De nieuwe Suzuki V-Strom 800
De nieuwe V-Strom 800 van Suzuki
De V-Strom 800 is de nieuwe telg in het sterke middenklasse adventure-segment van Suzuki
De nieuwe V-Strom 800 van Suzuki
De V-Strom 800 is de nieuwe telg in het sterke middenklasse adventure-segment van Suzuki
De V-Strom 800 is van alle markten thuis>
Suzuki, een naam synoniem voor kwaliteit en innovatie in de motorfietsindustrie, heeft opnieuw de harten van avontuurlijke motorrijders veroverd met de introductie van de 2024 V-Strom 800. Deze nieuwe toevoeging aan de V-Strom-familie is ontworpen om rijders uitzonderlijk comfort, veelzijdigheid en prestaties te bieden voor een breed scala aan rijervaringen. In deze blog zullen we dieper ingaan op de opwindende functies en specificaties van de 2024 V-Strom 800 en onderzoeken waarom deze zoveel opwinding genereert onder motorliefhebbers.
De toegankelijke druipt van de V-Strom 800 af
Een Veelzijdig Krachtpakket
In het hart van de 2024 V-Strom 800 bevindt zich een compacte 776cc paralleltwin-motor die beschikt over een 270-graden ontstekingsvolgorde. Deze ontwerpwijziging zorgt voor een krachtige koppelproductie en biedt rijders ruim voldoende vermogen gedurende hun reis. Suzuki heeft ook zijn exclusieve Cross Balancer-systeem in de motor geïntegreerd, wat resulteert in opmerkelijk soepele werking.
Of je nu een langeafstandstocht onderneemt, uitdagende terreinen navigeert of eenvoudigweg in de stad pendelt, de motor van de V-Strom 800 levert de prestaties die je nodig hebt. Met een maximaal vermogen van 84,3 pk bij 8.500 tpm en een koppel van 78 Nm bij 6.800 tpm biedt deze motor een opwindende rijervaring die zich aanpast aan al je behoeften.
Comfort en Prestaties
Suzuki heeft de V-Strom 800 ontworpen met het oog op toertochten en dagelijkse gebruiksgemak. De motorfiets heeft een robuust stalen frame en subframe, aangevuld met een aluminium swingarm. Deze chassisopstelling biedt uitstekend comfort en stabiliteit, of je nu op snelwegsnelheden rijdt of offroad-trails verkent.
Om de rijkwaliteit van de V-Strom 800 te verbeteren, heeft Suzuki deze uitgerust met een Showa SFF-BP (Separate Function Fork - Big Piston) voorvork aan de voorkant, met 5,9 inch veerweg, en een gasgeveerde achterdemper met een handmatig bediende hydraulische veervoorspanningsaanpasser. Deze veerelementen zorgen voor een comfortabele en gecontroleerde rit, waardoor je met vertrouwen verschillende wegomstandigheden kunt aanpakken.
De V-Strom 800 komt met robuuste wieltechnologie
Een van de opvallende kenmerken van de V-Strom 800 is de combinatie van wielen en banden. Specifiek ontworpen voor deze motorfiets, zijn de zeven-spaaks gegoten aluminium wielen voorzien van Dunlop's D614-banden. Deze banden, met een 19-inch voorwiel en een 17-inch achterwiel, bieden de perfecte balans tussen on-road prestaties en off-road mogelijkheden.
Het unieke profiel en de interne structuur van deze Dunlop-banden bieden niet alleen uitzonderlijke grip op asfalt, maar maken ook het verkennen van onverharde wegen mogelijk, waardoor rijders de vrijheid hebben om hun pad te kiezen zonder compromissen.
Intelligent Rijderssysteem
Suzuki heeft een Intelligent Rijderssysteem (S.I.R.S.) geïntegreerd in de V-Strom 800, met een scala aan geavanceerde elektronische functies. Dit systeem omvat een multi-mode Tractiecontrole, door de rijder aanpasbaar ABS met twee gevoeligheidsniveaus, en handige functies zoals Easy Start en Low RPM Assist.
De Bi-directionele Quick Shifter zorgt voor naadloze schakelovergangen en verbetert de algehele rijervaring. Bovendien zorgt het Ride-by-Wire-gashendel voor nauwkeurige controle over de vermogensafgifte van de motor, waardoor soepele acceleratie en responsieve prestaties mogelijk zijn.
De V-Strom komt met een tech totaalpakket
De V-Strom 800 beschikt over moderne elektronica, waaronder een levendig kleuren-TFT-instrumentenpaneel. Dit 5-inch display biedt essentiële informatie in één oogopslag en kan zelfs dienen als programmeerbare schakelindicator, waardoor rijders hun gewenste schakelpunten kunnen aanpassen.
De gestroomlijnde en hoekige carrosserie behoudt de kenmerkende Adventure "snavel" van Suzuki en is verkrijgbaar in de opvallende Metallic Matte Steel Green-kleur, versierd met subtiele graphics. De verticaal gestapelde Mono-focus LED-koplampen, gepositioneerd onder een in hoogte verstelbaar windscherm, verbeteren niet alleen de zichtbaarheid maar dragen ook bij aan het onderscheidende uiterlijk van de motorfiets.
Verbeterd Comfort
Suzuki heeft verschillende ergonomische aanpassingen gemaakt om het comfort van de rijder tijdens lange ritten te waarborgen. In vergelijking met de V-Strom 800DE heeft de V-Strom 800 een lager geplaatst stuur, rubberen aluminium voetsteunen gemonteerd op gegoten aluminium beugels en een zadelhoogte die 25 mm lager is. Deze wijzigingen creëren een comfortabelere en ontspannen rijpositie, perfect voor lange ritten.
Touring Mogelijkheden
Voor rijders die de ultieme tourervaring zoeken, biedt Suzuki de V-Strom 800 Touring-variant. De prijs is helaas nog niet bekend, maar dit model is voorzien van een 35-liter topkoffer die de meeste integraalhelmen kan herbergen. Het reintroduceert ook handbeschermers voor extra bescherming tegen de elementen.
Ontdek meer over de Suzuki V-Strom 800>
Vanaf november kun je de Suzuki V-Strom 800 bij MotorCity in de showroom bekijken. De prijs van de Suzuki V-Strom 800 is al bekend en is € 11.999,-.
Nu al benieuwd? Doe een rondje op z'n broer, de uitgebreidere V-Strom 800 DE.
MotorCity is al sinds jaar een dag een compleetaanbieder van Suzuki motoren, occasions en serviceaanbod. Benieuwd? Neem contact op.
Meer nieuws
De 2025 Yamaha Tracer 9-serie biedt een nieuwe dimensie aan sport-touring, waarbij Yamaha’s innovatieve technolog...
Yamaha presenteert met trots de nieuwe 2025 Yamaha MT-07 – een motorfiets die Yamaha’s “Dark Side of Japan”...
De Kawasaki W800 blijft een iconische keuze voor liefhebbers van retro motorfietsen. Het model voor 2025 schittert ...