Modeljaar: 2023
 
v.a. 7.799,-
Contact

De voordelen van
deze motor

Hoogtoerig EU5 motorblok van 321 cc

Op M1 geïnspireerd kuipwerk met nieuwe kleurstelling

Agressief uiterlijk, ontleend aan de R1

Lichtgewicht supersport voor A2 motorrijbewijs

blauwe Yamaha YZF-R3 rijd op een circuit te zien vanaf het voorzijaanzicht met een bewolkte lucht op de achtergrond

Nieuwe tijden voor de lichtgewicht raceklasse

Het is een mooie tijd voor de A2 rijders. Mede dankzij motoren zoals deze Yamaha R3. Het vermogen is dan misschien niet te vergelijken met ‘de grote jongens’, maar de hardware ligt er voor de rest niet ver vandaan. Slipper-clutch, lichtgewicht en stijve frames, dat soort dingen.

De Yamaha R3 en zijn uiterlijk

Het uiterlijk van deze R3 is recentelijk flink opgeleukt. Mede dankzij zijn flinke make-over past deze machine nu naadloos tussen zijn grotere broers. De Yamaha R6 en Yamaha R1 natuurlijk. Ook zij delen veel inspiratie van de Yamaha machines die je op de MotoGP grid terugziet.

De Yamaha R3 is daar nu geen uitzondering meer in. Niet alleen qua styling is de R3 een stuk scherper geworden, ook de aerodynamica is flink aangescherpt.

blauwe Yamaha YZF-R3 rijd op een circuit te zien vanaf het zijaanzicht met een bewolkte lucht op de achtergrond
blauwe Yamaha YZF-R3 rijd op een circuit te zien vanaf het vooraanzicht met een bewolkte lucht op de achtergrond

Het motorblok van de R3

Aan de binnenzijde van de R3 zijn lichtgewicht frame tref je een 321cc tweecilinder motorblok. Dit motorblok heeft een parallel tweecilinder configuratie met een piekvermogen van 42Pk. Dit piekvermogen is beschikbaar bij 10750 toeren per minuut. Mede dankzij zijn dubbele cilinder is de R3 relatief rustig te rijden op de snelweg en tegelijkertijd nog steeds koppelrijk genoeg voor in de stad.

blauwe Yamaha YZF-R3 rijd door een bocht op een circuit te zien vanaf het vooraanzicht
blauwe Yamaha YZF-R3 rijd door een bocht op een circuit te zien vanaf het vooraanzicht

Sportief rijwielgedeelte van de R3

De nieuwe generatie Yamaha R3 heeft een vernieuwd rijwielgedeelte mee gekregen. De looks moeten natuurlijk wel beetje passen bij het rijden ervan. Mede daarom is de zitpositie volledig herzien. De rijder zit nu een stuk sportiever, als in lager en voorover geleund.

Nog steeds niet dusdanig dat je na een half uur kreupel bent, maar wel sportiever. De voorvering is nu een Upside-down voorvork met een travel van 37mm. Dit zorgt ervoor dat de motor in de bochten een stuk scherper stuurt en meer feedback doorgeeft.

Al met al heb je aan de Yamaha R3 een sportieve fiets met meer dan zat vermogen voor een berg met lol. Leer de sportieve kneepjes van het motorrijden op een machine die niet direct elke vorm van comfort overboord gooit.

DE YAMAHA R3 IS VERKRIJGBAAR IN DE KLEUREN:

paarse Yamaha YZF-R3 op een witte achtergrond te zien vanaf het voorzijaanzicht
blauwe Yamaha YZF-R3 op een witte achtergrond te zien vanaf het voorzijaanzicht
zwarte Yamaha YZF-R3 op een witte achtergrond te zien vanaf het voorzijaanzicht
Yamaha YZF-R3 v.a. 7.799,-
Kosten rijklaar maken v.a. 0,-
Nu bij MotorCity Amsterdam v.a. 7.799,-

Financiering mogelijk

Heb je een vraag over deze motor?