteller de gekozen instellingen voor de tractiecontrole, ABS en de Suzuki Drive Mode Selector (SDMS).

Hier is het mogelijk de gasreactie in drie standen aan te passen van direct tot aan soft. SDMS is gekoppeld aan de tractiecontrole. Instellingen wijzigen doe je gemakkelijk met de speciale controleschakelaar op de bedieningsunit links op het stuur. Ook vind je op het instrumentarium een USB-aansluiting waarmee gemakkelijk een mobiele telefoon kan worden opgeladen of een navigatiesysteem van stroom voorzien kan worden.

Zowel de lijnen als kleurstellingen van de motor geven hem een zeer stoer en sportief uiterlijk zoals een allroader beaamt. Dit ontwerp is geïnspireerd op dat van de legendarische Suzuki DR-Z-woestijnracer en de DR-BIG. Opvallend ook is de koplamp met LED-verlichting en een verticale indeling voor dim- en grootlicht. Een ander opvallend detail is het aluminium stuur met nieuwe bedieningsunits.

Op de V-Strom 1050XT zijn ook de richtingaanwijzers voorzien van LED-verlichting. En het windscherm van de XT dat handmatig 50 mm in hoogte verstelbaar is.

Veiligheid van de Suzuki V-Strom 1050XT

De motor is uitgerust met een tractiecontrolesysteem welke constant de wielsnelheden van voor- en achterwiel, de stand van de gasklep en de krukaspositie. Ook controleert het welke versnelling er is ingeschakeld. Op basis van al deze gegevens berekent de ECU van de tractiecontrole continu of de beschikbare tractie wordt overschreden. In dat geval wordt het motorkoppel binnen een fractie van een seconde verminderd door het ontstekingstijdstip te verlaten en de gasklepopening te verkleinen, zodat het achterwiel grip houdt. Dit systeem is op 3 standen (en uitgeschakeld) in te stellen voor aanpasbaarheid aan alle situaties en rijstijlen.

Voor heeft de V-Strom 1050 dubbele remschijven van 310 mm in diameter en Tokico-vierzuigerremklauwen. De remschijf achter heeft een diameter van 260 mm. Deze wordt geremd door een remklauw met een enkele zuiger.

De V-Strom 1050XT heeft daarbovenop een gecombineerd remsysteem. Dus als je de voorrem inknijpt, wordt ook het achterwiel gedoseerd afgeremd. ABS op beide versies voorkomt blokkerende wielen – wel zo prettig als je toch een noodstop moet maken.

En de 1050XT heeft nog een serie extra assistentiesystemen, zoals ABS dat rekening houdt met bochten. Of wat denk je van Slope Dependent Control voor een goede verdeling van de remkracht op een helling. Hill-Hold Control helpt je om op een helling vanuit stilstand weg te rijden. Load Dependent Control past de remwerking aan op wisselende belading. Voor net dat beetje extra vertrouwen als je de grenzen van zijn prestaties en mogelijkheden opzoekt.

Bekijk de accessoires

 

Suzuki V-Strom 1050XT

v.a. 15499,-
Kosten rijklaar maken v.a. 0,-
Aflevering door heel Nederland v.a. 0,-

Nu bij MOTOR City Amsterdam

v.a. 15499,-

Financiering mogelijk

Even samenvatten..

 

Waarom koop je de Suzuki V-Strom 650A bij MOTOR City Amsterdam?

  • Krachtige tweecilinder motor
  • Veelzijdig rijwielgedeelte
  • Krachtig ABS systeem
  • Ruime zit
  • Comfort voor jou en je medepassagier
  • Low RPM assist
  • Easy start

Bekijk deze motor in onze showroom


Heb je een vraag over deze motor?

020 480 8010