Modeljaar: 2023
 
v.a. 18.099,-
Contact

De voordelen van
deze motor

4,2'' TFT scherm met selectie van rijmodus

Brembo radiale hoofdcilinder

Cruisecontrol

Snelheidsbegrenzer

Het ultieme CP-blok: nummer 4

De koning van de MT lijn is deze Yamaha MT-10. Uitgerust met een 4-in-lijn motorblok wat klinkt als een V4. Dergelijke gekkigheid kan alleen maar bij Yamaha vandaan komen. dit motorblok drukt op zijn piek vermogen 160 PK richting de grond. Moge meer dan voldoende zijn om aan je trekken te komen. Dit toerental is mede dankzij zijn Crossplane krukas relatief snel beschikbaar. Het maximale vermogen van 160 PK ervaar je namelijk al bij 11.500 toeren per minuut.

zwarte Yamaha MT-10 met turquoise velgen rijd in het donker door een verlichte tunnel te zien vanuit het voorzijaanzicht
zwarte Yamaha MT-10 met turquoise velgen rijd in het donker met een verlichte stad op de achtergrond te zien vanuit het voorzijaanzicht

De Yamaha MT-10 is licht gewicht en wendbaar

Om mee te beginnen heeft Yamaha deze hyper naked bijzonder licht gehouden. Wat er is aan gewicht zit voornamelijk aan de voorzijde van de motor. Dit helpt niet alleen het voorwiel aan de grond te houden, maar ook een directer gevoel qua stuur input. De vering is verzorgd door KYB, en is aan beide zijden instelbaar.
De wielbasis is kort, ook dit bevordert de wendbaarheid van deze Yamaha MT-10. Mede dankzij zijn rijwielgedeelte geniet je van een heerlijke gooi-en-smijt motor. Bochten aanvallen doe je in een handomdraai. Precies zoals het hoort bij een motorfiets zoals deze.

zwarte Yamaha MT-10 met turquoise velgen rijd in het donker door een verlichte tunnel te zien vanuit het voorzijaanzicht
zwarte Yamaha MT-10 met turquoise velgen rijd in het donker door een verlichte tunnel te zien vanuit het voorzijaanzicht

Elektronica

Deze MT-10 is vanzelfsprekend uitgerust met ABS. Ook van de partij zijn diverse rijmodi. Middels een simpele druk op de knop schakel je tussen de STD, A en B stand. In die volgorde is de gasrespons steeds directer. STD is de stand die je logischerwijs het liefste bijvoorbeeld in de stad gebruikt of met slechtere omstandigheden. Daar waar het in de B stand alleen maar blazen geblazen is. Hangt een beetje van je bui af, is het niet?

Tractiecontrole is ook van de partij. Ook deze is in 3 standen te berijden en eventueel ook uit te schakelen. Ga je langer op pad? Zet dan de Cruise control aan. Niet een hele gebruikelijke feature op een motor zoals dit, maargoed, die krijg je er eenmaal bij.

DE YAMAHA MT-09 IS VERKRIJGBAAR IN DE KLEUREN:

zwarte Yamaha MT-10 met turquoise velgen op een witte achtergrond te zien vanuit het voorzijaanzicht
blauw met zwarte Yamaha MT-10 met blauwe velgen op een witte achtergrond te zien vanuit het voorzijaanzicht
volledig zwarte Yamaha MT-10 op een witte achtergrond te zien vanuit het voorzijaanzicht
Yamaha MT-10 v.a. 18.099,-
Kosten rijklaar maken v.a. 0,-
Nu bij MotorCity Amsterdam v.a. 18.099,-

Financiering mogelijk

Heb je een vraag over deze motor?