
Yamaha R1M
M staat Mega. Megapower, mega-handling, megastyling...

De voordelen van
deze motor
Carbon kuipwerk geïnspireerd op de M1
Öhlins Electronic Racing Suspension (ERS)
Öhlins ERS NPX veersysteem
Lichtgewicht carbon kuipwerk achter

Categorie: onbekend
De Yamaha R1M is één van die motoren waarbij je je afvraagt waarom er een kenteken op zit. Het is immers doodzonde om een machine zoals deze los te laten op een plek waarbij je de landelijke maximum snelheid in je eerste versnelling kunt overschrijden. Is het niet? Hoe dan ook, De Yamaha R1M is een circuitwapen pur sang.


De Yamaha R1m en zijn CP4 motorblok
Aan de binnenzijde van het stijve frame van de R1m tref je een 998cc sterk motorblok. Dit motorblok drukt bij zijn piekvermogen 200 PK neer op het asfalt. Het piekvermogen is bereikt bij een toerental van 13.5000 toeren per minuut. Het maximale koppel is bereikt bij 11.500 toeren per minuut. Bij dat toerental gaan er 115 Newton meters rond in het motorblok. Als het goed is zou dat voldoende moeten zijn, in elk geval om op het lokale circuit iedereen de baas te kunnen zijn, danwel een afspraak bij een Officier van Justitie.
Het rijwielgedeelte van de R1M
Niet alleen het motorblok van dit kanon is ingericht op het circuit, maar ook het rijwielgedeelte. Neem bijvoorbeeld het volledige elektronische veringspakket. Het zogeheten Electronic Racing Suspension, door niemand minder gefabriceerd dan Öhlins. De bedoeling van dit ERS systeem is dat het jou helpt bij het remmen, accelereren en bochtenwerk. Natuurlijk is dit in het TFT scherm (wat ook je kilometerteller is) in te stellen naar wens. Dit met Yamaha’s preset, of volledig naar wens aan de hand van jouw afstelling.


Ongekende features
Daarbovenop tref je in de R1M ook de nodige berg elektronica. Bijvoorbeeld de CCU, oftewel de Communication Control Unit. Deze registreert een berg aan data, waaronder rondetijd, snelheid, hellingshoek, GPS locatie, gasklepstand en nog zo veel meer. Dit is natuurlijk allemaal uit te lezen. Daarbovenop het IMU, oftewel de Internal Measurement Unit. Dat is een 6-assige sensor die communiceert met de ECU. Aan de hand van de input werkt het Slide Control Systeem (SCS) zijn ding, evenals het Lift Control systeem(LIF).
Al met al heb je aan deze Yamaha R1M een schrikbarende hoeveelheid vermogen evenals de nodige elektronica om dat allemaal onder controle te houden. Het kuipwerk is van Carbon, dus je wilt deze echt niet plat gooien.
DE YAMAHA R1M IS VERKRIJGBAAR IN DE KLEUREN:

Yamaha R1M | v.a. | 30.599,- |
Kosten rijklaar maken | v.a. | 0,- |
Nu bij MotorCity Amsterdam | v.a. | 30.599,- |
Financiering mogelijk
Heb je een vraag over deze motor?
In onze showroom
Yamaha
MT-10 ABS
17.599 ,-
Modeljaar: 2022
Kilometerstand: 0 Km
Kleur: Cyan Storm
Can-Am
RYKER RALLY 900
17.990 ,-
Modeljaar: 2022
Kilometerstand: 0 Km
Kleur: Zwart
Yamaha
XSR 125 Legacy
5.799 ,-
Modeljaar: 2023
Kilometerstand: 0 Km
Kleur: Zwart
Kawasaki
Z 900 RS SE
16.049 ,-
Modeljaar: 2023
Kilometerstand: 0 Km
Kleur: Metallic Diablo