Actiefoto 2023 Kawasaki Z900 SE op circuit met motorrijder hangend in de bocht

Naked Bikes

Alles over naked bikes
Ontdek waar het naked bike-concept vandaan komt, waarom het zo populair is en vind jouw ultieme naked bike. Alle naked bikes hebben we voor jou uiteengezet.

Alles over naked bikes
Ontdek waar het naked bike-concept vandaan komt, waarom het zo populair is en vind jouw ultieme naked bike. Alle naked bikes hebben we voor jou uiteengezet.

De naked bike

Alles over naked bikes en de 2023 naked modellen van de grootste merken. Je kunt er niet meer omheen, de naked bike. Een motorfiets die nog niet heel lang bestaat en geboren is uit een bijzondere samenloop van omstandigheden. Van Yamaha tot Kawasaki elk merk heeft z’n echte naked bike en vaak een hele range. Ontdek waar deze bike vandaan komt en welke modellen het best bij jou passen. 

Nieuwe Suzuki GSX-8S actiefoto rijden

Wat houdt naked bike precies in?

De definitie van een naked bike is een sport- of prestatiemotor waarvan de carrosserie grotendeels is verwijderd, kaal gestript als het ware, maar niet kaal. De positie van de voetsteunen, het zadel en het stuur zorgen ervoor de dat rijder een recht positie op de motor aanneemt. Anders dan bij een supersport waarmee veelal voorover leunt of een toermotor waarvan het blok weer veel hoger ligt.

De naked bikes zijn niet meer weg te slaan bij het motorpubliek. Met name de iets jongere generatie rijders ziet zichzelf graag op een naked bike. Sommige zijn afgestapt van caféracers of supersportmotoren om op een naked bike plaats nemen. En dit zonder afstand te doen van de kracht die je van een supersport kent of een wendbaarheid van een cafe-motorfiets. Een naked bike is ‘the best of both worlds.

 

De oorsprong van de naked bike

Geboren in de jaren '90 door de lege portemonnees en luiigheid van Europeanen. De evolutie van de naked bikes is ontstaan ​​door het initiatief van klanten die hun sportmotoren vaak zelf uit elkaar haalden en dit zo lieten als goedkope oplossing voor het vervangen van beschadigde kuipdelen.

Ze begonnen dus zelf met sleutelen of lieten kleine speciaalzaakjes dit doen met als indirect gevolg dat het kuipwerk en ander niet-noodzakelijk onderdelen steeds vaker achterwege werd gelaten en andere onderdelen weer vervangen werden door goedkoper onderdelen.

De motorfiets werd hierdoor ook lichter en wendbaarder, maar de vering en demping waren vaak hetzelfde als het originele model. Naarmate de tijd vorderden wat dit type motorfietsen meer afgestemd op de functie waarvoor de naked bike bedoeld is.

De eerste exemplaren zullen er vreemd uit hebben gezien. Maar na verloop van tijd zijn er aanpassingen gemaakt zoals de zithouding, het stuur en de neus van de motor. Wat je mettertijd overhield was een agressief ogende motor waarvan je afvroeg of deze straat-legaal waren. De eerste benaming voor de naked bikes was de ‘streetfighter’.

Er werden aanpassingen gedaan en aan het design geschaafd. Voor we het doorhadden was er nieuwe categorie geboren. En de grote merken bespeurde de trend. De nieuwe motor oogde stabieler, gaf de bestuurder meer controle en had nog steeds een flink vermogen. En niet kort daarna rolde ook de eerste naked bike van de productieband af.

zwarte Yamaha MT-10 met turquoise velgen op een witte achtergrond te zien vanuit het voorzijaanzicht
Studio foto van een van de eerste modellen van een naked bike. De Ducatie Monster uit 1993

De eerste naked bikes

De eerste modellen waren geïnspireerd op de bestverkopende supersport-versie van de merken zelf. Alleen dan de naked-versie met kenmerken zoals hierboven besproken. De Ducati Monster 900 was, naar verluid, in 1993 de eerste naked bike die van de band kwam rollen. De rest volgde toen het duidelijk werd dat er nieuw goud was ontdekt.

Triumph volgde kort daarna met de Speed Triple in ’94. De rest is geschiedenis. Tegen de eind jaren ’90 waren alle merken bezig met de hippe categorie.

Het middensegment van de motorwereld is uiteindelijk leidend geworden in dit segment. Premium motorfietsen voor een redelijke prijs domineren het motorlandschap. Denk maar aan de popualire MT-series van Yamaha of de Z-range van Kawasaki. Van lichte A2 naked bikes, zoals de MT125 tot aan de zware supercharged ZH2’s van Kawasaki met 200pk.

Als je kijkt naar de bovenkant van de markt van de markt zoals Ducati en BMW, dan zie je bij Ducatie de Monster (3 versies) nog steeds terug en de sterkere broer de ‘Streetfighter’ in 4 versies. Voor 2023 is bij Yamaha de Naked-range alleen al uit 8 modellen groot, dan kun je op de MT10 (XX) na alle motoren in A2-uitvoering krijgen en bestaan er uitgebreid accessoires en onderdeel-pakketten.

Al met al is het duidelijk dat deze categorie niet meer weg te denken is uit de motorwereld.

Waarom een naked bike kiezen

De naked bikes geven een compleet ander en beter gevoel van controle. Ondanks dat de motor gestript is van onnodige onderdelen, zijn de versies van vandaag de dag gestroomlijnd.

  • Wendbaarheid: de naked bikes zijn door de andere positie van het blok, de zitpositie van de motorrijder en functionaliteit van het ontwerp veel wendbaarder dan de gemiddelde motor. Zeker bij de lichtere naked bikes (tot 650cc) is dit goed merkbaar. Dit betekent dat ze geweldig zijn om mee te rijden op bochtige wegen en in stedelijke omgevingen.
  • Uitstraling: de strakke, ongecompliceerde vormgeving van naked bikes geeft ze een sportief en avontuurlijk uiterlijk.
  • Vermogen en koppel: de meeste naked bikes hebben een hoge koppel en waardoor de motor een speels karakter krijgt. Combineer dit met de actieradius en wendbaarheid van de gemiddelde naked bike en het speelkwartier kan beginnen.
  • Prijs: ondanks het inmiddels ook een modeverschijnsel geworden is, kan een naked bike ten opzichte van andere categoriën zoals toermotoren of supersport gunstig uitvallen.
  • Variëteit: er zijn veel verschillende naked bikes op de markt, waardoor er altijd wel een model is dat bij jouw persoonlijke voorkeuren en budget past.
zwarte Yamaha MT-07 met turquoise velgen te zien vanuit het voorzijaanzicht staat in een groot donker gebouw met de koplamp aan
lifestylefoto Suzuki GSX S1000

Waar moet je op letten bij de aanschaf van een naked bike?

Bij de aanschaf van een naked motor is het belangrijk om na te denken over verschillende dingen. Zo is het bijvoorbeeld belangrijk om te overwegen wat voor soort rijder je bent en wat voor soort ritten je gaat maken. Als je voornamelijk in de stad rijdt, is een kleinere naked motor misschien wel geschikter voor jou dan een grotere motor.

Ook is het belangrijk om na te denken over je budget. Naked motors kunnen namelijk in verschillende prijsklassen verkrijgbaar zijn, dus het is belangrijk om te weten hoeveel je maximaal wilt uitgeven. Verder is het ook aan te raden om na te denken over de afmetingen van de motor en of die geschikt zijn voor jou. Als je bijvoorbeeld niet zo lang bent, kan een grotere naked motor lastig te hanteren zijn.

Het is ook belangrijk om te kijken naar de prestaties van de motor en naar de reviews van andere rijders. Zo kun je erachter komen of de motor betrouwbaar is en of hij voldoet aan jouw wensen.

Tot slot kun je altijd adviseurs van dealers met je mee laten kijken. De kennis die zij hebben over de naked bikes gaat je helpen een juiste keuze te maken. 

Welke type naked bike past bij mijn situatie?

Omdat een naked bike van nature al functioneel is opgebouwd, moet het type naked, licht of zwaar, bij je passen. Daarbij letten we altijd op wat voor type motorrijder je bent.

Lichte naked bikes (tot 600cc)

Er zijn een aantal redenen waarom je voor een lichte naked-bike zou kiezen in plaats van een zwaardere. Een van de belangrijkste redenen is dat lichte naked-bikes over het algemeen wendbaarder zijn dan zwaardere motorfietsen. Dit maakt ze geschikter voor stadsverkeer en voor rijders die op zoek zijn naar een motorfiets die gemakkelijk te manoeuvreren is in druk verkeer of op krappe straten.

Bovendien zijn lichte naked-bikes vaak gemakkelijker te rijden voor beginnende rijders of voor rijders met minder ervaring.

Dit komt omdat ze minder kracht hebben, wat betekent dat ze gemakkelijker te controleren zijn en minder kans op schade hebben bij een ongeluk. Dit kan een belangrijke overweging zijn voor rijders die nog niet zo veel ervaring hebben met motorrijden.

Ten slotte zijn lichte naked-bikes vaak goedkoper dan zwaardere motorfietsen, omdat ze minder krachtig zijn en vaak gemaakt zijn van lichtere materialen. Dit kan een belangrijke overweging zijn voor rijders die op zoek zijn naar een betaalbare motorfiets die geschikt is voor dagelijks gebruik.

De zwaardere naked bikes  

Vanaf 600cc ga je richting de zwaardere categorie. Ofschoon 600cc als middenklasse beschouwd wordt, zullen de meeste motorrijders kiezen voor een blok tussen 600 en 1000cc. Hier is dan ook het meest aanbod in.

Een van de belangrijkste redenen is dat zwaardere naked-bikes over het algemeen meer kracht hebben, wat betekent dat ze beter geschikt zijn voor hogere snelheden en langere afstanden. Dit maakt ze geschikter voor rijders die van plan zijn om langere ritten te maken of die op zoek zijn naar meer prestaties uit hun motorfiets.

Bovendien bieden zwaardere naked-bikes vaak meer comfort dan kleinere motorfietsen, omdat ze meer stabiliteit en trilling-onderdrukking hebben. Dit kan vooral handig zijn als je van plan bent om langere ritten te maken of als je op zoek bent naar een motorfiets die je zowel op de openbare weg als op de snelweg kunt rijden.

Ten slotte zijn zwaardere naked-bikes vaak beter uitgerust met moderne technologieën en comfortabele functies, zoals ABS-remmen, LED-verlichting en digitale instrumentenpanelen. Dit kan een belangrijke overweging zijn voor rijders die op zoek zijn naar een motorfiets die veilig, comfortabel en gemakkelijk te bedienen is.

lifestylefoto Kawasaki ZH2
zwarte Yamaha MT-09 met turquoise velgen staat in het donker in een verlichte studio te zien vanuit het achter zijaanzicht

Welke naked bikes zijn er allemaal?

Om je een volledig beeld te geven hebben we dit artikel opgebouwd per merk. Het hoeft niet altijd waarheid te zijn, maar hoe lichter de motor des te goedkoper deze vaak is. Lichtere motoren vragen om minder techniek, technologische ontwikkelingen en de vervaardiging van het blok en de motor is minder uitdagend.

Uiteraard zijn er tussen de merken onderling ook grote verschillen en moet je goed onderzoek doen naar je voorkeuren. We geven per motor een korte beschrijving een, de prijs en een link naar meer informatie over het betreffende model.

We beschrijven hieronder alle nieuwste (2023) naked bikes van de volgende merken:

Yamaha Naked Bikes
Kawasaki Naked Bikes
Suzuki Naked Bikes
BMW Naked Bikes
Honda Naked Bikes
Ducati Naked Bikes
Triumph Naked Bikes
KTM Naked Bikes

We beginnen met Kawasaki.

Kawasaki naked bikes

Afkomstig uit Japan, zijn de Kawasaki's wellicht de meeste herkenbare van alle motormerken. Scherpe lijnen van hun zogenaamde Sugomi designfilosofie tot aan de onmiskenbare groene kleur. In elk segment kom je van Kawasaki een herkenbare motor tegen. De populairste van de naked bike reeks bij Kawasaki zijn toch wel de Z650 en Z900 met de onmiskenbare look van Kawasaki.

Actiefoto 2023 Kawasaki Z125 vooraanzicht met motorrijder in stedelijk gebied

Kawasaki Z125

De Kawasaki Z125 is een pittige naked bike. Een relatief kleine en extreem wendbare motorfiets. Het is ontworpen als een eerbetoon aan de klassieke Kawasaki Z-serie motoren uit de jaren 70 en 80. De Z125 heeft een krachtige, single-cylinder motor en een stijlvol, retro-inspired design. Het is een geweldige motorfiets voor rijders die op zoek zijn naar een kleine, lichte en wendbare motorfiets voor stadsverkeer en korte ritjes.

Aan boord van deze Kawasaki Z125 tref je een 125cc ééncilinder motorblok. 4-takt, natuurlijk. Dit blok drukt op zijn piekvermogen (bij 10.000 toeren per minuut) 15 Pk op het asfalt. Precies de limiet van wat toegestaan is voor het A1 rijbewijs. 

Prijs: € 5.699,-

Bekijk de Z125

Kawasaki Z400

De Z400 naked bike is voorzien van een krachtige, liquid-cooled, single-cylinder motor en een stijlvol, modern design. Het is een geweldige motorfiets voor rijders die op zoek zijn naar een kleine, lichte en wendbare motorfiets voor stadsverkeer en korte ritjes. 

De Z400 is de perfecte kennismaking met de Kawasaki Supernakeds voor nieuwe rijders of voor ervaren rijders die opzoek zijn naar puur rijplezier. De krachtige 399cc Parallel-Twin
met Assist & Slipperclutch staat garant staat voor veel koppel en een laag verbruik.

Een laag rijklaargewicht, lange achterbrug en steile balhoofdhoek resulteren in de scherpe handling waar deze 400 bekend om staat. Aangevuld met de Sugomi styling, opvallende LED-koplamp en overzichtelijk LCD-display heb je de ultieme A2 naked bike in handen.

Prijs: € 6.899,-

Showroom foto van de 2023 Z400 naked bike van Kawasaki
showroom foto van een kawasaki z650 uit 2023

Kawasaki Z650

De Kawasaki Z650 is een middelgrote motorfiets die is ontworpen voor alledaags gebruik. Het is duidelijk waarom een Z650 de zogenaamde "naked bike-naam“ draagt. Zoals je ziet, geen volledig omsloten carrosserie heeft zoals sommige sportmotorfietsen. In plaats daarvan heeft de Z650 een minimalistisch design met blootliggende motoren en frame.

De Z650 kan terecht voortborduren op zijn immense populariteit als beste allround pakket in zijn segment. Naast een scherp design heeft de Z650 meer koppel, een prachtig TFT-display met Smartphone connectiviteit en LED verlichting. Voor 2023 is de Z650 uitgerust met Kawasaki's geavanceerde Traction Control welke je ondersteunt bij sportief rijden en maximale tractie biedt in alle omstandigheden.

Verschil met de Z400

De belangrijkste verschillen tussen deze naked bikes: de Z400 en de Z650 zitten 'm in de motoren. De Z400 heeft een kleinere, single-cylinder motor terwijl de Z650 een grotere, twin-cylinder motor heeft. Dit betekent dat de Z400 over het algemeen minder krachtig is dan de Z650. De Z400 is ook lichtere en wendbaarder dan de Z650, wat het een geweldige motorfiets maakt voor stadsverkeer en korte ritjes. De Z650, aan de andere kant, is krachtiger en geschikter voor langere afstanden en hogere snelheden.

Prijs Z650: € 8.399,-

Bekijk de Z650
showroom foto van de 2023 kawasaki z900

Kawasaki Z900

De Z900 is Kawasaki's meest populaire naked bike. Dit vlaggenschip is ontworpen als een krachtige en sportieve motorfiets die zowel geschikt is voor de stad als voor lange afstanden. De motorfiets is voorzien van een 948 cc inline-viercilinder motor die een vermogen levert van 125 pk bij 9500 tpm. De motorfiets heeft ook een slank en aerodynamisch ontwerp, waardoor het een atletisch en stijlvol uiterlijk heeft. Al met al is de Kawasaki Z900 een krachtige en veelzijdige motorfiets die zowel geschikt is voor beginners als voor gevorderde motorrijders.

De Z900 is voor 2023 compleet vernieuwd met onder andere een nieuw design, een vernieuwd frame en aangepaste injectie- en veerinstellingen. Qua uitrusting is de Z900 nog rijker en worden er een groot aantal nieuwe features toegevoegd waaronder; traction Control, geïntegreerde rijmodi, TFT-kleurendisplay, Bluetooth smartphone connectiviteit, volledige led-verlichting en de volgende stap in Kawasaki’s kenmerkende Sugomi styling.

Prijs: € 11.299,-

De 70kW-uitvoering vanaf: € 10.999,-

Bekijk de Z900

Kawasaki ZH2

Supercharged. Dat is wat deze Kawasaki is. Hij brengt alle technologie en knowhow van Kawasaki Heavy Industries samen in deze brute naked bike. Deze naked bike gaat de concurrentie met het zwaardere segment aan zoals de Street Fighter V4 van Ducati of KTM Super Duke 1290.

Met Quick Shifter, smartphone connectiviteit en elektronische Cruise Control en andere geavanceerde elektronische hulpmiddelen is de Kawasaki Z H2 namelijk een haast futuristische motor. Het is dan ook de meest radicale, technisch geavanceerde en krachtigste Z ooit; de Z H2. Hét nieuwe vlaggenschip binnen de uiterst succesvolle Z-range.

Deze topper uit het naked bike-segment wordt aangedreven door een 998cc vloeistof gekoelde, 4-cilinder 4-takt lijnmotor met supercharger welke door Kawasaki zelf is ontworpen en geproduceerd. Dit blok levert door de supercharger een verbazingwekkend piekvermogen van maar liefst 200 pk (bij 11.000 tpm) en 137 Nm koppel (bij 8.500 tpm) dat resulteert in een sensationele acceleratie.

Prijs: € 22.249,-

De SE versie begint vanaf: € 24.849,-

 

Bekijk de ZH2
Showroomfoto Supercharged Kawasaki ZH2

Yamaha naked bikes

Een van de meest populaire motormerken wereldwijd met een breed assortiment. Dit Japanse merk is een reus in de motorwereld. Zowel voor particulieren als voor het officiële circuit. Yamaha heeft in elke segment strak ontworpen, toegankelijke en kwalitatief hoog motoren weten te bouwen.

Van sport toermotoren zoals de Tracer naar de naked bike-categorie met hun MT-reeks tot aan de Racer-series zoals de R7 en de R1. Ook kunnen we de scooters van Yamaha niet uitvlakken. In dit artikel zoomen we in op de megapopulaire MT reeks. MT staat voor Masters of Torque. En laat 'torque' (koppel) nu net een belangrijk element zijn bij de rijervaring met een naked bike. 

zwarte Yamaha MT-125 met turquoise velgen op een witte achtergrond te zien vanuit het voorzijaanzicht

Yamaha MT125

Net als de Kawasaki Z125 is de Yamaha MT 125 is een compacte en sportief ontworpen naked bike in de populair MT-serie van Yamaha. Het is een lichte en wendbare motor die geschikt is voor zowel stadsverkeer als voor kortere ritjes op de openbare weg. De MT 125 is voorzien van een 125 cc single-cylinder viertaktmotor die is gekoppeld aan een 6-versnellingsbak. De motorfiets heeft ook een slim ontworpen aluminium frame en een comfortabele zitpositie voor de bestuurder.

Met zijn krachtige uiterlijk, geweldige prijs-kwaliteitverhouding en Yamaha's Hyper Naked familie-DNA is de MT-125 een van de best verkochte modellen in zijn klasse. De MT-125 is populair bij een breed scala aan klanten, van A1-rijbewijshouders tot meer ervaren motorrijders die op zoek zijn naar een karaktervolle lichtgewicht motorfiets. 

Prijs: € 6.499,-

Bekijk de Yamaha MT 125

Yamaha MT-03

Het is een lichtgewicht, compacte naked bike die is ontworpen voor stadsgebruik en korte ritten op de snelweg. De MT-03 is uitgerust met een 321 cc, twee-cilinder motor die een vermogen levert van 41 pk en een maximumkoppel van 29,6 Nm. De motorfiets is voorzien van een zes-versnellingsbak en heeft een rijklaar gewicht van 161 kg. De Yamaha MT-03 is een populaire keuze voor rijders die op zoek zijn naar een compacte, krachtige motorfiets voor dagelijks gebruik.

De MT-03 wordt aangedreven door een 321cc parallel-twin. Het compacte en lichtgewicht motorblok van deze naked bike is voorzien van lichtgewicht gesmede zuigers en gecarboniseerde drijfstangen, en levert een hoog koppel van middelhoge tot hoge toerentallen voor extreem veel rijplezier onder de meest uiteenlopende omstandigheden.

Het parallel-twin blok bezorgd de MT-03 een max. vermogen van 42 pk bij 10.750 tpm, naast een max. koppel van 29,6 Nm bij 9.000 tpm. Een serieuze krachtpatser dus in zijn klassement.

Prijs: € 7.299,-

Bekijk de Yamaha MT-03
promofoto van de Yamaha MT-03 naked bike cyan storm
Showroom foto van de naked bike Yamaha mt-07

Yamaha MT-07

De MT-07 zonder twijfel een van de meest populaire naked bikes wereldwijd en is uitgerust met een 689 cc, twee-cilinder motor die een vermogen levert van 75 pk en een maximumkoppel van 68 Nm. De motorfiets is voorzien van een zesversnellingsbak en heeft een rijklaar gewicht van 190 kg. De Yamaha MT-07 is een populaire keuze voor rijders die op zoek zijn naar een krachtige, veelzijdige motorfiets voor dagelijks gebruik.

 Aan boord van deze Yamaha naked bike tref je een CP2 motorblok. Dit is een parallel tweecilinder met een crossplane krukas. Afgekort naar CP2. Zo een parallel tweecilinder heeft een aantal eigenschappen. Ten eerste is het motorblok compact. Het voordeel hiervan is niet alleen dat het motorblok licht is, maar ook dat het niet veel ruimte in beslag neemt in het frame.

Prijs: € 8.999,-

 

Bekijk de Yamaha MT-07

Een Yamaha MT-07 of een Z650 van Kawasaki?

Hoewel het motoren uit dezelfde klasse zijn en uiterlijk, beschikbaarheid en budget een rol speelt, zijn er wel degelijk verschillen. Ten eerste heeft de Z650 een kleinere motor dan de MT-07, met een cilinderinhoud van 649 cc in plaats van 689 cc. Dit betekent dat de Z650 minder vermogen levert en een lager maximumkoppel heeft dan de MT-07.

Ten tweede is de Z650 lichtere en compacter dan de MT-07, wat betekent dat het gemakkelijker te manoeuvreren is in stadsverkeer en op smalle wegen. De MT-07 is echter beter geschikt voor langere ritten op de snelweg, omdat het een meer comfortabele rijpositie heeft en meer ruimte biedt voor de benen van de bestuurder.

Ten derde verschillen de twee naked bikes qua stijl en uiterlijk. De Z650 heeft een klassieke, minimalistische stijl met een rechthoekige koplamp en een zwarte, naakte frame. De MT-07 heeft een moderne, agressief uiterlijk met een ronde koplamp en een blauw frame.

In het algemeen zijn beide naked bikes populaire keuzes voor rijders die op zoek zijn naar een krachtige en veelzijdige motorfiets voor dagelijks gebruik. Het hangt echter af van uw persoonlijke voorkeuren welke van de twee het beste bij u past. Mocht prijs een bepalende factor zijn, de Z650 is zo'n € 600,- goedkoper dan de MT-07. 

Showroomfoto van de naked bike Yamaha MT-09 Cyan Storm

Yamaha MT-09

De Yamaha MT-09 is een naked bike die is ontworpen voor sportief en agressief rijgedrag. De naked bike is uitgerust met een 847 cc, drie-cilinder motor die een vermogen levert van 115 pk en een maximumkoppel van 87,5 Nm. Dankzij deze krachtige motor kan de MT-09 een topsnelheid behalen van ongeveer 240 km/h en kan het van 0 tot 100 km/h accelereren in minder dan 3 seconden.

De MT-09 is ook voorzien van een geavanceerd onderstel en een licht gewicht, wat betekent dat het een hoge mate van precisie en controle biedt tijdens het rijden.

Dit maakt de MT-09 een geschikte naked bike voor rijders die op zoek zijn naar een spannende en dynamische rijervaring. In termen van handling en prestaties is de Yamaha MT-09 een uitstekende keuze voor rijders die op zoek zijn naar een motorfiets die geschikt is voor sportief rijgedrag en snelle acceleratie. 

Prijs vanaf € 12.199,- 

De MT-09 SP (Sport Production) begint vanaf € 13.299

 

Bekijk de Yamaha MT-09

Kies ik een Yamaha MT-09 of een Z900 van Kawasaki

Er zijn enkele belangrijke verschillen tussen deze twee naked bikes. Ten eerste heeft de Z900 een grotere motor dan de MT-09, met een cilinderinhoud van 948 cc in plaats van 847 cc. Dit betekent dat de Z900 meer vermogen levert en een hoger maximumkoppel heeft dan de MT-09. 

Ten tweede is de Z900 zwaarder en langer dan de MT-09, wat betekent dat het meer stabiliteit en comfort biedt op de snelweg. De MT-09 is echter beter geschikt voor agressief rijgedrag en snelle acceleratie, dankzij zijn lichtere gewicht en soepelere handling.

Ten derde verschillen de twee naked bikes qua stijl en uiterlijk. De Z900 heeft een klassieke, minimalistische stijl met een ronde koplamp en een zwarte, naakte frame. De MT-09 heeft een moderne, agressief uiterlijk met een ronde koplamp en een geel frame.

In het algemeen zijn beide naked bikes populaire keuzes voor rijders die op zoek zijn naar een krachtige en veelzijdige motorfiets voor dagelijks gebruik. Het hangt echter af van uw persoonlijke voorkeuren welke van de twee het beste bij u past. Mocht prijs een bepalende factor zijn. De Z900 komt ondanks z'n zwaardere motor goedkoper uit dan de populaire MT-09. Je bent bij de Kawasaki Z900 (€ 11.299) zo'n € 900.- goedkoper  uit dan de € 12.199,-

Showroom foto van de Yamaha MT-10 naked bike bij motorcity amsterdam

Yamaha MT-10

De Yamaha MT-10 is een naked bike die populair is onder rijders vanwege zijn krachtige prestaties en agressief uiterlijk. De motorfiets is uitgerust met een 998 cc, vier-cilinder motor die een vermogen levert van 160 pk en een maximumkoppel van 111 Nm.

Dit maakt de MT-10 een van de krachtigste naked bike in zijn klasse, en het is in staat om een topsnelheid te behalen van ongeveer 260 km/h en om van 0 tot 100 km/h te accelereren in minder dan 3 seconden.

De MT-10 is ook voorzien van een geavanceerd onderstel en een geoptimaliseerd gewicht, wat betekent dat het een hoge mate van precisie en controle biedt tijdens het rijden. Dit maakt de MT-10 een geschikte naked bike voor rijders die op zoek zijn naar een spannende en dynamische rijervaring.

Daarnaast is de MT-10 populair vanwege zijn agressief uiterlijk en hoge zitpositie, wat het een macho en stoer imago geeft. Dit maakt de MT-10 aantrekkelijk voor rijders die op zoek zijn naar een motorfiets die indruk maakt en opvalt in het verkeer.

Prijs vanaf € 18.099,-

 

Bekijk de Yamaha MT-10

Kies ik de MT-09 of de MT-10?

Al met al zijn de krachtige prestaties en het agressieve uiterlijk de belangrijkste redenen waarom de Yamaha MT-10 populair is onder motorrijders.

Ten eerste heeft de MT-10 een grotere naked bike dan de MT-09, met een cilinderinhoud van 998 cc in plaats van 847 cc. Dit betekent dat de MT-10 meer vermogen levert en een hoger maximumkoppel heeft dan de MT-09.

Ten tweede is de MT-10 zwaarder en langer dan de MT-09, wat betekent dat het meer stabiliteit en comfort biedt op de snelweg. De MT-09 is echter beter geschikt voor agressief rijgedrag en snelle acceleratie, dankzij zijn lichtere gewicht en nimbler handling. 

Ten derde verschillen de twee naked bikes qua stijl en uiterlijk. De MT-10 heeft een agressief, sportief uiterlijk met een hoge zitpositie en een geel frame. De MT-09 heeft ook een agressief uiterlijk, maar heeft een lagere zitpositie en een ander frame.

In het algemeen zijn beide naked bikes populaire keuzes voor rijders die op zoek zijn naar een krachtige en veelzijdige naked voor dagelijks gebruik. Het hangt echter af van uw persoonlijke voorkeuren welke van de twee het beste bij jou past.

 

Showroom foto bij motorcity amsterdam van de Yamaha MT 10 SP

Yamaha MT-10 SP

Deze bruutste versie van de MT-series verdiend een plekje op zichzelf. De MT-10 SP een speciale versie van de standaard MT-10. Dit betekent dat de MT-10 SP is uitgerust met extra features en upgrades die niet beschikbaar zijn op de standaard MT-10. En die extra's, ondanks dat je er een flinke duit extra voor neerlegt, zijn het waard. 

De MT-10 SP duurder dan de standaard MT-10, vanwege de extra features en upgrades die erop zijn geïnstalleerd. Dit betekent dat de MT-10 SP meestal alleen aantrekkelijk is voor rijders die op zoek zijn naar de best mogelijke prestaties en veelzijdigheid van een motorfiets.

Deze features zijn onder andere een volledig instelbaar Öhlins-voorvork en een Öhlins-achterschokbreker, evenals een Quick Shifter-systeem dat het mogelijk maakt om zonder koppeling te schakelen tussen de versnellingen. Dit maakt de MT-10 SP een nog krachtigere en veelzijdigere motorfiets dan de standaard MT-10.

In het algemeen zijn de Yamaha MT-10 en de MT-10 SP beide krachtige en veelzijdige motorfietsen die geschikt zijn voor sportief en agressief rijgedrag. De MT-10 SP is echter de meer geavanceerde en kostbare versie van deze twee naked bikes.

De MT-10 SP (Sport Production) begint vanaf € 21.499,-

Bekijk de Yamaha MT-10 SP

Suzuki Naked Bikes

Waar Kawasaki en Yamaha niet altijd bekend zijn bij de gemiddelde inwoner van het land, is Suzuki doorgedrongen tot elk huishouden. Van auto's tot boten tot motoren. Een fenomeen in de automotive industrie.

Hun 'street'-collectie' met daarin de GSX-S1000 is befaamd en berucht. Agressieve naked bikes met onlangs een gloednieuwe introductie van het nieuwe blok en de daarbij behorende GSX-8S van Suzuki. Zowel A2-rijders als doorgewinterde street-riders kunnen hart ophalen. 

showroomfoto bij motorcity amsterdam van de Suzuki GSX S1000 naked bike

Suzuki GSX-S1000

De Suzuki GSX-S1000 is een sportmotorfiets die door het Japanse bedrijf Suzuki wordt geproduceerd. Deze motorfiets is ontworpen om een uitstekende balans te bieden tussen prestaties en comfort, en staat bekend om zijn krachtige motor en wendbare handling.

De GSX-S1000 is voorzien van een 999 cc viertaktmotor die in staat is om een hoog vermogen te leveren, wat betekent dat het een snelle en krachtige naked bike is.

Het motorblok is ontwikkeld om races te winnen, maar aangepast voor de straat en produceert 106 Nm koppel bij 9.250 toeren per minuut met een piekvermogen van 152 pk (112 kW) bij 11.000 toeren per minuut. Met het brede vermogen, hoge koppel en de state-of-the-art technologie houdt niets je meer tegen!

Prijs: € 14.999,-

Bekijk de GSX S1000

Suzuki GSX-S950

De GSX-S950 naked bike heeft hetzelfde agressieve design als de GSX-S1000, zoals onder meer de opvallende verticaal geplaatste LED-koplamp. Het rijwielgedeelte zorgt voor messcherp en uiterst gemakkelijk sturen en veel stabiliteit bij hogere snelheden.

Logisch, want het stamt regelrecht van het geprezen rijwielgedeelte van de GSX-S1000 af. De naked bike is heel compleet met onder meer een slipperclutch en andere opvallende extra’s die in dit segment zeker niet vanzelfsprekend zijn. Je kunt de GSX-S950 verder geheel naar eigen smaak samenstellen met een breed assortiment aan accessoires.

Prijs: € 11.299,-

 

Bekijk de GSX S950
showroom foto van de Suzuki Gsx S950 naked bike

Waarom bestaat er een GSX S1000 en een S950

Het is niet ongewoon dat fabrikanten door de jaren heen het aantal CC's voor de nieuwe modellen 100cc naar boven of onder schuiven.

In dit geval is het bijzonder, zeker op zo'n zwaar cc-gehalte. Het scheelt immers maar 50cc. Waarom zou Suzuki hier een heel productie-concept aan koppelen. Het antwoord ligt 'm in de A2-klasse motorrijders. De S950 is gemaakt om dezelfde rijervaring te nabootsen en de motor tegelijkertijd geschikt te maken voor een A2-rijder. De nieuwe GSX-S950 biedt motorrijders een heel volwassen rijervaring.

Hij heeft immers de krachtige 999 cm3 viercilinder van de GSX-S1000, die nu 70 kW (95 pk) of 35 kW (48 pk) levert. Samen met het hoge maximumkoppel van 76 Nm voor de 35 kW-variant (96 Nm voor de 70 kW-variant) maakt van de GSX-S950 een topper in het A2-segment.

 

Lifestyle foto van 2023 suzuki gsx 8s in blauw en wit met bergen op de achtergrond

De gloednieuwe Suzuki GSX 8S

Suzuki pakt een nieuwe niche. Ook in de naked bike-sector. De 800cc-blokken. Daar waar de speelruimte is, pakt Suzuki ‘m. Visueel lijkt de nieuwe GSX-8S erg op zijn grote broer, de GSX-S1000. Bijvoorbeeld een sportief slank design met korte lijnen en een agressieve voorkant met twee opvallende LED-koplampen boven elkaar. Beide motoren zijn echte schurken.

Maar er zijn nog steeds grote verschillen tussen de nieuwe Suzuki GSX-8S en de Suzuki GSX-S1000. Een van de grote verschillen tussen deze twee motoren is letterlijk de motor. het hart van de fiets.

De nieuwe GSX-8S is uitgerust met een parallel twin block van 776 cc, oftewel een tweecilindermotor. Het verschil met de GSX S1000 is dat deze is uitgerust met een 999cc in-lijn 4-cilinder, oftewel 4 cilinders.

Prijs: nog niet bekend

Bekijk de GSX 8S

SV650

De Sv650 is een extreem populaire naked bike vanwege z'n bijzondere toegankelijkheid. Hij heeft een simpele controle en handling. Het is immers een van de meest gebruikte rijschool-motoren in Nederland. Maar saai is deze street-bike allerminst. 

Een lichtere naked bike biedt vele voordelen: een vlotte acceleratie, een reactief stuurgedrag en meer vertrouwen bij het manoeuvreren. Motorrijders van elk niveau kunnen de stad nu moeiteloos doorkruisen en onbegrensd genieten van een rit over bochtige wegen.

De Suzuki SV650 maakt het rijplezier van een V-twin bereikbaarder dan ooit. Dankzij de compacte afmetingen en het lage gewicht is de populaire allrounder gemakkelijk te besturen. Bovendien is de SV650 krachtiger én zuiniger dan al zijn concurrenten. 

Prijs: € 8.099,-

Bekijk de SV650
Showroomfoto van de suzuki sv 650(A) naked bike

BMW naked bikes

BMW wordt hoofdzakelijk verkocht door BMW Exclusief dealer. Echter kun je bij MotorCity geregeld allerlei BMW-occasions treffen. Een ding is zeker. Bij BMW reken je op kwaliteit.

BMW staat bekend om de hoge Duitse kwaliteit van zijn motoren en wordt beschouwd als een van de toonaangevende merken op het gebied van motortechnologie. BMW-motoren zijn krachtig, efficiënt en betrouwbaar, en het merk heeft een reputatie voor het produceren van hoogwaardige, krachtige voertuigen in het algemeen. En ja, dat laat het prijskaartje ook zien.

BMW heeft ook een lange geschiedenis in het ontwikkelen van motorinnovaties zoals turbolading en directe injectie om de prestaties en het brandstofverbruik te verbeteren. Over het algemeen behoren BMW-motoren tot de meest geavanceerde en gerespecteerde in de auto-industrie.

BMW is een directe concurrent van Ducati. Het prijsniveau is vergelijkbaar en ze strijden om marktaandeel in diverse segmenten. Zo ook bij hun naked bikes.

lifestylefoto van 2023 bmw m1000r op het circuit op een paddockstand

BMW M1000R

Deze naked bike is de laatste telg die toegevoegd is aan de BMW Motorrad family en maken daarmee gelijk een statement. Een adembenemend vermogen van 210 pk bij een topsnelheid van 280 km/u voor op uitgestrekte landwegen of op racecircuits.

De M bij BMW staat voor ‘Motorsport’. En dat krijg je dan ook, met alles wat erbij hoort. Deze motor is omgedoopt tot Hyper Roadster: De viercilindermotor uit de RR met BMW ShiftCam-technologie katapulteert je van 0 naar 100 km/u in 3,2 seconden. Met een maximaal toerental van 14.600 omw/m is de M R duidelijk een van de sterkste naked bikes.

De andere naked bikes die we hieronder kort zullen beschrijven bevinden zich allen in het zwaardere segment (vanaf 900cc) op de G 310 R na die specifiek gemaakt is voor de A2 rijder of startende motorrijder. 

Prijs: € 25.500,-

Bekijk de M1000R

BMW R1250R

Een zogenaamd boxerpunch model. De aandrijving met BMW ShiftCam-technologie zorgt voor een sportief dynamisch rijervaring. Een klassieke naked bike, als je het ons vraagt. Het is een zware naked met een 1254cc motorblok dat 136 pk genereert. 

Technologisch zit deze BMW uitstekend in elkaar. Op het TFT-display kun je informatie aflezen zoals DTC-regelaaringerepen, je huidige en maximale overhelhoek en de kracht van de remingreep.

Prijs: vanaf € 17.700,-

 

Bekijk de R1250R
Lifestylefoto van de bmw r1250r naked bike met bergen op de achtergrond
bmw s1000r naked bike

BMW S1000R

Een compacter model met hogere wendbaarheid en meer vermogen. 165pk telt deze S1000R van BMW. Het wiel zit dichter op het blok waardoor je meer agressiviteit in uitstraling en rijstijl krijgt.

 Van buiten is dit een sportieve naked bike, maar levert van binnen superbike prestaties. Het onderstel en de motor hebben de genen van de RR in zich. Ultra wendbaar, ultra nauwkeurig en weegt ongeveer vanaf 194 kg. Voor het eerst komt de S1000R met het optionele M pakket met M kleuren en M carbon-wielen.

Prijs: vanaf € 18.200,-

Bekijk de BMW S1000R

BMW F900R

Een instapmodel voor degene die motorrijden gewend zijn maar over willen stappen op een naked bike. De zithouding is ontspannen, maar de fiets kent de typische zithouding en naked bike afwerking. De rijervaring is zoals je die van een 900blok mag verwachten: sportief met prima koppel.

De scherpe contouren van deze naked bike benadrukken het atletische karakter van de machine. De machine ziet er gefocust en goed strak uit met een agressieve voorkant.

De compacte koplamp en cockpit zitten op de balhoofdbuis. Als de vuisten van een bokser: ze bieden dekking en zijn in een oogwenk klaar om aan te vallen. De tank zit ver vooruit.
en zorgt voor optimale massaverdeling. Een compacte geïntegreerde geluiddemper accentueert de slanke look.

Prijs: vanaf € 9.990,-

Bekijk de BMW F900R
lifestylefoto van de bmw f900r naked bike in verlaten loods
BMW g310r naked bike die door de straten van een moderne stad rijdt

BMW G310R

Het A2-model van BMW naked bikes. Voor degene die net op de motor stappen of een flexibele motor willen om snel van A naar B te gaan. De motor komt 3 kleuren en produceert een vermogen van 34pk. 

De naked bike is een direct concurrent van de Yamaha MT-03 en zit verrassend genoeg in dezelfde prijsklasse als de Yamaha.

Prijs: vanaf € 6.550,-

BMW G310R

Honda naked bikes

Nog een Japanse reus en is net als Suzuki bekend in elk huishouden. Honda biedt kwaliteitsmotoren in het middensegment en staat bekend om hun toegankelijk van het aanbod. De categorie naked is verweven met andere categorieën zoals scramblers en cruisers. Honda gebruikt het kopje 'Street' voor diverse modellen. Wij richten ons in deze op de echte naked uitvoeringen.

 

 

Honda CB Hornet 750 actiefoto van motorrijder die om een bocht heen rijdt met zonsondergang op de achtergrond

CB750 Hornet

Waarschijnlijk de bekendste van het rijtje en een geduchte concurrent van de Kawasaki z650, de Yamaha MT-07, de Triumph Street Triple 765.

Het is een middelgrote motorfiets voorzien van een 748cc 4 cilinder motor. Geïntroduceerd in 1996, was de Hornet populair vanwege zijn sportieve rijgedrag en betaalbare prijs. Een klassiek voorbeeld van een middelgrote naked bike, een motorstijl die bekend staat om zijn straatgerichte prestaties en minimalistische look.

Prijs: € 8.999,-

 

Bekijk de Hornet 750

CB1000R Black Edition

De stijl van deze naked bike staat bekend om zijn straatgerichte prestaties en minimalistische looks. De CB1000R wordt aangedreven door een 998cc 4-cilinder motor en is ontworpen om een ​​sportieve en responsieve rijervaring te bieden. Sinds deze motor in 2008 voor het eerst werd gelanceerd, is hij regelmatig bijgewerkt om bij te blijven met de nieuwste trends en technologieën in de motorwereld.

Prijs: € 17.649,-

Bekijk de Honda CB1000R
Productfoto van de honda cb1000r
Actiefoto van de honda cb650r 2023 versie met motorrijder die 's nachts door de stad rijdt.

Cb650R Neo

Deze motor staat te boek als een cafe racer. Of we deze echt onder het kopje ‘naked bike’ kunnen zetten, dat laten we aan je over. De cafe racers hebben over het algemeen een rondgevormde koplamp en een aantal andere features die passen bij de lifestyle uit de tijd van de introductie van cafe racers terugvinden. Wij vonden het in ieder geval een noemenswaardige motor.

Prijs: € 10.349,-

 

Bekijk de Honda CB650R

CB500F

Tot slot de Honda CB500F. In middenklasse naked bike met eens strak uiterlijk. Het is een klasse lichter dan de Hornet en is ook voor een andere type naked rijder gemaakt. Een lichtere motor maar wel met de strakke looks zoals je die bij de Hornet ook terugziet.

Prijs: € 7.849,-

Showroomfoto van een rode Honda CB500F
Vrouw die op het punt staat op een zwarte Honda cb300f te stappen

De lichte klasse: CB300R en de CB125R

De volgende naked bikes kennen een A2-vignet. Hiermee mag je als jonge of startende motorrijder je eerste kilometers mee verkennen. Dit type motoren is ook prettig als je geen behoefte hebt aan het overbruggen van lange afstanden. Het zijn pittige en wendbare bikes gemaakt voor bijvoorbeeld woon-werk verkeer.

CB300R: € 5.699,- 
Bekijk de CB300R 

CB125R: € 6.349,-
Bekijk de CB125R

 

Ducati naked bikes

Ducati produceert motoren in het topsegment. De range van motoren is, net als bij veel grote merken, heel divers en biedt voor ieder wat wils. De twee motoren die voor dit artikel relevant zijn, zijn de Monster en de Street Fighter. Ondanks dat de Monster het eerste echte naked model was, is vooral de Street Fighter een iconisch model. Dat is tevens af te leiden aan het prijskaartje.

De Ducati Monster is een serie naked bikes (motorfietsen zonder carrosserie) die door het Italiaanse bedrijf Ducati wordt geproduceerd. Deze motorfietsen zijn voorzien van krachtige motoren en staan bekend om hun agressieve uiterlijk en uitstekende prestaties.

De Monster is ontworpen om een eenvoudige en directe rijervaring te bieden, zonder al te veel poespas. Er zijn verschillende modellen van de Ducati Monster beschikbaar, met verschillende motoren en specificaties.

Net al bij de andere merken komen de Monster en Street Fighter in diverse uitvoeringen:

Man die staat bij een Ducati Monster Naked bike met een graffiti muur op de achtergrond

Monster en Monster+

Het van een superbike afgeleide frame en het aluminium voorste subframe houden het gewicht laag tot slechts 166 kg. Lichtheid is een belangrijk onderdeel van een eenvoudige, wendbare, snelle en vooral leuke naked bike.

Een smalle machine, een voorframe dat eindigt in een lage verticale hoogte. Hierdoor kunt u uw voeten een beetje op de grond houden als u stilstaat.

Het ontwerp kenmerkt zich door eenvoudige en strakke lijnen. Dit zie je terug in het motorblok, stoel, tank, stuur. De Monster wordt aangedreven door een Testastretta 11° 937 cc tweecilinder L-motor met desmodromische distributie en *Euro 5-homologatie.

Vanaf € 12.390 

Bekijk de Ducati Monster

Ducati Monster SP

Het monster groeit in de SP-versie. Deze versie heeft tot doel het plezier te vergroten dankzij de technische uitrusting die perfect is voor liefhebbers van sportief rijden en de stijl te verbeteren met een Moto GP-geïnspireerde kleurstelling.

De Monster SP is uitgerust met de officiële Desmosedici GP-kleuren van het team uit 2022, Öhlins NIX30-vorken met door Termignoni gehomologeerde geluiddempers, Brembo Stylema®-remklauwen vooraan en Pirelli Diablo Rosso IV-banden. Authentieke supersportuitrusting die ervoor zorgt dat je verliefd wordt op de nieuwe Monster SP.

Gouden Öhlins NIX30 voorvorken versterken de sportieve look van de nieuwe Monster SP. Samen met de door Termignoni goedgekeurde demper en de Brembo Stylema® voorremklauw vormen ze een waardevol stuk technische uitrusting dat de motorfiets nog lichter, efficiënter maakt. Een hele dikke naked bike als je het ons vraagt.

Prijs: € 15.190

Bekijk de Monster SP
Motorracer op het circuit met een Ducati Monster SP
studiofoto ducati street fighter v2

Street Fighter

Een bijzonder ontwerp en bijzondere prestaties. De Street Fighter staat te boek als een brute naked bike. Deze is in een V2 en V4 verkrijgbaar en staat voor de manier waarop het blok gebouwd is, een v-vorm. De V2 is een tweecilinder blok en de V4 is een viercilinderblok. Het verschil merk je.

Street Fighter V2

Levert alleen al een forse 153 Pk en kun je met recht licht noemen. Met 178kg drooggewicht wordt het asfalt weggedrukt door een koppel van 101 NewtonMeter (NM).

Prijs € 20.290,-

 

Bekijk de Street Fighter V2

Street Fighter V4, V4 S en de V4 SP2

Gek, gekker, gekst. En dan heb je nog gestoord (de Lamborghini-uitvoering). Qua performance, qua looks en tja, ook qua prijs.  Deze bad boys leveren optima forma qua prestaties, kracht en technologie. En daar trek je dan ook je portemonnee voor. Deze motoren hebben een vermogen van 208k en een 123 NM.

Street Fighter V4: € 26.690,-

Street Fighter V4 S: € 30.990,-

Street Fighter V4 SP2: € 39.790,-

Mocht je nog een duit overhebben voor je volgende naked bike, pak dan de Lamborghini-uitvoering voor het luttele bedrag van € 74.000,-

Rode Ducati Street Fighter V4 op een paddock stand

Triumph naked bikes

Triumph Motorcycles is een Britse motorfiets fabrikant. Het bedrijf is opgericht in 1902 en produceert al meer dan 100 jaar motorfietsen.

Ze staan ​​bekend om hun hoogwaardige motorfietsen en zijn populair bij liefhebbers en motorrijders die waarde hechten aan prestaties, stijl en kwaliteit. Zoals elk merk heeft Triumph ook z’n eigen karakter en looks. Zo zijn de koplampen van de Triumph’s altijd erg herkenbaar. Tot de meest populaire modellen van Triumph behoren de Street Triple, Tiger en Speed ​​Triple.

De naked bikes van Triumph gaan net als bij BMW onder de naam Roadsters.

Motorrijder op een triumph trident 660 naked bike die onder een viaduct rijdt

Trident 660

Sterke concurrent in de middenklasse van de naked bikes. Vergelijkbare motoren zijn de Kawasaki 650 of de MT-07 van Yamaha. Triumph zit qua prijsklasse net onder het premiumsegment zoals Ducati en BMW. Het is een wendbare motorfiets met een drie-cilinderblok en vermogen van zo’n 80+Pk, wat hoger ligt dan de gemiddelde middenklasse-motoren.

Prijs € 9.545,-

 

Bekijk de Trident 660

Street Triple

De Triumph Street Triple is het assortiment sportmotoren van Triumph Motorcycles. De Street Triple-serie, geïntroduceerd in 2007, is gebaseerd op de populaire Daytona-motorfietsen van het bedrijf. De Street Triple staat bekend om zijn wendbare rijgedrag, agressieve styling en indrukwekkende prestaties. Precies wat je verwacht van een goede naked bike.

Er zijn drie typen Roadsters bij Triumph. Namelijk de Trident, Street Triple en Speed Triple. De laatste mag wat ons betreft ook in het hokje supersport gezet worden. Lees hieronder verder. En met de twee verschillende Street Triple-klassen (765cc en 1200cc) zorgt Triumph ervoor dat veel verschillende typen rijders van dit model kunnen genieten. En dat maakt ‘m zo populair.

Street Triple S

De nieuwe A2/LAMS-compatibele 'Street Champion' biedt de verbeterde houding, agressieve stijl en dynamische handling van de Street Triple met de volgende generatie veelzijdigheid, toegankelijkheid en capaciteiten.

Prijs vanaf € 10.795,00

motorrijder op een triumph street triple s die door de stad rijdt
motorrijder die met hoge snelheid door de stad rijdt met een triumph street triple r

Street Triple R, RS en MOTO2

Deze absolute Street Triple is snel, wendbaar en betaalbaar. Een hele dikke naked bike. Deze middelgrote Street Triple heeft een verbeterde motorrespons, agressieve styling, looks en attitude, en geavanceerde technologie en uitrusting.

Prijs vanaf € 11.995,00

Street Triple RS

De toonaangevende driecilindermotor van de Street Triple biedt verbeterde circuitprestaties, agressievere styling, looks en prestaties, en superieure technologie. Een echte street bike van grootformaat.

Prijs vanaf € 14.595,00

Street Triple 765 Moto2 Editie

De Ultimate Street Triple komt het dichtst in de buurt van een Moto2™-straatracer. Ultra exclusief, het toppunt van specificaties en uitstraling. Je kunt hier hoogwaardige technologie verwachten en een motor met een sterke koppel.

Prijs vanaf € 17.995,00

Bekijk de Street Triple R

Speed Triple

De Triumph Speed ​​​​Triple is een reeks sportmotoren van Triumph Motorcycles. De Speed ​​Triple-serie werd geïntroduceerd in 1994 en staat bekend om zijn krachtige motor, agressieve vormgeving en sterke prestaties.

De Speed ​​Triple kent meerdere modellen, waaronder de Speed ​​Triple RR en de Speed ​​Triple RS. De Speed ​​Triple is een populaire keuze onder rijders die op zoek zijn naar een naked bike met race-elementen die verschillende wegomstandigheden aankan en een indrukwekkende acceleratie en snelheid biedt.

lifestyle foto van de triumph speed triple rs

Speed Triple 1200 RS

De Speed Triple RS is de racing sport versie van de lichtere Street Triple. Maar de naam zegt het al. En het getal waarschijnlijk ook. Je hebt hier te maken met een zware naked bike. 1200cc blok met high performance elementen. De motor levert daarmee 180pk met 125NM piekkoppel.

Speed Triple 1200 RS € 21.095,-

Bekijk de Speed Triple RS

Speed Triple 1200 RR

De RR komt met meer kuipwerk dan een waar een naked bike voor ontworpen is. Door de aerodynamische afwerking lijkt het meer een racer dan een volbloed naked. In elk geval heb je wel een killer van een motor. De motor klinkt als een overstuurde Tazmanian Devil en schreeuwt: "ik kan alles".

Speed Triple 1200 RR € 23.250,-

racer op het circuit met de speed triple RR van triumph

KTM naked bikes

Last maar zeker niet ‘least. Het aanbod naked  bikes bij KTM is overweldigend en we zullen deze in 3 klassen onderverdelen. Licht, midden en zwaar. KTM staat bekend om z’n eigenzinnige vormen en bijzondere prestaties.

KTM is een Oostenrijkse motorfiets fabrikant. Het bedrijf is opgericht in 1934 en is gespecialiseerd in het maken van off-road fietsen zoals enduro- en crossmotoren. KTM is ook actief in de wereld van het wegracen, met teams en rijders in verschillende klassen. KTM staat bekend om zijn innovatieve, hoogwaardige motorfietsen en is een favoriet bij motorrijders over de hele wereld.

Studiofoto van KTM 1290 Superduke R evo

Zware klasse: KTM 1290 Superduke R en R Evo

Door KTM zelf gekroond tot ‘the Beast’ kunnen we ook niets anders zeggen dan dat dit een echte ultra naked bike is. Alles klopt, het design, het blok en de technologie zoals bijvoorbeeld keyless start en active suspension tech. Ondanks dat dit monster iets minder vermogen biedt, past hij in het rijtje van de Ducati Street Fighter v4 en de BMW M 1000 R . Deze motor drukt het asfalt weg met 140NM en 180pk.

Prijs vanaf: 23.900,-

Midzware klasse: KTM Duke 890 R en 890 GP en de 790 Duke

De middenklasse naked bikes van KTM. De KTM 790 DUKE biedt een fantastisch rijervaring en vult het gat tussen de KTM 390 DUKE en de KTM 890 DUKE. Het model is opnieuw op de Europese markt gelanceerd in een versie van 95 pk die geschikt is voor A2-configuraties.

KTM Duke 790: € 8.999,-

KTM Duke 890 (R)

De 890 Duke is uitgerust met een 889cc parallelle twin. Een boost van 100cc t.o.v. de 790 motor zorgt voor 10pk extra.

Prijs vanaf:

KTM Duke 890: 13.300,- 

 

motorrijder die een burn out doet met een ktm duke 790
motorrijder die wegrijdt en daarbij drift in omgeving met zeehavencontainers

Lichte klasse: KTM Duke 125 en 390 Duke

Beide motoren bieden ruim baan voor A2 rijders of motorrijders die woon-werk verkeer als prioriteit hebben. Deze motoren hebben, net als Yamaha MT125 of de Kawasaki Z400, een pittig karakter en extreem wendbaarheid. Dit maakt ook de KTM lichte naked bikes het overwegen waard.

KTM 125 Duke is 6.000,-

KTM 390 Duke € 7.100,-

Naked Bikes bij MotorCity Amsterdam

MotorCity Amsterdam is de motorzaak voor jouw favoriete naked bikes. Er zijn nog andere merken die we de revue kunnen laten passeren, zoals de MV Augusta Brutale of de CF Moto 300NK en de CL700 X Sport (Cafe-stijl). We hebben er echter voor gekozen om de meest gangbare merken voor je uiteen te zetten. Mocht je verdieping willen dan kun je zelf op onderzoek uitgaan of kom eens langs bij ons in de showroom.

Ons gespecialiseerd personeel kan je helpen met alle merken en heeft standaard alle modellen van maar liefst 6 merken in de showroom staan. Bij MotorCity kun je terecht voor alle modellen van Yamaha, Kawasaki, Suzuki, Royal Enfield en CF Moto.

We hebben ruim aanbod van alle merken bij de occasions. Mocht je geïnteresseerd zijn in het financieren, leasen of huren van een naked bike, dan kan dat altijd. Met name als je zoekende bent, kan huren interessant zijn om motoren te testen voor een langere periode. Uiteraard zijn proefritten altijd mogelijk bij MotorCity Amsterdam.