close up van blauwe 2023 suzuki v strom 1050

2023 Suzuki V-Strom 1050

De nieuwe Suzuki V-Strom 1050
De allroad legende versnelt in 2023

De nieuwe Suzuki V-Strom 1050
De allroad legende versnelt in 2023

Ultieme vrijheid

De Suzuki V-STROM 1050 geeft je in 2023 volledige vrijheid. Hij is gebouwd voor robuuste prestaties, voor de lange adem, om je in alle comfort naar je bestemming te brengen. Avontuurlijk toeren was nog nooit zo fijn. En nog nooit zo opwindend.

De 1050 komt met een rijk standaard pakket, zo ook de V-Strom 1050 DE. Beide motoren zijn standaard voorzien van zaken:

  • bi-directional quickshifter
  • TFT display
  • 6 assige IMU
  • Motion track brake systeem
  • Hill assist
  • Slope depend controle
  • Drive mode selector
  • Load depend controle

Nog meer controle

Met de Suzuki Drive Mode Selector (SDMS) kies je tussen drie verschillende motorkarakteristieken om de prestaties van de V-STROM 1050 af te stemmen op jouw voorkeuren en/of de rijomstandigheden. Hill Hold activeert de achterrem gedurende 30 seconden nadat je bij het omhoog rijden op een helling bent gestopt. Dit zorgt ervoor dat je soepeler kunt wegrijden zonder je zorgen te maken dat de motor achteruit rolt.

Het Load Dependent Control System herkent verschillen in belading op elk moment en past de remdrukken automatisch aan. Het Slope Dependent Control System past de rem druk aan om achterwiellift op een steile helling te voorkomen.

Low RPM Assist helpt je om vanuit stilstand bij lage toerentallen soepel weg te rijden. Dit werkt super bij stapvoets rijden en stilstaan in fileverkeer. Cruise control vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten. Suzuki Traction Control System (STCS) voorkomt dat het achterwiel doorslipt bij acceleratie. Je kunt de gevoeligheid van dit systeem in drie verschillende modi instellen of het systeem uitschakelen.

actiefoto van de nieuwe v-strom 1050 uit 2023
close up van blauwe 2023 suzuki v strom 1050

Styling

De verticaal gestapelde, rechthoekige LED-koplamp zorgt voor een heldere blik op de weg voor je, terwijl hij tegelijkertijd een stijlvolle flair toevoegt aan het vooraanzicht van de V-STROM 1050. Compacte LED-positielichten, LED-knipperlichten en een LED-achterlicht garanderen een duidelijke zichtbaarheid en een praktische duurzaamheid.

De vorm en de afmetingen van het windscherm op de V-STROM 1050 zijn gericht op maximaal comfort bij het afleggen van lange afstanden. Het scherm kan 50 mm in hoogte worden versteld via een hendel met snelkoppeling. Het stuur is conisch gevormd, zodat het gemakkelijk in de hand ligt. De V-STROM 1050 is uitgerust met individuele zadels voor rijder en passagier. De zithoogte van de rijder kan met 20 mm worden verhoogd met behulp van een meegeleverde beugel die onder het zadel wordt bewaard.

Rijwielgedeelte

Het bouwen van hoogwaardige aluminium frames is al tientallen jaren een integraal onderdeel van Suzuki’s technische DNA. Het Twin-Spar frame van de V-STROM 1050 blijft trouw aan dit erfgoed. Dankzij een combinatie van aluminium gietstukken en geëxtrudeerde aluminium profielen biedt het de juiste hoeveelheid flexibiliteit bij een juiste mate van sterkte aan een over het geheel genomen stijf lichtmetalen frame.

Ook het subframe achter biedt betere weerstand tegen alle krachten die bij rijden op ongeplaveide ondergronden optreden. Het resultaat is een slank, licht en sterk frame van beproefde en bewezen betrouwbaarheid, dat een uitstekende rechtuit stabiliteit biedt en zorgt voor briljante stuureigenschappen.

close up van motorrijder met passagier op de 2023 Suzuki V Strom 1050
Actiefoto van 2023 Suzuki V-strom 1050 met motorrijder en passagier

Technologie waar je u tegen zegt

De 43 mm upside-down KYB-voorvork en de KYB-mono schokdemper achter zijn volledig instelbaar, zodat je de karakteristiek kunt aanpassen aan je voorkeuren of aan het geplande gebruik. Een paar radiaal gemonteerde Tokico-vierzuigerremklauwen voor met ‘zwevend’ gemonteerde 310 mm remschijven zorgen voor stevige remprestaties, samen met de schijfrem in het achterwiel. Een antiblokkeerremsysteem (ABS) is standaard.

De ergonomische lay-out van de schakelaars bij de handvatten zijn goed binnen vingerbereik en ook met handschoenen prima te bedienen. Via de MODE en UP-/DOWN-schakelaars op de linker stuurhelft kun je de verschillende modi selecteren en de instellingen van elk S.I.R.S.-systeem aanpassen. Daarnaast kun je de cruise control snel inschakelen of reactiveren via een speciale knop op de schakelaar op de rechter stuurhelft.

Prijs en kleurstellingen

De prijs is voor deze rijk uitgeruste V-Strom zeer acceptabel. Voor de machine die hoogstaande technologie en stabiel rijcomfort samenvoegt is de prijs ingezet op een zeer toegankelijk niveau.
Je kunt de V-Strom 1050 voor €16.299 nu voorbestellen. De kleuren voor 2023 zijn als volgt: Rood/Zwart, Blauw/Zwart, Zwart/Zwart en Matgrijs/Zwart.

Je kunt vanaf nu ook de compleet nieuwe V-Strom 1050 DE online ontdekken of het kleine broertje, de V-Strom 800 DE en de 650XTA.

Motorcity is de Suzuki dealer in Noord Holland. Je vindt bij ons alle Suzuki motoren. De Suzuki 1050 en 1050 DE wordt eind 2022 verwacht. Heb je je zinnen al gezet op deze krachtige toerfiets, plaats dan een voororder bij ons. Andere toermotoren van Suzuki zijn de compleet nieuwe Suzuki V-Strom 800 DE en de 650XTA. Zoek je een  Suzuki-model uit een andere categorie dan verwijzen we je graag naar onze Suzuki-pagina

Bent u opzoek naar Suzuki occasions, deze vindt u door deze link te klikken.

Showroom bezoeken?

Wil je de Suzuki V-Strom 1050 komen bewonderen in onze showroom (vanaf eind 2022 )? We heten je van harte welkom.

Neem contact op