Gespecialiseerd personeelGespecialiseerd personeel Altijd 200 motoren op voorraadAltijd 200 motoren op voorraad Online bestellenOnline bestellen Online bestellenGratis wifi

Yamaha MT-10 SP

De Yamaha MT-10 SP is de ‘Sport Production’ uitvoering van de Yamaha MT-10. Niet alleen klinkt dat heel aantrekkelijk, maar ook dat je een serieus geüpgraded vering pakket aan boord hebt. Mocht je ditzelfde messcherpe lijnenwerk vereisen op straat als op circuit, dan is de SP een uitstekende keuze voor jou.

Het motorblok van de Yamaha MT-10 SP

Daar waar het rijwielgedeelte serieus aangepast is ten opzichte van de normale Yamaha MT-10, is het motorische gedeelte gelijk gebleven. Dat wil zeggen dat je met deze MT-10 SP allereerst een 998cc groot motorblok hebt. Dit motorblok is in de verste verte niet ingericht op ontspannen cruisen, maar voortdurend ploegen. De straatstenen zullen en gaan er uit. Om deze reden is het motorblok afgesteld op maximaal vermogen en midden toeren bereik. Dit 998cc groot motorblok drukt op zijn piek vermogen 160 PK richting de grond. Dit piek vermogen is bereikt bij 11500 toeren per minuut. Het maximale koppel van 111 Newtonmeters is bereikt bij 9000 toeren per minuut.

Om het allemaal een beetje te kunnen bedwingen, of juist niet, in bepaalde situaties geniet je op deze SP van drie verschillende rijmodi. Yamaha noemt ze 1,2,3. Wij noemen ze Straat, Regen en Circuit. In essentie stel je hier de gevoeligheid van de gashendel in. Daar waar je in de Regen stand praktisch niet heel hard gas kunt geven, zul je in de Circuit stand eigenlijk bijna alleen maar vol gas kunnen geven. Precies wat je nodig hebt natuurlijk. Om een oogje in het zeil te houden aan de achterzijde tref je ook tractie controle. Deze is instelbaar in drie verschillende standen. Waaronder ‘uit’.

Om je snelheid door de versnellingen heen te kunnen blijven waarborgen tref je ook een Quick shifter. Bij het omhoog schakelen hoef je de koppeling hierdoor niet te gebruiken. Soepel en snel opschakelen is hierdoor mogelijk. Om één en dezelfde snelheid te kunnen blijven rijden tref je ook Cruise control.

Snel en zonder vervelende consequenties terugschakelen is mogelijk mede dankzij de Assist & Slipper clutch.

Het rijwielgedeelte van de Yamaha MT-10 SP

Ook al verschilt mede dankzij de unieke graphics de MT-10 SP veel van de MT-10, is er dus motorisch niets anders. De gigantische verschillen zitten in het rijwielgedeelte. Beter gezegd de vering. De MT-10 SP is namelijk uitgerust met een Öhlins volledig instelbaar elektronisch veersysteem. Dit systeem past zich automatisch aan aan verschillende omstandigheden. Daarbovenop heb je de mogelijkheid deze heel secuur af te stellen middels het display. Vanzelfsprekend in alle mogelijk denkbare variabelen. Waaronder veer voorspanning, demping en rebound. Niet alleen kun jij hierdoor de motor instellen voor je dagelijkse woon-werk rit, maar ook de festiviteiten gedurende het weekend.  Het remmen gebeurt middels twee zwevende remschijven met een diameter van 320mm. Hierop gemonteerd tref je vier zuiger remklauwen. Aan de achterzijde tref je een 220mm grote remschijf. Natuurlijk uitgerust met ABS.

Ook exclusief op de MT-10 SP is het TFT instrumentenpaneel. Full colour wel te verstaan. Niet alleen schenkt deze jou een berg aan informatie, maar ook de premium look en feel zoals je dat graag zou willen bij een fiets zoals deze.

Al met al is het veilig om te stellen dat de Yamaha MT-10 SP een serieus wapen is. Niet alleen op straat, maar ook op het circuit.

 

Yamaha MT-10 SP

v.a. 18999,-
Kosten rijklaar maken v.a. 0,-
Aflevering door heel Nederland v.a. 0,-

Nu bij MOTOR City Amsterdam

v.a. 18999,-

Financiering mogelijk

Even samenvatten..

 

Waarom koop je de Yamaha MT-10?

  • 998 viercilinder
  • Cruise control
  • ABS
  • Tractiecontrole
  • 270 graden Crossplane krukas
  • Diverse rijmodi
  • Quick shifter
  • Öhlins elektronisch verstelbaar veersysteem

Bekijk deze motor in onze showroom

 
 

Heb je een vraag over deze motor?

020 480 8010

Specificaties Yamaha MT-10 SP

Cilinderinhoud998cc
Aantal cilinders4
Maximaal vermogen160,4PK @ 115000 tpm
Maximaal koppel111nM @ 9000 tpm
Gewicht (rijklaar)210 KG
Zithoogte825 mm
Inhoud brandstoftank17 liter
mt-10 sp

Yamaha MT-10 SP review


Vergelijkbare motoren
1290 super duke

KTM 1290 Super Duke R

z1000r

Kawasaki Z1000R

Yamaha MT-09SP

Yamaha MT-09 SP