Lifestyle foto van 2023 suzuki gsx 8s in blauw en wit met bergen op de achtergrond

Suzuki Motoren 2023

Ontdek Suzuki voor 2023
Van kleine updates tot aan compleet nieuwe motoren. Suzuki pakt door in 2023

Ontdek Suzuki voor 2023
Van kleine updates tot aan compleet nieuwe motoren. Suzuki pakt door in 2023

Veel nieuwe Suzuki motoren in 2023

Naast veel nieuwe kleurstellingen zien we bij Suzuki ook een nieuw blok. Het 800cc-blok. De nieuwe Suzuki V-Strom 800/DE en de gave naked bike GSX 8S laten zien dat Suzuki de messen heeft geslepen. Suzuki onthult de nieuwe kleuren van het topmodel de Hayabusa en de populaire SV650. Zojuist zijn ook de nieuwe versies van de V Strom 1050 (DL) bekend geworden. Alle modellen zijn voor modeljaar 2023 leverbaar in nieuwe kleuren. Ook onthult Suzuki de nieuwe consumentenprijzen voor alle modellen.

  • Drie nieuwe kleuren voor Hayabusa en SV650
  • Nieuwe consumentenprijzen voor Hayabusa en SV650
  • De nieuwe versies van de V Strom 1050 modellen
Lifestylefoto van een blauwe en witte 2023 Suzuki GSX 8S met op de achtergrond een wit gebouw
Suzuki GsX 8S blauw 2023 model

De spiksplinternieuwe GSX 8S

Suzuki pakt een nieuwe niche. De 800cc-blokken. Daar waar de speelruimte is, pakt Suzuki ‘m. Visueel lijkt de nieuwe GSX-8S erg op zijn grote broer, de GSX-S1000. Bijvoorbeeld een sportief slank design met korte lijnen en een agressieve voorkant met twee opvallende LED-koplampen boven elkaar.

Beide motoren zijn echte schurken. Maar er zijn nog steeds grote verschillen tussen de nieuwe Suzuki GSX-8S en de Suzuki GSX-S1000. Een van de grote verschillen tussen deze twee motoren is letterlijk de motor. het hart van de fiets.

De nieuwe GSX-8S is uitgerust met een parallel twin block van 776 cc, oftewel een tweecilindermotor. De GSX-S1000 is uitgerust met een 999cc in-lijn 4-cilinder, oftewel 4 cilinders.

Bekijk hier de GSX 8S

De compleet nieuwe 2023 V-Strom 800DE

Suzuki heeft de smaak te pakken. Hetzelfde blok ga je terugvinden op de tourmotor van Suzuki, de welbekende V-Strom. Suzuki introduceert de: V-Strom 800DE

Suzuki lanceert dit jaar een geheel nieuwe adventure-motorfiets, ter gelegenheid van de 20e verjaardag van de V-STROM op de markt. Uitgerust met een parallel-twin-motor, is de V-STROM 800DE een uitbreiding van Suzuki’s avontuurlijke sportserie. De geheel nieuwe motorfiets biedt energieke prestaties, superieure controle en uitgebreide elektronische ondersteuning voor de rijder.

  • 776cc parallelle twin, 270° ontstekingsafstand, Suzuki gepatenteerde crossbalancer, standaard tweeweg quickshifter
  • Rij modi, instelbaar ABS en tractiecontrole inclusief grindmodus (G-modus) zijn eveneens standaard.
  • Framegeometrie voor controle en comfort, verstelbare SHOWA voor- en achtervering
  • LED verlichting, in hoogte verstelbare voorruit en handkappen
  • 5 inch kleuren TFT-display met USB-aansluiting en pop-up alarmfunctie

De prijs voor de V-Strom 800DE is nog niet bekend.

Bekijk hier de V-Strom 800DE
Suzuki V-Strom 800DE 2023 model
Suzuki Hayabusa GSX 1300 R 2023 model

Hayabusa

Suzuki’s topmodel wordt voorzien van drie nieuwe kleurstellingen. Voor modeljaar 2023 is de Hayabusa leverbaar in contrasterend Pearl Vigor Blue gecombineerd met Pearl Brilliant White (JWN), Metallic Thunder Gray met opvallend Candy Daring Red (CJH) en in ingetogen Metallic Mat Black in combinatie met Glass Sparkle Black (KGL).

De vloeistofgekoelde 1.340 cc viercilindermotor is geheel herzien voor nog betere prestaties bij een lager verbruik en een betere levensduur. De motor voldoet nu ook aan de Euro 5-emissie-eisen. Het topvermogen bedraagt nu 140 kW (190 pk). De nieuwe Hayabusa levert bij toerentallen die in het dagelijks verkeer worden gebruikt meer koppel en vermogen dan welke andere sportmotor dan ook. Het maximale koppel van 150 Nm wordt al bij 7.000 toeren bereikt.

Assistentiesystemen

De riante range aan geavanceerde elektronische assistentiesystemen, die samen het Intelligent Ride System (S.I.R.S.) vormen, zijn ontworpen om het rijgemak te vergroten, de rijder meer vertrouwen te geven en om de prestaties te optimaliseren. Deze systemen geven je het gevoel dat je direct met het hart en het brein van de motor communiceert, terwijl je het potentieel van de ultieme sportmotor ontdekt.

Rijwielgedeelte

Het hart van dit uitmuntende rijwielgedeelte zijn het twin-spar frame en de swingarm, gemaakt van geëxtrudeerd aluminium. Dit aluminium is duurder om te maken maar is wel heel sterk en stijf. Geëxtrudeerde aluminiumdelen zie je bijvoorbeeld ook terug in het chassis van enkele supercars.

De KYB upside-down cartridge-voorvork biedt 120 mm veerweg. De binnenpoten zijn voorzien van een diamond-like carbon-coating (DLC) voor een laag frictieniveau. De in- en uitgaande demping van de voorvork is volledig instelbaar.

De constructie van de via een linksysteem bediende, volledig instelbare KYB-achterschokdemper is eveneens herzien voor optimaal comfort en maximale rechtuit-stabiliteit. Daarbij zijn ook de veer- en dempingskarakteristieken van de voor- en achtervering aangepast voor een stabiel weggedrag met een neutraal gevoel bij elke snelheid.

De Bridgestone Battlax Hypersport S22-banden laten dankzij een nieuwe compound en een nieuwe constructie een betere rechtuit-stabiliteit en grip in bochten zien. De banden zijn gemonteerd op nieuwe zevenspaaks wielen die er niet alleen goed uit zien, maar die ook de feedback verbeteren.

Remsysteem

De Stylema®-remklauwen bedwingen nieuw ontworpen remschijven. Deze 320 mm schijven zijn 10 mm groter dan voorheen en hebben een nieuw gatenpatroon, dat de koeling optimaliseert.

De achterrem bestaat uit een 220 mm remschijf en een Nissin-enkelzuiger remklauw. De remkracht van voor- en achterrem wordt bewaakt door een hypermodern ABS-systeem met Motion Track Brake System. Dit systeem meet de bewegingen van de motor via een Inertia Measurement Unit en kan zo de remkrachtverdeling aanpassen om gripverlies en het oprichten van de motorfiets in bochten te voorkomen.\

Display

Daartussen zit een nieuwe TFT LCD-display. Deze toont de instellingen van het Suzuki Drive Mode Selector Alpha-systeem (SDMS-α) en fungeert als weergave-unit van Active Data. Zo zijn bijvoorbeeld real-time de hellingshoek (inclusief peak-hold-functie), de rem druk voor en achter, de acceleratiewaarde en de gasklepstand te zien.

De display toont naar keuze ook tijd, de ingeschakelde versnelling, de kilometerteller, de dagtellers, de omgevingstemperatuur, actueel en gemiddeld brandstofverbruik, het rijbereik en de reistijd. Een lichtsensor zorgt ervoor dat het scherm niet te fel verlicht is in het donker en goed leesbaar blijft in fel zonlicht.

p en zijn bedoeld voor gebruik op high-performance motorfietsen. Optimale grip, wendbaarheid en remkracht. De Hayabusa is uitgerust met Brembo’s nieuwste Stylema®-voorremklauwen. Deze remklauwen hebben een compactere en doordachter ontwerp en zijn bedoeld voor gebruik op high-performance motorfietsen. Ze bieden een verbeterde luchtstroom rond de remblokken voor een grotere koelcapaciteit en een directere respons.

De 2023 Suzuki Hayabusa is verkrijgbaar vanaf € 22.399,-

Bekijk hier de Hayabusa

SV650 2023

Voor modeljaar 2023 wordt de populaire SV650 eveneens leverbaar in drie nieuwe kleurstellingen. De kleuren Glass Sparkle Black (YVB) en Metallic Reflective Blue (QT8) worden gecombineerd met een licht gekleurd antraciet frame en velgen. De sportieve kleurcombinatie Glass Sparkle Black met Solid Iron Gray (BTH) wordt voorzien van een grijs frame en rode velgen.

De Suzuki SV650 maakt het rijplezier van een V-twin bereikbaarder dan ooit. Dankzij de compacte afmetingen en het lage gewicht is de populaire allrounder gemakkelijk te besturen. Bovendien is de SV650 krachtiger én zuiniger dan al zijn concurrenten.

Slimme systemen voor ultiem rijgenot

Slimme systemen als Easy Start en Low RPM Assist zorgen ervoor dat de bestuurder zich volledig kan focussen op wat belangrijk is: genieten van het motorrijden. Voor het A2-rijbewijs is de Suzuki SV650 kosteloos leverbaar als 35 kW-uitvoering.

Lichtgewicht

Lichtgewicht Dankzij het opmerkelijk lage gewicht van slechts 189 kg is het een waar genot om met de SV650A te manoeuvreren en te sturen. Een lichte motorfiets biedt vele voordelen: een vlotte acceleratie, een reactief stuurgedrag en meer vertrouwen bij het manoeuvreren. Motorrijders van elk niveau kunnen de stad nu moeiteloos doorkruisen en onbegrensd genieten van een rit over bochtige wegen.

Het creëren van een slank postuur gaat veel verder dan de zithoogte alleen. Het gestroomlijnde profiel van de SV650A ontstaat door de ergonomisch gevormde zijkappen en de geoptimaliseerde zadelvorm, die samen zorgen dat je bij stilstand comfortabel met de voeten bij de grond kunt en tijdens het rijden toch gemakkelijk en met optimale controle een bocht in kunt leunen.

De Suzuki V-Twin is een wonder van vernuft met een superieure veelzijdigheid. Bij lage toerentallen levert de motor veel koppel voor een speelse handel baarheid, gepaard met een diep en robuust geluid. Draai je het gas in het middengebied open, dan antwoordt de V-Twin met een soepele, lineaire vermogensafgifte die je altijd in de hand hebt. Bij hoge toerentallen groeit het vermogen van de V-twin naar een indrukwekkend niveau, zelfs in de hogere versnellingen.

De V-Twin voldoet aan de nieuwste Euro 4-emissienormen. en biedt naast een hogere vermogensafgifte ook een ultra laag brandstofverbruik van slechts 3,84 liter per 100 kilometer (26,05 km/l), wat toonaangevend is in zijn klasse.

Prijs 2023: € 8.099,-

Bekijk hier de SV650
Suzuki SV650 2023 model
Suzuki V-Strom1050 rood 2023 model

Vernieuwde V-STROM 1050 en 1050DE

Het compacte, lichte rijwielgedeelte van de V-Strom 1050 / 1050DE is ontworpen om comfort, veelzijdigheid en rijplezier te bieden. Elk aspect is gericht op maximale wendbaarheid en controle onder alle omstandigheden, of de rijder nu lange afstanden over geplaveide wegen aflegt of landwegen en off-roadpaden kiest. Het resultaat is een robuuste basis, die zorgt dat deze allround adventure-toermachine verbluffende prestaties levert.

Het nieuwe model biedt keuze uit twee varianten, toegespitst op de voorkeuren van de rijder voor verschillende soorten van adventure-activiteiten. De Suzuki V-Strom 1050 is gericht op het bieden van maximaal comfort en rijplezier tijdens het afleggen van grote afstanden en sportieve ritten. De Suzuki V-Strom 1050DE is gericht op optimale prestaties en controle wanneer de ontdekkingsdrift verder gaat over gravelpaden en off-roadpaden.

  • Sterke 1.037 cm3 V-twin motor met diepe motorsound, een krachtige en lineaire acceleratie en maximale prestaties
  • Standaard Bi-directional Quickshifter
  • Suzuki Intelligent Ride System (S.I.R.S.)
  • Gravel modus (G-mode) voor V-Strom 1050DE
  • Geoptimaliseerde vering en betrouwbare remkracht
  • Zesversnellingsbak met aangepaste overbrengingsverhoudingen
  • Informatief multifunctioneel kleuren-TFT-dashboard
  • Breed assortiment aan accessoires
  • Uitgebreid kleurpallet
  • Debuut op INTERMOT beurs in Keulen op 4 tot en met 9 oktober 2022.
  • Consumentenprijzen worden op een later moment bekend gemaakt.

V-Strom 1050

De V-STROM 1050 geeft je volledige vrijheid. Hij is gebouwd voor robuuste prestaties, voor de lange adem, om je in alle comfort naar je bestemming te brengen. Avontuurlijk toeren was nog nooit zo fijn. En nog nooit zo opwindend.

Prijs: € 16.299,-

Bekijk hier de V-Strom 1050

V-Strom 1050DE

De V-STROM 1050DE is gericht op optimale prestaties en controle, ook wanneer je ontdekkingsdrift verder gaat over gravelpaden en vlakke off-roadpaden. Wielbasis, balhoofdhoek, rijpositie en specifieke features verleggen het werkterrein ook naar minder gebaande wegen.

Prijs € 16.999,-

 

Tip: we gaan er niet vanuit dat de chaos in de toeleveringsketen zomaar opgelost is (oorlog, chiptekort). Mocht je je zinnen gezet hebben op een van de 2023 modellen: plaats een (vrijblijvende) voororder bij ons.

Bekijk hier de V-Strom 1050DE
Suzuki V-Strom 1050 DE geel 2023 model