Modeljaar: 2023
 
v.a. 23.749,-
Contact

De voordelen van
deze motor

Geïntegreerde winglets

Luchtgekoelde Oliekoeler

TFT-kleurendisplay

Krachtig 998 cm3, 4-in-lijn motorblok

Actiefoto 2023 Kawasaki ZX-10 R schuin achteraanzicht motorrijder op circuit

De Ninja als racer

De Ninja ZX-10R is het resultaat van Kawasaki’s voortdurende streven naar de perfecte superbike. De meest recente toevoeging aan de legendarische Ninja familie is ontworpen in samenwerking met het Kawasaki Racing Team.

Door gerichte upgrades aan het frame en swingarm, de geïntegreerde winglets en nieuwe stroomlijn met unieke styling is de ZX-10R stabieler en gemakkelijker snel te rijden. Standaard uitgerust met hoogwaardige Showa vering, Brembo remsysteem, Up/Down Quick Shifter, 4.3’’ TFT display met smartphone connectviteit, Cruise Control en veelmeer.

De Kawasaki ZX-10R Ninja SE is een bijzonder sterke speler op het circuit. Niet alleen het lokale circuit, maar ook je nabijgelegen dijkwegen natuurlijk. Boordevol met de nodige snufjes om jou zo snel mogelijk van A naar B te krijgen.

Niet alleen in een rechte lijn, dat kan immers iedereen, maar ook wanneer je diverse bochten tegen komt.

Actiefoto 2023 Kawasaki ZX-10 R schuin vooraanzicht motorrijder hangend door de bocht op circuit
Actiefoto 2023 Kawasaki ZX-10 R close up vooraanzicht motorrijder op circuit

Zoals een racer uitgerust hoort te zijn

Aan boord van dit korte en lichtgewicht frame tref je een 998cc groot motorblok. Deze drukt op zijn piek vermogen 203 PK richting de grond. Dit piek vermogen is bereikbaar bij een toerental van 13200 toeren per minuut. Bij een toerental van 11200 toeren per minuut gaat het maximaal te behalen koppel tekeer in het blok.

Bij dat toerental gaat er 114,9NM aan koppel in de rondte. Voor het opwerken van dit vermogen zijn een viertal cilinders verantwoordelijk. Moge duidelijk wezen dat dat voldoende moet zijn. Zo niet, ben jij gewoon langzaam.

Aan boord van deze Kawasaki ZX-10R tref je diverse snufjes om het vermogen allemaal een beetje in bedwang te houden. Allereerst een elektronische stuurdemper. Door niemand minder ontwikkeld dan Öhlins. Geoptimaliseerd op circuit en bochtige wegen.

Ten tweede de Cornering Management functie. Mede dankzij de aanwezigheid van een IMU kan de ZX-10R jou helpen met het vinden van de ideale lijn en het behouden daarvan. Tevens helpt het twin-spar-frame hier ook bij. Deze heet een nieuwe geometrie waarbij de rijder verder naar voren, boven het balhoofd zit. Dit ten gunste van de stuur input. Om alles weer terug tot stilstand te brengen tref je een vlijmscherp remmen pakket. Ontwikkeld door niemand minder dan Brembo. Vergeet de astronomisch lichte velgen niet. Gemaakt door niemand minder dan Marchesini.

Om alles rap tot voortgang te brengen tref je een Kawasaki Quick Shifter aan. Deze is tevens te gebruiken bij zowel het op schakelen als het neer schakelen. Bochten val je aan met een flink arsenaal aan veerkracht. Verzorgt mede dankzij de door Showa geproduceerde elektronische vering.

Actiefoto 2023 Kawasaki ZX-10 R schuin vooraanzicht motorrijder hangend door de bocht op circuit
Actiefoto 2023 Kawasaki ZX-10 R close up schuin vooraanzicht motorrijder hangend door de bocht op circuit

Een racer in hart en nieren

Al met al is het veilig om te stellen dat je met deze Kawasaki ZX-10R een absoluut kanon in huis haalt. Vlijmscherp rijwielgedeelte en krachtig motorblok zorgen beide voor een overdonderde ervaring op het lokale circuit en op de weg.

Wist je dat de Ninja ZX10-R ook nog een performance pakket biedt? Met dit pakket heb je voor 1049.- (excl. montage):

  • Knee pads
  • Carbon Akrapovic slip on
  • Smoke windscherm
  • Buddy seat cover

DE KAWASAKI NINJA ZX-10R IS VERKRIJGBAAR IN DE KLEUREN:

Productfoto 2023 Kawasaki ZX-10 R Lime Green op witte achtergrond
Productfoto 2023 Kawasaki ZX-10 R Robotic White op witte achtergrond
Kawasaki ZX-10R v.a. 23.749,-
Kosten rijklaar maken v.a. 0,-
Nu bij MotorCity Amsterdam v.a. 23.749,-

Financiering mogelijk

Heb je een vraag over deze motor?