
De voordelen van
deze motor
Speciale Rally-zitting
Slank, compact en ergonomisch kuipwerk en zadel
Akrapovič slip-on uitlaatdemper
Stevige beschermplaat
Serieus vermogen gecombineerd met ongeëvenaarde duurzaamheid.
De originele Ténéré heeft eraan bijgedragen om Yamaha het meest succesvolle merk in de Dakar te maken, met XT-modellen waarmee 18 podiumplaatsen werden behaald in de eerste zes edities van de zwaarste race ter wereld. Het pure racing-DNA waarmee de woestijn werd bedwongen, is van generatie op generatie doorgegeven tot aan de nieuwe Yamaha Ténéré 700 Rally Edition. En dat is te zien. Een speciaal ontwikkelde Rally-zitting uit één stuk geeft je een hogere en rechtere rijhouding, die het gemakkelijker maakt om je lichaamsgewicht te verplaatsen en op de voetsteunen te gaan staan in modderig terrein. De Akrapovič-uitlaatdemper zorgt voor een diep, grommend geluid.
De verschillen met de Ténéré 700?
De standaard Ténéré is natuurlijk al waanzinnig op zich. Maar waarom nou net dat beetje meer uitgeven? Dat is vrij duidelijk als we inhoudelijk naar alle opties gaan kijken. Zo kunnen we o.a. terug vinden: Akrapovic uitlaat, Iconische rally kleursamenstelling, speciaal ontwikkeld Dakar/rally zadel, Led knipperlichten, stevige motorblok beschermplaat van 4mm dik aluminium en een radiateur beschermcover.


Deze Ténéré 700 is een avonturier’s droom
Met de Ténéré hoopt Yamaha dat je voortdurend de horizon achterna gaat racen. In elk geval zolang de voorraad strekt in je brandstoftank natuurlijk. De brandstoftank is 16 liter groot en volgens Yamaha moet je daar meer dan 350 kilometer mee kunnen afleggen. We gaan even uit van 300km. Dat is van Amsterdam naar Brussel en dan hoef je nog steeds niet te tanken. Lijkt me zat toch? Voor optimale ergonomie heeft Yamaha gekeken naar diverse zitposities die comfortabel zijn. Fijn om te weten dat je op die manier je stop kan uitstellen door gewoon even te verzitten.


Instelbare ABS
Voor optimale controle op onverharde wegen maakt Yamaha het mogelijk om op deze Ténéré 700 de ABS tijdelijk uit te zetten. Bij krappe bochten en hele steile afdalingen kun je er dan voor kiezen om bewust het achterwiel te blokkeren, zonder dat daar dan iemand zich mee bemoeit. Vanzelfsprekend is het alleen aan te raden om in dat soort scenario’s de ABS uit te zetten. Mocht je nog steeds overtuigd zijn dat jij op straat beter remt zonder ABS dan is het tijd voor wat onderzoek.
DE YAMAHA TENERE 700 RALLY EDITION IS VERKRIJGBAAR IN DE KLEUREN:

Yamaha Ténéré 700 Rally Edition | v.a. | 14.299,- |
Kosten rijklaar maken | v.a. | 0,- |
Nu bij MotorCity Amsterdam | v.a. | 14.299,- |
Financiering mogelijk
Heb je een vraag over deze motor?
In onze showroom
Royal-Enfield
HIMALAYAN
6.699 ,-
Modeljaar: 2022
Kilometerstand: 0 Km
Kleur: Pine green
Kawasaki
VERSYS 1000
12.740 ,-
Modeljaar: 2022
Kilometerstand: 7451 Km
Kleur: Candy Lime Gree
Ducati
HYPERMOTARD 821
7.290 ,-
Modeljaar: 2013
Kilometerstand: 26136 Km
Kleur: Zwart
Royal-Enfield
INTERCEPTOR 650
8.499 ,-
Modeljaar: 2022
Kilometerstand: 0 Km
Kleur: Orange Crush