Toermotoren
Alle toermotoren voor 2023
Het ultieme overzicht van alle toermotoren voor het jaar 2023. Alle merken en hun modellen lopen we stap voor stap af zodat je jouw perfecte toermotor vind.
Alle toermotoren voor 2023
Het ultieme overzicht van alle toermotoren voor het jaar 2023. Alle merken en hun modellen lopen we stap voor stap af zodat je jouw perfecte toermotor vind.
De beste toermotoren
De toermotor is de meest veelzijdig tweewieler die je op het wegdek ziet. Dat snappen de motormerken ook, daarom zijn er ook zo veel van. Maar welk model kies je dan in het bos der toermotoren. In deze gids gaan we alle belangrijke merken en modellen langs en sterken we je in de zoektocht naar de toermotor. Of je nu opzoek bent naar je dagelijkse maatje van A naar B of je partner in crime terwijl je het gas opentrekt op de Stelvio-pas, hier vind je jouw toermotor!
Toermotoren laten zich het best omschrijven als een high-performance machines ontworpen voor het maximaliseren van rijcomfort en prestaties tijdens lange afstanden. Met (vaak) imposante formaten en state-of-the-art technologie, is een toermotor gebouwd voor de veeleisende motorrijder die op zoek is naar ultieme rijbeleving en praktische functies.
Ze komen met allerlei tools en geavanceerde functies zoals een aerodynamisch windscherm, comfortabele zitpositie, zij- en topkoffers voor bagage-opslag en een krachtige motor met cruise control die met name langere ritten nog comfortabeler, veiliger maar voornamelijk plezieriger maken.
Kortom, een toermotor is de ultieme keuze voor de motorrijder die op zoek is naar een machine die aan al zijn of haar vereisten voldoet, van comfort tijdens lange ritten tot snelheid en prestaties op de snelweg. De kenmerken van toermotoren spreken voor zichzelf:
- Zeer ruime zitpositie en zithoogte
- Grote brandstoftank voor lange afstanden
- Stevig en stabiel frame
- Relatief hoge topsnelheid
- Krachtige motor om hellingen en andere obstakels te overwinnen
- Niet vies van wat oneven terrein…
Het is belangrijk om te onthouden dat niet alle fietsen die aan deze kenmerken voldoen automatisch toerfietsen zijn. Sommige fabrikanten maken fietsen die qua uiterlijk en specificaties lijken op toerfietsen, maar in werkelijkheid iets anders zijn.
Tegelijkertijd worden veel motoren ‘toermotoren’ genoemd. Een koffer of tas bevestigen aan de motor maakt het wat ons betreft niet meteen en toermotor. Maar er zijn tussenwegen die heel specifiek geënt zijn op het toeren, denk bijvoorbeeld aan de sport touring. Denk aan de befaamde Ninja Sport toermotoren van Kawasaki.
Dit artikel help je wegwijs te worden in de wereld van de toermotoren.
Waar we ons precies op focussen, dat lees je zo. Eerst, waar komt het idee van de toermotor eigenlijk vandaan?
De oorsprong van de toermotor>
De oorsprong van de toermotor is een verhaal van innovatie, passie en rijplezier. Het begon met een handvol visionaire motorfabrikanten die de uitdaging aangingen om een motor te bouwen die specifiek bedoeld was voor rijders met een zwaar geval van wanderlust. Deze pioniers begonnen te experimenteren met grotere motoren, comfortabelere zitposities en praktische functies zoals windschermen en grotere brandstoftanks.
En zo werd de eerste toermotor geboren, de legendarische BMW R11. Dit was een motorfiets zoals geen ander, een machine die gebouwd was om lange afstanden te overbruggen met gemak en stijl. De R11 was een hit onder motorrijders en stond aan de basis van de toermotor zoals we die nu kennen.
In de jaren 30 en 40 kwamen er steeds meer toermotoren op de markt, zoals de Harley-Davidson UL en de Indian Four. Deze motoren waren nog groter en krachtiger dan hun voorgangers en beschikten over allerlei innovaties, zoals een comfortabele zitpositie, een grote brandstoftank en geavanceerde windschermen.
In de jaren 60 en 70 kreeg de toermotor een enorme boost door de opkomst van de "motorvakantie", waarbij steeds meer mensen de weg op gingen met hun toermotor. Fabrikanten begonnen te experimenteren met nieuwe technologieën en functies, zoals krachtige motoren met cruise control en geavanceerde windschermen.
Tot op de dag van vandaag zijn toermotoren nog steeds een populaire keuze voor motorrijders die op zoek zijn naar een machine die geschikt is voor lange afstanden, met vele innovaties en verbeteringen in termen van technologie, comfort en prestaties. Dus trek je motorleer aan, zet je zonnebril op, start je toermotor en laat het avontuur beginnen!
Type toermotoren>
Toermotoren zijn er in veel verschillende categorieën, afhankelijk van het type motor, het aantal pk's, het gewicht, de maat en waarvoor de motor wordt gebruikt. Voor sommige is de term ‘toermotor’ niet meer dan de huidige motor met een enigszins behoorlijk blok te bepakken en zijkoffers- en tassen, een navigatiesysteem en de blik op oneindig en voilà: een toermotor.
Voor dit artikel gaan we ons echter wel focussen op wat de gemiddelde motor fan verstaat onder de ‘toermotor’. Voor de volledigheid schrijven we alle categorieën uit:
Sport-toermotor (sport touring):
Deze hybride motor biedt het beste van twee werelden. De comfortabele van een klassieke toermotor en het sportieve randje en de looks van een (super)sportmotor. Deze motoren zijn, net als hun meer opgeworpen toerbroers, ontworpen voor lange afstanden. Ze worden vaak geleverd met hoogwaardige ophanging, krachtige motoren en ruime zitposities die zelfs op lange reizen comfortabel zijn.
Cruiser:
Een cruiser is een motor fiets dat is ontworpen voor comfortabel langeafstand rijden. Hij heeft vaak een lage zitpositie en een klassieke uitstraling met kenmerken als grote, ronde koplampen, hoge uitlaatpijpen en een lang, smal zadel.
Cruisers zijn meestal uitgerust met krachtige motoren en hoogwaardige vering, die bijdragen aan het comfort tijdens lange reizen. Hij wordt vaak gebruikt voor lange afstanden op snelwegen, maar is ook geschikt voor stadsritten. Cruisers kun je simpelweg bestempelen als de toermotor met een over het algemeen wat lagere zit waardoor het stuur wat hoge ligt ten opzichte van de bestuurder
Adventure toermotor:
Een adventure motor is een type motor dat is ontworpen voor off-road rijden en het berijden van ruigere terreinen. Het type motoren dat je in de Dakar-Rally terugziet met diepe profielen in de band, functionele bouw met veel bescherming voor de vitale onderdelen van de motor en de motorrijder.
Ze hebben een hoge zitpositie en een robuuste constructie om weer en terrein te weerstaan. Adventure-fietsen kom met lange veren, hoge windschermen en flinke beschermkappen voor kettingen en tandwielen.
Ze zijn vaak uitgerust met krachtige motoren en hobbelige banden die geschikt zijn voor het rijden op onverharde wegen. Adventure bikes worden vaak gebruikt voor lange afstanden en verre bezoeken, maar ze zijn ook geschikt voor stadsverkeer.
De Dual Purpose toermotor
Het soort toermotor waar er het meest van geproduceerd worden. Van Kawasaki Versys series tot de BMW GS. Een toermotor is het type motorfiets dat is ontworpen voor lange afstanden en comfort op de weg. Bepakt met zij- en topkoffers. Hoogstaande navigatie-tools.
Een motorfiets die de klok stilzet en je meeneemt tot aan de horizon en voorbij. Toermotoren zijn vaak voorzien van een krachtige motor, je vindt ze vaak niet lager dan een 600cc. De ruime zithouding die voor een ergonomisch correcte en comfortabele rit zorgen. Het grote windscherm om jou te beschermen tegen de wind en de elementen.
Vrijwel altijd voorzien ruime bagagekoffer om bagage mee te nemen op lange ritten. Uiteraard worden toermotoren ook vaak gebruikt voor ritten om files mee te passeren. Voor nu… zetten we even de blik op oneindig!
Indeling toermotoren>
Voor dit artikel zullen we Dual Purpose toermotoren, Sporttoerers en Adventure motoren uitlichten. Cruisers krijgen een eigen plekje in een volgend blog. Omdat de elk merk z’n toermodellen nog wel een andere naam toedicht pakken wij per merk de meest relevante modellen en zullen het naar eigen inzicht classificeren in de categorieën zoals eerder beschreven.
- Kawasaki toermotoren
- Kawasaki sport touring
- Yamaha toermotoren
- Yamaha adventure toermotoren
- Suzuki toermotoren
- BMW toermotoren
- BMW adventure toermotoren
- Ducati toermotoren
- Ducati adventure toermotoren
- Honda toermotoren
- Honda adventure toermotoren
- Triumph Adventure toermotoren
- Harley Davidson toermotoren
- Harley Davidson adventure toermotoren
- Aprilia adventure toermotoren
Kawasaki Toermotoren >
Kawasaki Heavy Industries is een machtig Japanse multinational, opgericht in 1896, met een rijke geschiedenis en een indrukwekkende track record van innovatie en groei. Het bedrijf heeft een divers scala aan producten en diensten ontwikkeld, waaronder motorfietsen. Kawasaki begon met het maken van motorfietsen in 1953, met de lancering van de Meihatsu, hun eerste motorfiets.
Sindsdien heeft het bedrijf zich voortdurend verder ontwikkeld en geëvolueerd, met de lancering van vele nieuwe en indrukwekkende modellen, waaronder toermotoren. Kawasaki is al jaren een krachtige aanwezigheid op de toerfietsmarkt en blijft zich onderscheiden met zijn innovatieve en hoogwaardige producten.
Hoewel Kawasaki zich niet begeeft op het Adventure-vlak, laat dat hen niet weerhouden om hun eigen unieke marktsegment te ontwikkelen en zich te onderscheiden met hun premium en prestatiegerichte producten.
Versys 1000
Maar eerst, de toermotor zoals je ‘m vaak op het wegdek ziet. De Versys-klasse van Kawasaki is al sinds de introductie in 2007 een veelzijdige toermotor met een echt karakter. De Kawasaki Versys werd geïntroduceerd in 2007.
Het was een nieuw model van Kawasaki dat werd ontworpen als een motorfiets voor "versatile" ritten, met een comfortabele rijpositie en goede prestaties op zowel de weg als offroad. De Versys is sindsdien uitgegroeid tot een populair model van Kawasaki, met verschillende updates en verbeteringen sinds de introductie in 2007.
De bekende designfilosofie van Kawasaki, Sugomi, druipt er ook bij Versys-series vanaf. Strakke en hoekige lijnen met de welbekende groene kleur.
Vandaag kent de Versys 4 uitvoeringen met een maal een middenklasser, de Versys 650 die ook geschikt is als A2 toermotor, en de Versys 1000 met 3 uitvoeringen, waarbij de 1000 SE als meest uitgebreide versie op technologisch vlak een sprong maakt. Dit zie je terug in de Cruise Control-functie, de quick-shifter, handvatverwarming en Showa-onderdelen.
Alle versies zijn uit te bouwen en om te bouwen tot jouw all-you-need-toermaatje.
Prijs Versys 1000 series vanaf € 14.299,-
Versys 650
De Versys 650, het kleine broertje van de drie grote broer de 1000, 1000S en 1000SE. Toch springt de Versys 650 eruit. En wil omdat het een geduchte speler is in dit middensegment. De machine is erg populair vanwege onder andere de technologie en de diverse pakketten. Zo zijn er maar liefst 5 tourpakketten beschikbaar gemaakt voor de machine.
Het grootste pakket, het Grand Tourer-pakket, komt oa. met: mono-key zijkoffers met luxe binnen tassen, tankpad, mistlampen, 12V contactpunt, GPS steun, Handkappen, Topkoffer met ruggensteun en luxe binnen tas. Van €2449,- voor €1749,- excl. montage
De Versys 650 is de ultieme Dual Purpose motorfiets, een machine met ongeëvenaarde veelzijdigheid in zijn klasse. Een bekend en krachtig motorblok, dat overweldigend koppel levert, een lichtgewicht chassis, een comfortabele en ondersteunende zitpositie en lange veerwegen, is de Versys 650 in staat om alles aan te kunnen; van sportieve tourritten waarbij snelheid een vereiste is, tot epische reizen naar verre en afgelegen bestemmingen, en van dagelijks woon-werkverkeer tot uitdagende off-road avonturen.
Met een lijst van geavanceerde technologieën waaronder Traction Control en een 4.3'' TFT-kleurendisplay met Bluetooth verbinding, is de Versys 650 standaard uitgerust met alles wat je nodig hebt voor een veilige, efficiënte en verbonden rijervaring.
Prijs Versys 650 € 9.699,-
Kawasaki Sport Touring>
Als we naar de definitie van sport tourers kijken dan zal Kawasaki niet de eerste de beste zijn geweest. Dat laten we over aan discussiepanels en forums. Maar als er een merk is die er zijn eigen uitdrukkelijke draai aan gegeven heeft, dan is Kawasaki wel. En de naam van de lijn, Ninja, is bij elke motorrijder bekend.
Omdat het Ninja-predikaat ook voor de supersport-motoren van Kawasaki wordt gebruikt is het duidelijk waar Ninja voor staat bij de sporttoer-klasse. Het sportieve randje. Het is een ultieme mix van de supersportmotor die door de andere positionering van de tank, het zitvlak en bouw een meer toer-achtig aanzicht krijgt.
De modellen die hiervoor ingeruimd zijn, zijn net zo populair als dat ze bijzonder zijn.
Ninja 650
Wellicht verwarrend, de Ninja 400 en 125 zijn beide supersport motoren, maar de 650 een sport tourer. Ja verwarrend, maar niet minder waar. Als je kijkt naar de bouw van de 650, dan zie je dat deze rechterop staat. Dat merk je direct zodra je zit. De Ninja 650 combineert sportieve prestaties met dagelijkse bruikbaarheid. De middelzware sporttoerer is geliefd bij zowel beginners als ervaren rijders. De combinatie van een koppelrijke paralleltwin met een cilinderinhoud van 649 cc en een lichtgewicht chassis benadrukt de sportiviteit.
Een comfortabele rijpositie, geïntegreerde voorruit en kuip en een laag stroomverbruik helpen u om comfortabel lange afstanden af te leggen. De 2023 Ninja 650 is voorzien van Kawasaki's Advanced Traction Control om sportief rijden te ondersteunen en maximale tractie te bieden onder alle omstandigheden.
Prijs Ninja 650 vanaf € 9.099,-
Ninja 1000 SX
De Ninja 1000SX is de vierde generatie van de grondlegger van het moderne sporttoersegment. Naast alle motorinnovaties en een dynamischere styling biedt de Ninja 1000SX meer comfort, cruise control, een quick shifter, geïntegreerde rij modi en een TFT-display.
Sport en toeren; de Ninja 1000SX is echt sportief machine en aandrijfmotor in één. Je accelereert zoals je dat van dit blok mag verwachten. Dit komt door de krachtige 1043 cm3 motor.
De Kawasaki 1000SX is een motor waarop je zuinig rijdt. De Economical Riding Indicator houdt je rijstijl in de gaten. Er gaat een lampje branden als je rijstijl voor een laag brandstofverbruik zorgt. Je past je rijgedrag aan als je brandstof wilt besparen en een positieve bijdrage aan het milieu wilt leveren.
De Kawasaki 1000SX reageert snel op jouw handelingen. Dit komt door de volledig instelbare 41-mm upside-down-voorvork. Met de Kawasaki 1000SX ben je altijd verzekerd van veel rijcomfort. Het maakt niet uit of je in de stad rondrijdt of snel door bochten scheurt. De motor heeft een zeer stabiele besturing.
Prijs Ninja 1000SX vanaf € 17.099,-
Ninja H2 SX (SE)
Het absolute overtreffende trap van sport touring. De nieuwe Kawasaki Ninja H2 SX is de meest geavanceerde sporttoermotor ooit. Een combinatie van technologie, verbluffende superchargerprestaties en een comfortabele rit. De H2 SX is de eerste Japanse motorfiets met het ARAS-radarsysteem met Adaptive Cruise Control en Blind Spot Detection.
Geïntegreerd in het nieuwe 6,5-inch TFT-kleurendisplay is Kawasaki's SPIN-infotainmentsysteem, dat een verscheidenheid aan apps op het scherm kan brengen. Nieuw voor 2023 is de High Beam Assistant, die automatisch schakelt tussen dimlicht en grootlicht.
Hoogstaande technologie is verwerkt voor nog meer comfort en veiligheid voor iedereen op de weg.
Specifiek opzoek naar de Special Edition van de H2SX, klik dan hier.
Prijs Ninja H2 SX vanaf € 28.899,-
Yamaha Toermotoren>
Yamaha Motor Co., Ltd. is de Japanse multinational die in 1955 is opgericht. Het bedrijf begon met de productie van motorfietsen en heeft sindsdien een smeuïge aanwezigheid op de markt behouden. Zowel op het circuit als op de weg. Yamaha heeft een gigantische historie die het merk extra lading geven. Recordverkopen van populaire modellen zoals de MT-07 en de Ténéré 700 tot aan de supersport reeks, het houdt niet op bij Yamaha.
Yamaha begon in 1955 met de productie van motorfietsen met de release van zijn eerste motorfiets, de YA-1. In de daaropvolgende jaren bleef het bedrijf groeien en lanceerde het verschillende motorfietsmodellen, waaronder een toermotor. Sinds Yamaha begon met de productie van motorfietsen, heeft het diverse modellen toermotoren ontwikkeld en is het een grote aanwezigheid op de markt voor toerfietsen gebleven. Tot voor kort kon men de FJR nog aanschouwen maar vanwege nieuwe milieunormen is de productie hiervan stopgezet.
Het stokje is keurig doorgegeven aan de sportieve toermotorlijn: de Tracers. De adventure-lijn is onverminderd doorgezet. Waarom zou je ook, ze zijn rete-populair.
Yamaha Tracer Line up
De 2023 Yamaha Tracer toermotoren zijn een revolutie in de motorwereld! Deze ongekend populaire toermotoren van Yamaha zetten de standaard opnieuw op scherp en brengen een explosie van innovatie.
Naast dat ze er visueel adembenemend uitzien, en waar andere toermotoren er misschien een beetje saai uit kunnen zien, blijven ze zich constant ontwikkelen.
Yamaha heeft zich dit jaar echt in de tanden gebeten en de nieuwe kleurstellingen voor 2023 zijn een echte verademing voor het oog. De nieuwe Yamaha Tracer 9GT+ is een van de meest opwindende modellen die we in jaren hebben gezien, en dit is slechts het topje van de ijsberg. Wat er precies gebeurt onder de motorkap, dat moet je zelf ontdekken.
Yamaha Tracer 7
De Yamaha Tracer 7 is een indrukwekkende motorfiets met een 35 kW uitvoering, wat betekent dat hij ook geschikt is voor rijders met een A2 motorrijbewijs. Het TFT-instrumentenpaneel is voorzien van smartphone-meldingen, zodat je altijd op de hoogte bent van belangrijke informatie.
De EU5-conform CP2-motorblok is snel reagerend en levert veel koppel, waardoor je een sportieve en soepele rijervaring hebt. De compacte halve kuip geeft de motorfiets een sportief uiterlijk en de dubbele LED-projectorkoplampen, contourverlichting en knipperlichten zorgen voor een goede zichtbaarheid op de weg.
De Tracer 7 is de lichtste in zijn klasse en beschikt standaard over volledig instelbare voor- en achtervering. Het aerodynamische windscherm is verstelbaar met één hand, zodat je altijd comfortabel kunt rijden. De ergonomie is ontworpen om een imponerende rijstijl te bieden met een comfortabele zitpositie.
Het voorgevormde duozadel zorgt voor comfort voor zowel de rijder als de passagier en met een grote actieradius kun je lange afstanden afleggen zonder te hoeven stoppen voor benzine. Kortom, de Yamaha Tracer 7 is een uitstekende keuze voor rijders die op zoek zijn naar een sportieve en comfortabele motorfiets met veel vermogen en een grote actieradius.
Prijs Yamaha Tracer 7 vanaf € 10.899,-
Yamaha Tracer 7 GT
Ook deze bad boy is verkrijgbaar als 35kW uitvoering en dus te berijden met een A2 motorrijbewijs. Met veel overeenkomsten met z'n sportieve broertje de Tracer 7 is deze klaargemaakt voor de langer ritten.
Het hoge en brede touring scherm zorgt voor extra bescherming tegen de wind en het comfortzadel zorgt voor een aangename zitpositie tijdens lange ritten. De Tracer 7 GT is de lichtste in zijn klasse en beschikt standaard over volledig instelbare voor- en achtervering, wat bijdraagt aan een comfortabele rijervaring.
De compacte halve kuip geeft de motorfiets een sportief uiterlijk en de grote actieradius zorgt ervoor dat je niet snel hoeft te stoppen voor benzine. De dubbele LED-projectorkoplampen, contourverlichting en knipperlichten zorgen voor een goede zichtbaarheid op de weg.
Daarnaast is er ook een bagagedrager geplaatst voor meer passagiers comfort en stevigheid van het frame. De Yamaha Tracer 7 GT is de ultieme touring machine voor rijders die op zoek zijn naar een sportieve en comfortabele motorfiets met veel vermogen, een grote actieradius en voldoende opbergruimte voor lange afstanden.
Prijs Yamaha Tracer 7 GT € 11.299,-
Yamaha Tracer 9
De Yamaha Tracer 9, een gamechanger in de Sport Touring-wereld, heeft een revolutionaire upgrade ondergaan met de nieuwste technologieën en innovaties. Met zijn geavanceerde 6-assige IMU en hellingshoekgevoelige rijhulpmiddelen, biedt deze motorfiets een ongeëvenaarde rijervaring en veiligheid.
De volgende generatie design en styling zorgen voor een unieke, sportieve uitstraling en de volledige LED-verlichting garandeert een heldere weergave onder alle weersomstandigheden. Het dubbele 3,5" TFT-instrumentenpaneel biedt een helder overzicht van de belangrijkste gegevens en de lichtgewicht SpinForged-velgen zorgen voor een snelle acceleratie en verbeterde wendbaarheid.
Met instelbare voor- en achtervering, een zadel dat in twee standen verstelbaar is en een aerodynamische kuip, is de Tracer 9 perfect afgestemd op een comfortabele rit, zelfs op lange afstanden. Bovendien is er een cruisecontrolesysteem aanwezig waarmee de snelheid op een constante waarde gehouden kan worden.
De Tracer 9, de ultieme oplossing voor alle soorten ritten, van korte stadsritten tot lange afstandsritten. Met zijn veelzijdigheid, kracht en technologie is deze motorfiets een must-have voor elke motorliefhebber.
Deze motorfiets volgt jou overal waar je heen gaat, of je nu besluit de Amsterdamse binnenstad te ontdekken of de lokale dijk te verkennen. Dankzij zijn lichtvoetigheid voelt de Tracer 9 zich nooit vreemd.
Prijs Yamaha Tracer 9 € 13.899,-
Tracer 9 GT
Absoluut een van de meest populaire toermotoren binnen deze prijsklasse. Met de Tracer 9 GT rijd je niet alleen snel, maar ook comfortabel. Dankzij de volledig instelbare voor- en achtervering, de comfortzitpositie en het handvatverwarming, zit je als een koning op deze machine.
Maar het gaat niet alleen om comfort, ook veiligheid staat hoog in het vaandel. De Tracer 9 GT is uitgerust met dubbele LED-projectorkoplampen, contourverlichting en knipperlichten, zodat jij altijd goed zichtbaar bent op de weg.
Met de Tracer 9 GT ben je niet alleen de koning op de weg, maar ook op tour. Dankzij de bijgeleverde koffers in kleur, de verbeterde windbescherming en de cruise control, kun je ongestoord kilometers maken. En met de quickshifter gaat het schakelen nog soepeler dan ooit.
Het full colour TFT instrumentenpaneel zorgt voor een moderne look en geeft je alle informatie die je nodig hebt. Met de Tracer 9 GT ben je dus helemaal klaar voor een onvergetelijke rit. Dit is de perfecte combinatie van power, comfort en stijl. De Tracer 9 GT, een hele dikke tourmachine!
Prijs Yamaha Tracer 9 GT € 16.499,-
Tracer 9 GT+
De revelatie van 2023. De nieuwe TRACER 9 GT+ tekent ‘next level’ op het gebied van motorfietsen. Met geavanceerde elektronica die slimmer geïntegreerd zijn als nooit tevoren, zoals de radarsensor, adaptieve cruise control, geïntegreerd remsysteem met radarhulp, elektronische vering, intelligente rij modi, connected TFT-display en volledig geïntegreerde Garmin-navigatie. Deze innovatie brengt de sporttoerervaring naar een volgend niveau van controle, waarmee u de weg onder de knie krijgt als nooit tevoren.
De TRACER 9 GT+ is uitgerust met de meest geavanceerde technologie die Yamaha ooit heeft geïntegreerd in een motorfiets. Dit tilt de rijervaring naar een hoger niveau, door middel van een adaptief cruise control systeem (ACC) en een radar gestuurd uniform remsysteem, waardoor elke rit veel soepeler en meer ontspannen wordt. De geïntegreerde rij modi maken het kiezen van de juiste setup gemakkelijker dan ooit. De TRACER 9 GT+ is een technologisch meesterwerk, waarmee u grenzen verlegt en de weg domineert.
Prijs Yamaha Tracer 9 GT+ € 18.499,-
Niken GT
Over bijzondere verschijningen gesproken. De NIKEN GT is een motorfiets met uitmuntende rijeigenschappen dankzij Yamaha's LMW-systeem. Deze sporttourer beschikt over een unieke voorzijde met twee wendbare voorwielen, die zorgen voor superieure prestaties in bochten en een groter gevoel van stabiliteit, en daarmee is de NIKEN GT één van de meest capabele motorfietsen in zijn categorie.
Voor 2023 zijn er vele verbeteringen aangebracht, waaronder een verstelbaar scherm, comfortabele zitpositie en een aangepaste achterwielophanging, die zorgen voor een nog comfortabelere en spannende rit. De 890 cc CP3 EU5-motor met grotere inhoud zorgt voor een soepelere en krachtigere acceleratie. Het 7-inch TFT-instrumentenpaneel biedt smartphone connectiviteit en navigatie via Garmin op het volledige scherm.
Prijs Yamaha Niken GT € 19.499,-
Yamaha Adventure>
Als Yamaha ergens z'n strepen heeft verdiend, dan is het de Adventure-reeks wel.
De legendarische Ténéré
De Tenere is stiekem toch wel het kindje van Yamaha en wordt door veel bestempeld als de ultieme adventure bike. Rank, krachtige, functioneel en toch heel strak vormgegeven. De rijke geschiedenis van Yamaha is verwerkt in deze topmachine en heeft over de hele wereld z’n sporen achtergelaten.
Het was een revelatie tijdens de Dakar. De machine die zo goed functioneerde en Yamaha net als in andere categorieën zoals de supersport ook hier fors in de prijzen viel.
De Ténéré komt momenteel in 3 versies en kun je al vanaf € 12.899,- bemachtigen.
De Classic: Ténéré 700
De Ténéré 700 die al het broodnodige biedt voor het avontuur maar ook jouw dagelijkse buddy in het verkeer. Het kenmerkende aan de adventure toermotoren is natuurlijk de bouw van de motor en de wielen die gemaakt zijn voor het smerige werk.
De Yamaha Ténéré 700 is een unieke combinatie van avontuur en prestaties. Met zijn 6-assige IMU en hellingshoekgevoelige rijhulpmiddelen, is deze motorfiets klaar voor elke uitdaging. Dankzij het design en de styling van de volgende generatie, straalt deze motor een ongeëvenaarde sportiviteit uit.
Met de volledige Ledverlichting, het dubbele 3,5" TFT-instrumentenpaneel en de lichtgewicht SpinForged-velgen, is de Yamaha Ténéré 700 een echte oogappel. De instelbare voor- en achtervering, in twee standen verstelbare zadel en de aerodynamische kuip, maken deze motorfiets perfect voor lange afstanden. Bovendien is deze motor uitgerust met een cruise control systeem, waardoor je comfortabel kunt reizen.
De Yamaha Ténéré 700 is de ultieme oplossing voor wie op zoek is naar een wendbare en opwindende motorfiets met veel karakter. Of je nu besluit de Amsterdamse binnenstad te ontdekken of de onverharde paden te verkennen, deze motorfiets volgt jou overal waar je heen gaat. Dankzij zijn veelzijdigheid en avontuurlijkheid is de Yamaha Ténéré 700 de perfecte keuze voor de echte avonturier.
Vanaf € 12.899,-
Ténéré 700 Rally Edition
Alsof de Ténéré 700 niet genoeg ‘rally’ uitstraalt dachten ze bij Yamaha: “laten we er een schep bovenop doen”.
Met een sicke Akrapovic uitlaat die een waanzinnig geluid geeft waardoor je oren gaan tintelen en iedereen zich omdraait om te kijken wie er voorbij komt razen. De Iconische rally kleursamenstelling zorgt ervoor dat je opvalt tussen de massa, met een speciaal ontwikkeld Dakar/rally zadel zit je als een koning te paard. De Led knipperlichten zorgen voor een knallende uitstraling en geven je een professioneel gevoel, alsof je deel uitmaakt van een rally team.
Maar dat is nog niet alles, de stevige motorblok beschermplaat van 4mm dik aluminium zorgt ervoor dat je motor beschermd is tegen de elementen en eventuele ongelukken. En als kers op de taart, een radiateur beschermcover die zorgt voor een extra bescherming en zorgt voor een strakke look.
Vanaf € 14.299,-
Ténéré 700 World Raid
In de jaren tachtig ontplofte Yamaha de motorwereld met de introductie van de XT600 Ténéré. Deze motorfiets was een gamechanger, een machine die de grenzen van wat mogelijk was in langeafstandsavonturen opnieuw bepaalde.
Met een gigantische tank, een motorblok dat zo stevig was als een tank, en een chassis dat zo veelzijdig was als een Zwitsers zakmes, maakte de Ténéré het voor iedereen mogelijk om nieuwe landschappen te verkennen en andere manieren van leven te ontdekken. Nu, ruim 40 jaar later, is de World Raid-editie van de Ténéré een eerbetoon aan die legendarische motorfiets.
En de naam zegt het al. Geen grens is te ver, kom op plekken waar geen andere motor is geweest. Daar heb je dan wel al het goede van de Ténéré 700 nodig plus een dik World Raid pakket. Dit zijn niet zomaar wat extra’s.
Wat dacht je van een dubbel tank en een bijzondere ophanging met extreem lange veerweg.
De dubbele tank biedt een capaciteit van maar liefst 23 liter die je zo’n 500km op weg helpt. De routes die jij nu bereidt liggen nog wel eens of the beaten path… goede communicatievoorzieningen zijn dus een must. En die krijg je bij de World Raid toermotor.
Vanaf € 15.099,-
Suzuki Toermotoren>
Als je Suzuki zegt, dan zeg je V-Strom. De alom bekende dual purpose toermotoren
De Suzuki V-Strom serie is geen gewone motorfiets. De V-Strom mag met recht een waar icoon in de dual purpose-wereld genoemd worden sinds de introductie van de eerste DL1000 in 2002.
Dit krachtige beest, ook wel bekend als de V-Strom 1000 genoemd, was een revolutionaire motorfiets met een viertaktmotor van 996cc. Het was een populaire keuze onder de rijders die op zoek waren naar een veelzijdige, betrouwbare en comfortabele motorfiets voor lange afstanden, met een perfecte balans tussen prestaties en rijcomfort.
In 2004 werd de DL650 geïntroduceerd, ook wel bekend als de V-Strom 650. Deze machine was gericht op rijders die op zoek waren naar een motorfiets met een lager gewicht en een lagere prijs. Een perfecte combinatie van prestaties en beheersbaarheid, met een cilinderinhoud van 645cc.
Beide modellen, de DL1000 en DL650, ondergingen diverse updates en verbeteringen door de jaren heen, zoals een upgrade van de motor, vering, remmen en elektronica. In 2014 werd de DL1000 opnieuw gelanceerd als de DL1000XT en in 2017 werd de DL650 opnieuw gelanceerd als de DL650XT, waarmee de V-Strom serie van Suzuki zich blijft ontwikkelen en blijft voldoen aan de verwachtingen van de motorrijders.
In 2023 zijn er wederom wat nieuwe veranderingen doorgevoerd. Zo vind je een compleet nieuw model (800DE) en is er op technologisch vlak behoorlijk wat verandering.
2023 Suzuki V-Strom 1050
In 2023 introduceerde Suzuki de V-STROM 1050, een motorfiets die avontuurlijk toeren naar een nieuw niveau tilt. Met zijn robuuste prestaties en lange adem is deze motorfiets speciaal ontworpen om je in alle comfort naar je bestemming te brengen.
Eén van de opvallende kenmerken van de V-STROM 1050 is de bi-directional quickshifter, die schakelen soepeler maakt dan ooit tevoren. Daarnaast beschikt de motor over een TFT display, waarop je alle belangrijke informatie op een overzichtelijke manier kunt aflezen.
De V-STROM 1050 is ook uitgerust met een 6-assige IMU, een technologie die de motorfiets stabieler maakt tijdens rijden. Bovendien beschikt de motor over een Motion track brake systeem en hill assist, waardoor het remmen en rijden op hellingen veiliger is.
Met de drive mode selector en load depend controle kun je de motorfiets aanpassen aan jouw rijstijl en de lading die je meeneemt. De V-STROM 1050 DE beschikt over deze functies standaard, en maakt het rijden nog meer een genot.
Met de V-STROM 1050 gaat Suzuki een stap verder in de ontwikkeling van robuuste prestaties, lange adem en comfortabele rit. Het is de perfecte motorfiets voor de avonturiers onder ons die op zoek zijn naar een opwindende en comfortabele rit.
Prijs Suzuki V-Strom 1050 vanaf: € 16.299,-
V-Strom 1050DE
De 1050DE is net als de 800DE een verfrissende toevoeging aan de 2023 line-up van Suzuki. En wel omdat DE voor iets staat wat het all-road principe echt tot leven laat komen. DE staat namelijk voor Desert Express. En voor deze functie is zelfs een compleet nieuwe rijmodus ontwikkeld: de G-Mode!
De V-STROM 1050DE van Suzuki is de ultieme offroad machine voor de fanatieke avonturier. Met de SDMS kun je kiezen uit verschillende motorkarakteristieken, waaronder een speciale G-modus voor gravelpaden waarmee de ontsteking wordt verlaat en een beperkte mate van slip toegestaan. Ook is er een modus voor het uitschakelen van het ABS op het achterwiel, wat het rijden op onverharde wegen een stuk gemakkelijker maakt.
De Hill Hold functie zorgt ervoor dat je soepeler kunt wegrijden op hellingen, zonder je zorgen te maken dat de motor achteruit rolt.
Met het Load Dependent Control System worden de remdrukken automatisch aangepast in verband met de belading en het Slope Dependent Control System voorkomt achterwiellift op steile hellingen. Low RPM Assist helpt je om bij lage toerentallen soepel weg te rijden en cruise control vermindert vermoeidheid tijdens lange ritten.
Het Suzuki Traction Control System (STCS) voorkomt dat het achterwiel doorslipt bij acceleratie, en je kunt de gevoeligheid van dit systeem in drie verschillende modi instellen of het systeem uitschakelen.
Met al deze functies is de V-STROM 1050DE de perfecte keuze voor de fanatieke offroad motorrijder die op zoek is naar een robuuste, avontuurlijke en betrouwbare machine.
Prijs Suzuki V-Strom 1050 DE vanaf: € 16.999,-
Suzuki V-Strom 800DE
De V-Strom 800DE van Suzuki is de nieuwste toermotor die aangedreven wordt door een gloednieuwe 776 cc paralleltwin met zeer compacte bouw. Het motorblok is uitgerust met een 270°-krukas waardoor het ontstekingsinterval gelijk is aan dat van een V-twin en garant staat voor een soepel rijgedrag met een overvloed aan koppel en positieve tractie. Met een maximale motorvermogen van 84,3pk bij 8.500 toeren en een maximaal koppel van 78 Nm bij 6.800 toeren, is de V-STROM 800DE krachtig genoeg om elke rit aan te kunnen.
De V-STROM 800DE is ook uitgerust met het Traction Control System (STCS) inclusief G-modus (Gravel) voor extra stabiliteit en veiligheid. Het robuuste stalen frame, de bijzonder gevormde lichtgewicht aluminium achterbrug, het 21-inch voorwiel, de spaakwielen en de Hitachi Astemo (SHOWA) instelbare vering voor en achter met ruim voldoende veerwegen voor off-roadgebruik, maken de V-STROM 800DE geschikt voor elk terrein. De motorfiets is ook voorzien van een krachtige reminstallatie en een in twee modi verstelbaar ABS systeem.
Een uniek detail van de nieuwe V-STROM 800DE is de multifunctionele 5-inch kleuren TFT-display. De toerenteller doet tevens dienst als een programmeerbare schakelindicator die knippert wanneer de motor het ingestelde toerental bereikt. Het scherm kan automatisch of handmatig tussen de dag instelling (wit) en nachtinstelling (zwart) schakelen voor een optimale afleesbaarheid op elk uur van de dag en in elke rijsituatie.
Prijs Suzuki V-Strom 800 DE vanaf: € 12.699,-
Suzuki V-Strom 650A en XTA
Met esthetische verschillen, zoals spaakwielen bij de XTA en heb je aan de 650-klasse van de V-Strom een perfect midden range toermotor.
De V-Strom 650XTA is de ultieme machine voor de avontuurlijke motorrijder. Met zijn robuuste 645 cc V-Twin motor en geavanceerde tractiecontrolesysteem, is deze motorfiets meer dan gewoon een gewone toermotor. Het blok is een juweeltje van techniek, met een maximumvermogen van 71 pk dat pas bij 8.800 t.p.m. vrijkomt. Jij kan je concentreren op het genieten van de rit, zonder je zorgen te hoeven maken over het vermogen.
Het tractiecontrolesysteem is een van de grootste pluspunten van de V-Strom 650XTA. Het meet continu de wielsnelheden van voor- en achterwiel, de stand van de gasklep en de krukaspositie. Dit betekent dat de rijder altijd in controle is, ongeacht de wegomstandigheden.
Er zijn twee instellingen beschikbaar, de eerste is voor een sportieve rijstijl en laat een zekere mate van driften toe, terwijl de tweede instelling voor een veiligere rijstijl is.
Daarnaast zijn de V-Strom 650XTA uitgerust met zeer sterke tubeless spaakwielen, waarop Bridgestone A40 allroad-banden liggen in de maten 110/80 R19 en 150/70R17. Dit betekent dat de motorfiets geschikt is voor elk terrein, of het nu gaat om asfalt of gravelwegen.
Het dashboard is eenvoudig af te lezen en te bedienen, net als zijn grotere broer. Dit betekent dat de rijder altijd op de hoogte is van de snelheid, de toerenteller en de benzinestand.
Suzuki V-Strom 650a vanaf: € 9.899,- (bekijk 'm hier)
Suzuki V-Strom 650 XTA vanaf: € 10.399,-
BMW Toermotoren>
BMW (Bayerisch Motoren Werke AG) is het welkbekende Duitse bedrijf opgericht in 1916. Het bedrijf begon met de productie van motorfietsen en heeft sindsdien zijn voetafdruk in deze markt alleen maar vergroot.
BMW begon met de productie van motorfietsen in 1923 toen het zijn eerste motorfiets uitbracht, de R32. In de daaropvolgende jaren bleef het bedrijf groeien en lanceerde het verschillende motorfietsmodellen, waaronder een toermotor.
BMW heeft al heel lang Touring-modellen in het portfolio, met de eerste Touring-modellen geproduceerd door BMW daterend uit de jaren 1920. Voor de GS begon het allemaal in 1980, toen BMW Motorrad met de R 80 G/S 's werelds eerste grote dual-sport motorfiets presenteerde in Zuid-Frankrijk. Sindsdien is de fabrikant toonaangevend in dit segment.
Sinds de start van de productie van motorfietsen heeft BMW verschillende modellen toermotorfietsen ontwikkeld en heeft BMW vandaag de dag een sterke aanwezigheid op het wegdek met de GS-series.
BMW kent over de breedte genomen de zwaarste tourklasse. De Honda Goldwing en de Harley Davidson Road Glides zijn natuurlijk ook flinke jongens, maar BMW heeft als geen ander ingezet op zware toermotoren. Met wat uitzonderingen hier en daar, zoals de G 310 GS voor A2 rijders, ligt het zwaartepunt van het totaal aanbod toermotoren (de BMW Adventure- en Toerklasse) toch al snel boven de 1000cc.
K-klasse van BMW
Met diverse opties van de K1600 is dit een bijzondere klasse van het BMW tourer segment. Met een verbluffend prestatievermogen is de K1600 een waardige vertegenwoordiger van het premium-segment. De zescilinder-architectuur met een cilinderinhoud van 1.649cc levert een indrukwekkend maximumvermogen van 160 pk en een imposant maximumkoppel van 175 Nm, wat resulteert in een ongekende rijervaring.
De K1600-serie, waaronder de GT, GTL en B varianten, zijn geoptimaliseerd voor toerritten en zijn uitgerust met geavanceerde technologieën zoals een semi-actief veringsysteem, elektronisch geregelde uitlaat en een scala aan rijhulpsystemen. Dit, in combinatie met de 6-versnellingsbak en de afgestemde rijwielgedeelte (sportief of comfort), zorgt voor een optimale balans tussen prestaties en comfort.
De BMW K1600 is een technologisch hoogstandje dat is ontworpen voor toerliefhebbers die hun grenzen willen verleggen en op zoek zijn naar een motorfiets die de ultieme combinatie biedt van sportiviteit en comfort op lange afstanden. Een ware verrijking voor elke toermotorliefhebber met verfijnde smaak.
Prijs BMW K-series vanaf: € 32.100,-
R 1250RT Toermotor
De BMW RT-motoren zijn speciaal ontworpen voor touring motorfietsen uit de RT-serie. RT staat dan ook voor Reise Tourer. Deze motoren zijn zorgvuldig gebouwd om de meest comfortabele en betrouwbare rijervaring te bieden voor afstandsritten.
De huidige modellen zijn luchtgekoelde boxermotoren en beschikbaar in cilinderinhouden variërend rond de 1200cc. De motoren zijn voorzien van diverse technologieën die de rijervaring verbeteren, zoals variabele kleptiming en rij modi. Er zijn ook comfort features zoals snelheidscontrole en cruise control aanwezig om de rit zo aangenaam mogelijk te maken.
Prijs BMW R 1250 RT vanaf: € 25.700,-
De GS klasse: BMW’s adventure toermotoren. >
Als er een toermotor vaak op het wegdek te zien is, dan is het de BMW GS wel (welke dan ook). GS is onderdeel van de Adventure-lijn van BMW. GS staat voor Gelände/Strasse wat er in het kort op neerkomt dat je overal kan rijden met deze machine.
De BMW GS-motoren zijn een absolute revelatie in de motorwereld. De luchtgekoelde boxermotoren die specifiek zijn ontworpen voor de meest veeleisende adventure touring fanaten. Deze motoren zijn berucht om hun ongeëvenaarde betrouwbaarheid, knalharde kracht en efficiëntie die een rijder nodig heeft om de meest uitdagende ritten aan te kunnen.
De huidige modellen van de BMW GS-motoren zijn beschikbaar in een scala van cilinderinhouden, variërend van 800 cc tot 1250 cc, en zijn uitgerust met de allernieuwste technologieën zoals variabele kleptiming en rij modi, die de rijervaring naar een hoger niveau tillen. Deze motoren zijn speciaal ontworpen voor zowel on- als offroad gebruik en worden vaak gebruikt voor lange afstandsritten en avontuurlijke tochten waar andere motoren het laten afweten.
De befaamde R 1250 GS
Waarschijnlijk de bestverkochte premium toermotor in de zware klasse. De R 1250 GS van BMW is een motorfiets voor de echte avonturier. De nieuwe LED-lichtdesign zorgt voor een stralende look en zorgt ervoor dat jij optimaal ziet en wordt gezien. De nieuwe motorsleepmomentregeling (MSR) zorgt in de rij modi Pro voor meer stabiliteit en een eenvoudige beheersing van de motorfiets. Hierdoor voorkomt het dat het achterwiel gaat slippen of haperen.
De multifunctionele LED-richtingaanwijzers achter zorgen voor een opvallende verschijning en nog meer zichtbaarheid. Met de R 1250 GS haal je een motorfiets in huis met 100 kW (136 pk) bij 7.750 t/min en 143 Nm maximaal koppel bij 6.250 t/min. De cilinderinhoud is 1.254 cc en het verbruik op 100 km volgens WMTC is 4,75 liter. Een motorfiets die zich perfect leent voor lange afstanden en avontuurlijke tochten.
Prijs BMW R 1250 GS vanaf: € 22.700,-
BMW F 850 GS
Het is een lichte variant van de R 1250 GS en is speciaal gemaakt voor de toerfan die niet gelijk wil doorstoten naar het 1250cc segment.
Met de uitgebreide standaarduitrusting, zoals het TFT-display en BMW Motorrad Connectivity, is deze toer-enduro perfect voorbereid voor lange reizen in alle delen van de wereld. Dankzij deze functies kun je de #SpiritOfGS beleven met een begeleider die je nieuwsgierigheid de ruimte geeft, ongeacht waar de reis naartoe gaat.
De BMW Motorrad Connectivity maakt het mogelijk om je smartphone te koppelen met de motorfiets via Bluetooth, waardoor je via het TFT-display inzicht hebt in informatie, navigatie, telefonie en media. De Multi-Controller stelt je in staat om alle functies intuïtief te bedienen, zodat je je volledig kunt concentreren op het rijden.
De rij modi beïnvloeden de reactie op het gas en het reactie gedrag van de F 850 GS Adventure. De modi Rain en Road zijn eenvoudig in te stellen voor droog of nat wegdek. Met de modus Dynamic haal je het maximale uit de motorfiets wanneer je op het as
Prijs BMW F 850 GS vanaf: € 15.800,-
BMW F 750 GS
De verschillend tussen de 750 GS en 850 GS zijn minimaal. De 750 kan volgens bronnen zelfs opgeschroefd worden naar het vermogen van 850GS. Beide hebben een blok van 853cc. Technologisch genomen is de F 859 GS tot veel meer in staat. De keuze voor de 750 of 850GS licht dus in verfijning van de rijervaring. De F750GS kan echter wel tot in de puntjes verfijnd worden. Zet er een dikke Akrapovic op en de 750GS wordt ineens een echte terreinvreter.
Prijs BMW F 750 GS vanaf: € 12.250,-
BMW S 1000 XR
De BMW S 1000 XR is een toermotor die speciaal ontworpen is voor het zware werk. Met een gewicht van 228 kg is deze motor 10 kg lichter dan zijn voorganger, waardoor hij extreem wendbaar en soepel is.
De stuurkuip en verlichting hebben scherpe contouren en vormen samen met markante panelen de algehele belijning. Dit geeft de motor een expressieve uitstraling, die versterkt wordt door de beschikbare kleuren: Racing red, M Motorsport en Triple Black.
Met een 4-cilinder motor van 999 cc, een maximaal koppel van 114 Nm bij 9250 toeren per minuut en een vermogen van 165 pk, is de S 1000 XR klaar voor de zwaarste uitdagingen. Dit alles is verkrijgbaar voor een prijs van 23.100 euro.
Prijs BMW S 1000 XR vanaf: € 23.100,-
F 900 XR
Het mooie aan de F 900 XR is dat de beginners in de motorwereld ook de kracht van BMW kunnen ervaren. A2-rijders zijn meer dan welkom bij BMW.
De BMW F 900 XR is een motorfiets die sportiviteit en prestaties op lange ritten combineert zonder compromissen. Volop adrenaline, op elke route wendbaar, deze motor is gemaakt om te presteren en met teugen te genieten.
De opvallende LED-buisverlichting van de nieuw ontwikkelde koplampen onderstrepen het zelfbewuste karakter van de F 900 XR. Dit, samen met de beschikbare kleuren sport (blauw) en triple black, maken deze motorfiets tot een echte blikvanger.
De F 900 XR is uitgerust met een tweecilinder lijnmotor met een cilinderinhoud van 895 cc. Het maximale vermogen is 77 kW (105 pk) bij 8.500 t/min, en het maximale koppel is 92 Nm bij 6.500 t/min.
Ook is de motor beschikbaar in verschillende zithoogtes, van 775 mm tot 870 mm, waardoor hij geschikt is v oor rijders van verschillende lengtes.
Prijs BMW F 900 XR vanaf: € 14.650,-
BMW G 310 S
Tot slot de adventure bike voor alle beginners, instappers of woon-werk-rijders die op de kwaliteit van BMW willen kunnen bouwen. Maar zoals het model ook oogt, is hij ook.
Deze 310 S is zeer vriendelijk voor de kleinere rijders onder ons. Zo zitten de koppelings- en remhendels maar liefst 6mm dichterbij het stuur. Heb je toevallig grote handen? Don’t worry. Ze kunnen in maar liefst 4 standen afgesteld worden.
Maar BMW is BMW niet als ze op deze toermotor niet een tank van maar liefst 11,5 liter hebben geplaatst met een enorm zuinig verbruik va 3,3liter op de 100km. Met 313cc genereert deze BMW maar liefst 28 Nm bij 7500 toeren.
Prijs BMW G 310 s vanaf: € 7.850,-
Ducati Toermotoren>
Het Italiaanse merk heeft twee typische toerbikes. Met name de Multistrada kent veel varianten. Van een A2-waardige motor tot aan de zware V4 Pikes Peak-uitvoering.
Ducati lanceerde zijn eerste toermodel in 1987, de Ducati 750 F1. De 750 F1 was een sportieve toermotor uitgerust met een luchtgekoelde V-twin motor die meer comfort nastreefde dan de sportmotoren die Ducati tot dan toe heeft geproduceerd.
De 750 F1 was een van de eerste modellen die door Ducati werd ontwikkeld en had een ram-air-systeem dat het vermogen van de motor verhoogde. Nu, fast-forward naar 2023, hebben ze de focus op de Multistrada en de DesertX gelegd wat resulteert in twee strakke en technologisch hoogontwikkelde toermotoren.
Multistrada V2
Multistrada Toermotor
De naam zegt het al. Deze populaire toermotor van Ducati is gemaakt voor alle (multi) type wegen en terreinen (strada). De V2 versie komt met een sterke 937cc toermotor is ook beschikbaar voor de A2-rijbewijshouders. Het design is onmiskenbaar met z’n bijzonder koplamp en neusvorm. De V2 komt in 2 varianten. De S versie kent een uitgebreider elektronica-pakket, skyhook vering, een quickshifter en een 5inch TFT-scherm, maar zit qua prijs meer dan € 3000,- boven z’n kleine broertje. De rijbeleving wordt hierdoor wel bijzonder geoptimaliseerd.
Prijs vanaf € 17.890,-
Multistrada V4
De V4 versie kent anno 2023 maar liefst 4 versies. Vanaf het instapmodel met de krachtige 1158cc met maar liefst 170pk. Ducati noemt het zelf een ‘veelzijdig krachtpatser’. Zoals de naam Multistrada het al zegt, dat toermotor is er een voor vele wegen. Maar ga je diep het offroad in, dan raden we toch z’n adventure-broertje aan. 217Kg drooggewicht op zandvlaktes kan een uitdaging zijn.
Desalniettemin heeft de Multistrada een plek in de erelijst gevonden. Technologisch klopt de Multistrada van alle kanten. Als premium-merk heeft Ducati aan alles gedacht. Er zit tussen de ‘standaard’ V4 en de V4 Pikes Peak (2023) behoorlijk wat speelruimte. Zowel qua funties als qua prijs
Prijs variërend van € 23.690,- tot € 36.390,-
DesertX Adventure toermotor
De adventure toermotor Desert X, net als vrijwel alle adventure motoren, een ranke bouw waarbij functie over vorm gaat. Zo tref je veel beschermingskappen. Maar Ducati zou Ducati niet zijn als ze geen Italiaanse flair aan hun adventure motor zouden geven. Ducati is nog niet heel lang thuis in dit type motor.
Het ontbrak Ducati aan een middenklasse versie met een allroad instelling. Ondanks dat de Mutltistrada genoeg offroad features kent, zag Ducati dat Honda met hun African Twin en Yamaha met de Ténéré dit bijzondere segment opslokte. Dat kwartje is pas in 2022 gevallen. Op 11 maart 2022 werd de Desert X groots onthaald.
Prijs vanaf € 20.290,-
Honda>
Honda, de Japanse koning van de motoren, is de ultieme keuze voor de kilometervreter die op zoek is naar de ultieme toermotorervaring. Honda is betrouwbaar en doordacht. De BMW van Japan wellicht?
Deze toermotoren zijn gebouwd met de meest geavanceerde technologieën, waaronder tractiecontrole, ABS en rij modi, om ervoor te zorgen dat je de ultieme controle heeft over uw machine, zelfs in de meest uitdagende rijomstandigheden.
Of het nu gaat om sporttourers, cruisers of enduro's, Honda's toermotoren zijn bekend om hun betrouwbaarheid, efficiëntie en prestaties die je nergens anders zult vinden. En als je op zoek bent naar de ultieme toerer, neem dan zeker een kijkje bij de legendarische Africa Twin, die een reputatie heeft opgebouwd als de ultieme reiscompagnon onder de motorenrijders. Dit is de motor voor degene die op zoek is naar de ultieme adrenalinekick.
Zoals eerder gemeld focusen we ons op de toerers die wat hoger op de poten staan en bewaren we de cruisers of wat lagere cruise-tour motoren zoals de Rebel 500 voor een ander blog.
Honda Goldwing
Credit where credit is due. De Goldwing is misschien wel de meest iconische toermachine op aarde. Het gaat de directe concurrente aan met de Harley's qua looks en prestaties.
Sinds 1974 produceert Honda deze luxueuze touringmotorfiets en sindsdien is het een van de grootste en meest high-end motoren op de weg. De herkenbare motorkap die je beschermt tegen de elementen, een zitpositie die ontworpen is voor ultiem comfort, en diverse accessoires waaronder een stereo-systeem, navigatiesysteem en meerdere opslagruimten, is de Goldwing gewoon een droom voor elke touringrijder. Maar niet iedereen vindt ‘m mooi.
Maar dat is nog niet alles, de Goldwing is ook uitgerust met een zware, grote motor, meestal een 6-cilinder in lijn of een boxer-motor, die zorgt voor een ongelooflijk krachtige en betrouwbare rijervaring.
Dit, samen met de comfortabele rit en de vele functies, maakt de Goldwing de ultieme keuze voor elke touringrijder die op zoek is naar een motorfiets die zowel prestaties als luxe biedt. Plus, deze motor heeft een officiële ‘achteruit’.
De Goldwing komt in diverse uitvoeringen.
Prijs vanaf € 33.449,-
Honda NT1100 toermotor
De Honda NT1100 is wellicht een ondergeschoven kindje. Zeker als je op de website naast de iconische Goldwing staat! Maar deze toermotor is een geducht concurrent voor de Kawaski Versys en de Yamaha Tracer 9 bijvoorbeeld.
Deze sport-touring motorfiets werd al geproduceerd in de jaren 80 en 90 en was een waar icoon onder motorrijders. Met een krachtige 1.084 cc V4-motor en een zitpositie die gericht was op ultiem comfort tijdens lange afstand ritten, was de NT1100 gewoon een droom voor elke rijder die op zoek was naar een betrouwbare en high-performance motorfiets.
Maar dat is nog niet alles, de NT1100 was ook voorzien van diverse toering-functies zoals een windscherm, een grote opslagruimte en een comfortabele zitpositie, die zorgde voor een ongelooflijke rijervaring. En nu, in 2023 kwalitatieve toerer weer op de markt te brengen om de wereld te laten zien waarom de NT1100 gewoon de uitstekende keuze is.
Prijs vanaf € 16.849,-
Honda Adventure Toermotoren>
De Adventure-klasse van Honda heeft net als de klassieke toerklasse van Honda een aantal iconische exemplaren voortgebracht. De Africa Twin en de Transalp zijn wonderbaarlijke machines en erg populair in toerland. Op de website van Honda zie je de adventure-motoren samen met de enduro-bikes staan. Die behandelen we echter niet. In dit rijtje staan de volgende toermotoren:
- Africa Twin
- Transalp
- NC750X
- CB500X
De Africa Twin
Honda heeft veel prachtige motoren ontwikkeld. En de Africa Twin staat zeker in de top 3. De Honda Africa Twin is een motorfiets met een rijke geschiedenis. Deze dual-sport machine is sinds 1988 verkrijgbaar en heeft zich sindsdien bewezen als een van de meest veelzijdige en betrouwbare motorfietsen in zijn klasse.
Met een krachtige viertaktmotor en een carrosserie die is ontworpen voor optimale windbescherming en een comfortabele rijpositie, is de Africa Twin een geweldige keuze voor zowel off-road avonturen als lange wegritten. De motorfiets heeft diverse updates ondergaan door de jaren heen, waaronder veranderingen in motor, frame en vering, maar blijft een favoriet onder motorrijders die een uitdaging zoeken op onverharde paden en tegelijkertijd het comfort van een wegrijder willen ervaren.
Prijs vanaf € 17.649,-
Honda Transalp
De Honda Transalp is geen gewone motorfiets, het was een van de eerste adventure bikes met hoge en ranke bouw die van de productieband afrolde! Vanaf 1987 brengt Honda deze adventure machine al op de markt en sindsdien is het een favoriet onder avontuurlijke rijders. Deze allround motorfiets is gebouwd voor de echte offroad-fanaten en rijders die weten hoe ze een machine moeten behandelen.
Met de viertaktmotor en speciaal ontworpen carrosserie voor maximale windbescherming en een comfortabele rijpositie, is de Transalp een machine die je nooit in de steek zal laten. Gravel, berg of onderweg naar werk.
Door de jaren heen is deze motorfiets steeds geüpgraded met veranderingen in motor, frame en vering. Maar een ding is zeker, de Transalp blijft een legendarische machine die nooit zijn charme zal verliezen. Een icoon die z’n plek in de adventure-klasse vereeuwigd heeft.
Prijs nog niet bekend
Honda CB500X
Een fantastische toermotor die ook binnen het handbereik van A2-rijders ligt. De Honda CB500X is geen gewone motorfiets. Sinds 2013 is deze adventure-style machine een beest in de middleweight-klasse, met een ontwerp dat zowel geschikt is voor weg- als offroadgebruik.
De CB500X is uitgerust met een krachtige viertaktmotor en een carrosserie die is ontworpen voor maximale windbescherming en een comfortabele rijpositie. Dankzij de langere veerweg en hogere zitpositie dan de standaard CB500, is deze motorfiets een waar genot voor off-road avonturiers. Met uitstekende prestaties, een compacte en stoere look plus de betrouwbaarheid, is de CB500X een populaire keuze onder rijders die een veelzijdige en betaalbare motorfiets zoeken.
Prijs vanaf € 8.649,-
De Honda HNC750X
De Honda NC750X is een adventure-style motorfiets die wordt geproduceerd sinds 2014, uitgerust met een liquid-cooled parallel-twin motor met een cilinderinhoud van 745cc en een vermogen van 54 pk. Qua range ligt deze in de buurt van de Transalp, maar toch zijn het compleet andere motorfietsen.
Dit in tegenstelling tot de Honda Transalp, een dual-sport toermotorfiets die al sinds 1987 wordt geproduceerd, met een liquid-cooled V-twin motor met een cilinderinhoud tussen 600cc en 680cc en een vermogen van 49 pk. Beide motorfietsen zijn ontworpen voor zowel weg- als offroadgebruik, maar de NC750X heeft een grotere cilinderinhoud en levert daarom meer vermogen dan de Transalp, en heeft een parallel-twin motor in tegenstelling tot de V-twin van de Transalp.
Prijs vanaf € 9.399,-
Triump Tiger series>
De adventure series van Triumph kunnen niet uitblijven. Ook voor dit jaar hebben ze weer alles uit kast getrokken. Naast hun bekende naked en modern classic range is de Tiger-reeks een absolute kaskraker. We bouwen 'm van licht naar zwaar.
Tiger Sport 660
De Triumph Tiger Sport 660 is een motorfiets met een sportief karakter dat een perfecte balans biedt tussen koppel bij lage toeren en opwindend top-end vermogen. Dit wordt bereikt door de 660 CC blok met een piekvermogen van 81 PS en een piekkoppel van 64 NM.
De 3-cilindermotor levert het kenmerkende driecilinderkarakter van Triumph, met een helder, raspend geluid. Het roestvrijstalen 3-in-1-spruitstuksysteem is voorzien van een lage, roestvrijstalen enkelzijdige demper. Specifiek noemt triumph dat de motor heeft een onderhoudsinterval van 16.000 km.
De Tiger Sport 660 is uitgerust met een Showa 41mm upside-down cartridgevork met een aparte functie en een veerweg van 150mm voor het voorwiel. De Showa monoshock RSU met hydraulisch instelbare veervoorspanning biedt een veerweg van 150mm voor het achterwiel. De brandstofverbruik is 4.5 liter per 100 km.
Tiger Sport 660 vanaf € 10.895,00
Triumph Tiger 850
De Triumph Tiger 850 Sport is een motorfiets die prestaties en stijl perfect combineert. Met een 880 cc blok levert deze motor een piekvermogen van 85 pk en een piekkoppel van 82 Nm. De T-plane krukas van de driecilinder levert een kenmerkend schor en diep brullend geluid op.
De hoogwaardige technologie, remmen en vering van de Tiger 850 Sport optimaliseren elke rit met een maximum aan vertrouwen, prestaties en veiligheid. Er zijn meer dan 60 accessoires beschikbaar om de motorfiets aan te passen aan uw specifieke wensen.
De Tiger 850 Sport is ook praktisch en stijlvol qua bagage. U kunt 131 L volume en 25 kg laadvermogen toevoegen met de speciaal ontworpen Trekker-tassen en afsluitbare topbox in Adventure-stijl die uw uitrusting droog, beschermd en veilig houden.
Het mooiste? Deze motor is ook als A2-er te bemachtigen.
Tiger Sport 850 vanaf € 14.395,00
Triumph Tiger 900
Laat je niet misleiden door het getal (dat maar 50cc meer is dan de Tiger 850). En zeker met de Tiger 900 Rally Pro (€ 19.195) zit het prijsverschil ergens in verstopt. Maar waar dan. Het prijsverschil laat zich als volgt uitleggen:
De Tiger 850 Sport en de Tiger 900 Rally Pro zijn beide motorfietsen van Triumph. De belangrijkste verschillen tussen de twee modellen zitten in het motorvermogen, het koppel en de topsnelheid.
De Tiger 850 Sport heeft een maximumvermogen van 84 pk bij 8.500 tpm en een maximumkoppel van 82 Nm bij 6.500 tpm. De Tiger 900 Rally Pro heeft een maximumvermogen van 93,9 pk bij 8.750 tpm en een maximumkoppel van 87 Nm bij 7.250 tpm.
De topsnelheid van de Tiger 850 Sport is 160 km/u en de topsnelheid van de Tiger 900 Rally Pro is 200+ km/u.
Bovendien heeft de Tiger 900 Rally Pro 21 inch wielen, terwijl de 850 Sport 19 inch wielen heeft. De Rally Pro heeft ook geavanceerdere vering en remsystemen die beter geschikt zijn voor off-road rijden.
De Triumph Tiger 900 heeft diverse uitvoering variërend van €16.595,- tot aan de Rally Pro van €19.195,-
Tiger 1200
De ultieme Tiger. Een motor die zich overal in vastbijt.
De Triumph Tiger is een icoon in de wereld van adventure-motorrijden. Sinds de eerste moderne Tiger in 2010 op de markt kwam, heeft hij de passie aangewakkerd bij een nieuwe generatie motorrijders en heeft hij de norm gesteld voor rijgedrag, karakter, kwaliteit en allround rijcapaciteiten.
De nieuwste modellen zijn uitgerust met een innovatieve T-plane driecilindermotor die de rijervaring naar een hoger niveau tilt
Technologisch zijn de 1200’s wel echte zwaargewichten. De Tiger Explorer modellen zijn voorzien van een volledig nieuw dodehoekradarsysteem, ontwikkeld in samenwerking met Continental, dat belangrijke veiligheidsfuncties biedt zoals Blind Spot Assist en Lane Change Assist.
Met veel bodemvrijheid, echte offroad wielmaten (21" voor, 18" achter), tubeless spaakvelgen en Metzeler Karoo-banden, zijn deze motoren klaar voor elk terrein. De 1160 cc T-plane driecilindermotor levert een indrukwekkende 150 pk en 130 Nm koppel.
De motor is vloeistofgekoeld, heeft 12 kleppen en een compressieverhouding van 13.2:1. Het uitlaatsysteem bestaat uit een roestvaststalen 3-in-1 uitlaatspruitstuk met onderliggende primaire geluiddemper en zijdelings gemonteerde secundaire geluiddemper.
Tiger Sport 1200 vanaf € 21.245,-
Harley Davidson toermotoren>
De uitvinder van het Amerikaanse toeren. De route 66-vreters. Uiteraard mag Harley niet in het toermotor-artikel ontbreken.
Grand American Touring
We beginnen met de classic toermotoren van Harley. Bepakt met de welkbekende zijkoffers, kun je met deze absolute beesten de mooiste ritten beleven.
We hebben hieronder de verschillende modellen van Harley op een rijtje gezet met specifieke elementen en verschillen die elk model afzonderlijk zo kenmerkend maakt. De Roadking, Road Glide en de Street Glide hebben allemaal hun mooie eigenaardigheden. Beginnend met de Road King Special en z'n Milwaukee 8.
Road King Special:
Deze motorfiets heeft een klassieke look en is uitgerust met een Milwaukee-Eight 114 motor, een grote kuip en luifel, een stijlvolle zadel en een kofferset. Het heeft ook standaard een Boom! Box GTS infotainmentsysteem en een keyless ignition.
De industriële diepgele 2023-versie is de perfecte keuze voor rijders die op zoek zijn naar een factory-custom hot rod met iconische H-D stijl. Deze motorfiets is uitgerust met een krachtige Milwaukee-Eight™ 114 V-Twin motor en Prodigy™ wielen, waardoor hij soepel en snel rijdt. De helderwitte Daymaker™ LED-koplamp zorgt voor een goede verlichting tijdens het rijden in donkere omstandigheden. De uitlaat is beschikbaar in zwart of chrome, met een dubbele 2-1-2-uitlaat met taps toelopende dempers. Dit geeft de motorfiets een uniek en sportief uiterlijk.
De Road King is standaard uitgerust met een antiblokkeersysteem (ABS), elektronisch gekoppelde remmen en hill-hold-control. Dit zorgt voor een veilige rit, zelfs in moeilijke weersomstandigheden of op hellingen. Bovendien is er ook een bandenspanningsmonitor-systeem (TPMS) inbegrepen, waarmee je de bandenspanning eenvoudig kunt controleren en bijstellen.
Vanaf € 34.595,-
Road Glide Special
Deze motorfiets is voorzien van een grote, opvallende kuip en luifel, een zadel met een hoger zitvlak en een koffer set. Het heeft ook standaard een Boom! Box GTS infotainmentsysteem en een keyless ignition. Het verschil met de Road King Special is dat deze motorfiets een aerodynamische look heeft en dus meer een sportief randje opzoekt. Zet ze naast elkaar en het verschil is duidelijk. Rijdt erop, en je weet precies wat we bedoelen.
De Harley-Davidson Road Glide Special is een klassieke motorfiets met een iconische rijhouding. Dankzij de treeplanken en het passagierszitje kunt u comfortabel en in stijl rijden. De zijkoffers zorgen voor extra opbergruimte, zodat u al uw spullen mee kunt nemen op de weg. De op het frame bevestigde kuip beschermt u tegen wind en weer, zodat u onbezorgd kunt genieten van uw rit.
Infotainment is ook beschikbaar op de Road Glide Special, waarmee u onderweg kunt luisteren naar muziek of navigatie-instructies ontvangen.
De Road Glide Special is net als de Road King, voorzien van veiligheidsverbeteringen, zoals antiblokkeersysteem (ABS) en elektronisch gekoppelde remmen (ELB) om uw rit veiliger te maken. Zo kunt u zich volkomen concentreren op de weg en genieten van de krachtige prestaties van deze motorfiets.
Daarnaast biedt de Road Glide Special ook de keuze uit twee Long-Haul Pakketten, het chroom of het zwarte pakket. Beide pakketten bieden een zadel en handgrepen die geschikt zijn voor elk klimaat, en de mogelijkheid om snel bagage en meer te bevestigen, zodat u zich helemaal kunt concentreren op het genieten van uw rit. Kortom, de Harley-Davidson Road Glide Special is een unieke en stijlvolle motorfiets met vele handige functies, veiligheidsvoorzieningen en personalisatie opties.
Vanaf € 37.995,-
Street Glide Special
De Street Glide Special van Harley-Davidson is een unieke factory-custom hot rod met iconische H-D stijl. Wat deze motorfiets echt opvalt zijn de nooit eerder aangeboden two-tone lakopties. Van de klassieke VIVID BLACK tot de exclusieve 120TH ANNIVERSARY W/ BLACK FINISH, er is voor elke rijder wel een perfecte kleur te vinden.
De helderwitte Daymaker™ LED-koplamp zorgt voor een helder zicht tijdens het rijden, zelfs in het donkerste gebied. De speciale banden, Dunlop™ Harley-Davidson Series, bias blackwall voor en achter, zorgen voor een veilige rit. Met een brandstofcapaciteit van 22,7 liter kunt u gerust een langere rit maken zonder vaak te hoeven tanken.
Met een gewicht van 375 kg is de Street Glide Special een flinke jongen, maar dit is geen enkel probleem. Dankzij de klassieke rijhouding, treeplanken, passagierszitje en zijkoffers heeft u altijd een comfortabele rit. De op het frame bevestigde kuip en infotainment maken de rit nog aangenamer.
De prijzen van de Street Glide Special variëren van € 37.995 voor de VIVID BLACK tot € 45.295 voor de 120TH ANNIVERSARY W/ BLACK FINISH. Elk model is uitgerust met veiligheidsverbeteringen, zoals de antiblokkeersysteem (ABS), elektronisch gekoppelde remmen (ELB) en hill hold control (HHC) en bandenspannings monitor systeem (TPMS) en inbegrepen in de prijs. Kies voor het chromen Long-Haul Pakket of het zwarte Long-Haul Pakket voor extra bagage- en meerbevestigingsopties.
Vanaf € 37.995,-
Road Glide Limited
De Harley Davidson Road Glide Limited is de perfecte keuze voor rijders die op zoek zijn naar maximaal comfort en performance. Met de Milwaukee-Eight™ 114 V-Twin motor en Sharknose-kuip maak je eindeloze kilometers met bepakking en passagier. Deze motorfiets is ontworpen voor de rijder die een unieke rijervaring zoekt.
Maar ook aan het bochtenwerk is gedacht. De Road Glide Limited is uitgerust met een Bochten verbeterd Elektronisch Gekoppeld Remmen (C-ELB), Bochten verbeterd Traction Control Systeem (C-TCS) en Bochten verbeterd Drag-Torque Slip Control Systeem (C-DSCS), zodat je met vertrouwen en veiligheid door de bochten kunt rijden.
Al met al is de Road Glide Limited een unieke en veelzijdige motorfiets die aan de wensen van de moderne rijder voldoet. Vergelijk deze motorfiets met andere modellen en ervaar zelf de unieke rijervaring die deze motorfiets te bieden heeft.
Deze motorfiets is uitgerust met een grote, opvallende kuip en luifel, een zadel met een hoger zitvlak en een koffer set. Het heeft ook standaard een Boom! Box GTS infotainmentsysteem en een keyless ignition. Het verschil met Road Glide Special is dat deze motorfiets extra luxe en comfortabele functies heeft zoals een verwarming in de handgrepen, een verstelbare windscherm en een verstelbare passagierszetel.
Vanaf € 39.895,-
Ultra Limited
De Harley Davidson Ultra Limited biedt rijders de perfecte combinatie van stoere stijl en ultiem comfort. Met de druk verlagende Batwing-kuip, Twin-Cooled™ Milwaukee-Eight™ 114 motor en verwarmde handgrepen, is deze motorfiets ontworpen om eindeloze kilometers te maken met bepakking en passagier. De motor heeft een koppel van 160 Nm en een vermogen van 87 HP / 65 kW bij 5020 rpm.
De voorvork is voorzien van een dubbel buigende klep van 49 mm en de achter ophanging is manueel aanpasbaar met standaard hoogte.
De Ultra Limited is ook uitgerust met een bochten verbeterend elektronisch gekoppeld remsysteem, bochten verbeterend traction control systeem en bochten verbeterend drag-torque slip control systeem. Deze motorfiets is bedoeld voor rijders die op zoek zijn naar maximale prestaties en comfort.
Vanaf € 39.895,-
Road Glide ST
De Harley Davidson Road Glide ST is speciaal ontworpen voor rijders die op zoek zijn naar uniek vermogen en comfort. Deze motorfiets is de perfecte keuze voor lange afstanden, met een klassiek touring design en premium Harley-Davidson features.
Een van de grootste voordelen van de Road Glide ST is de rijhouding. Deze motorfiets is ontworpen voor een comfortabele rijervaring, met treeplanken die zorgen voor een natuurlijke houding en een passagierszitje voor wanneer je iemand meeneemt op de reis.
De Road Glide ST is ook uitgerust met zijkoffers, waardoor je al je bagage mee kunt nemen op de reis. De op het frame bevestigde kuip zorgt voor extra bescherming tegen wind en weer, terwijl het infotainment systeem zorgt voor entertainment tijdens de rit.
Het chromen Long-Haul Pakket is een geweldige optie voor rijders die veel kilometers maken. Dit pakket bevat een zadel en handgrepen die geschikt zijn voor elk klimaat, en de mogelijkheid om snel bagage en meer te bevestigen. Er is ook een zwarte optie beschikbaar voor rijders die een meer gedurfde look willen.
In termen van prestaties, de Road Glide ST is uitgerust met een Milwaukee-Eight 117 motor en biedt een indrukwekkend vermogen van 168 Nm. Het bochten verbeterde elektronisch gekoppelde remmen (C-ELB), bochten verbeterd traction control systeem (C-TCS) en bochten verbeterd drag-torque slip control systeem (C-DSCS) zorgen voor een veilige en soepele rijervaring.
Vanaf € 41.495,-
Street Glide ST
De Harley Davidson Street Glide ST is een motorfiets waar performance en stijl hand in hand gaan. Met een 117 cubic inches motorinhoud en high-performance tuning, biedt deze motorfiets een unieke rijbeleving voor fans die het summum qua comfort en performance zoeken. De iconische bagger stijl met een klassieke Batwing-kuip zorgt voor een indrukwekkende uitstraling.
Maar de Street Glide ST biedt niet alleen een geweldige rijbeleving, het infotainment systeem is ook van topkwaliteit. Het Boom!™ Box GTS infotainment systeem is een full color TFT scherm met een grootte van 165 mm. Het systeem levert 25 watt per kanaal en is uitgerust met 2 speakers van 5.25 inch standaard. Indien uitgerust, is het systeem compatibel met headsets met een impedantie van 16-64 ohm. Dit alles maakt de Street Glide ST een uitstekende keuze voor rijders die op zoek zijn naar een motorfiets met uitgebreide technologische features.
Vanaf € 41.495,-
Collecter's Item: de CVO Road Glide Limited
Mocht je een centje overhebben of een mooie bak geld van een verdwaalde tante hebben geërfd, koop dan de CVO Road Glide limited ter waarde van € 71.995,-. Deze versie is een eerbetoon aan 120 jaar Harley Davidson Legacy. Beschrijven? Bekijk ‘m zelf maar:
De Pan America
De Pan America 1250 van Harley Davidson is een motor apart. In Nederland zien we deze motor niet heel vaak. Maar de motor is wel degelijk ontworpen voor avontuur en gebouwd om grenzen te verleggen. De motorfiets heeft een klassieke rijhouding met een centraal geplaatste voetbediening en een passagierszitje. Het frame is voorzien van een lange, op het frame bevestigde kuip en er zijn diverse veiligheidsverbeteringen beschikbaar.
Er zijn ook diverse tourpakketten beschikbaar voor de echte toerrijder. De zadelhoogte is 850 mm laag en 890 mm hoog, onbeladen. De brandstofcapaciteit is 21.2 l en het gewicht, rijklaar is 245 kg. De motor is een Revolution Max 1250 met een cilinderinhoud van 1.252 cc en een vermogen van 150 HP / 112 kW @ 8750 rpm.
De Pan America 1250 is uitgerust met een kleuren-TFT met touch scherm met een schermgrootte van 173 mm. Indien uitgerust is er ook een headset met Bluetooth specifieke functionaliteiten.
Harley Davidson Pan America vanaf € 24.595,-
Tot slot Aprilia Toermotoren>
Aprilia heeft als onderdeel van de Piaggio-groep een relatief kleine range toermotoren in vergelijking met andere merken die wereldwijd bekend staan. De toermotor-sectie bij Aprilia beperkt zich dan ook tot een echte toerbike. De Tuareg 660, die natuurlijk direct in het straatje van een Ténéré 700 van Yamaha zit.
De motor rijdt al rond sinds 1985 en is een echte robuuste allesvreter. De Aprilia Tuareg 660 is een motorfiets die speciaal ontworpen is voor off-road rijden. Met een nieuw ontworpen paralleltwin motor, levert deze fiets een maximumvermogen van 80 pk en een piekkoppel van 70 Nm. De motor heeft ook een sterk verbeterde curve voor het lage en middelhoge toerengebied.
De 2023 Touareg 660
De Tuareg 660 is uitgerust met een 43 mm voorvork en een progressief gelagerde monoshock, beide met 240 mm veerweg. Hierdoor is de veerweg langer en is er geen compromis gedaan op prestaties. Dit, samen met het Aprilia Frame en Ophanging, garandeert een uitmuntende rijervaring.
Met vier rijmodi waarvan twee aanpasbaar en een speciaal voor off-road rijden, biedt de Tuareg 660 pure off-road prestaties en sportieve technologie. De motor is uitgerust met een volledig APRC-systeem met tractiecontrole, cruise control, motormapping en motorremmen. Allemaal toegankelijk via het goed zichtbare 5 TFT-display.
Met een drooggewicht van slechts 187 kg, is de Tuareg 660 een licht gewicht motorfiets met volledige uitrusting. Dit zet een benchmark in de industrie voor lichtheid.
Aprilia Touareg 660 vanaf € 10.895,00
Toermotor kopen?>
Dat waren de meeste betekenisvolle toermotoren voor het nieuwe jaar. Door de tijd heen zullen we de modellen aanvullen en tekst updaten zodra er nieuwigheidjes zijn. Ben je benieuwd welke toermotor bij jou past, neem dan contact op.
Je kunt natuurlijk ook de toermotoren bij MotorCity online bekijken. We hebben naast nieuwe motoren van de merken Yamaha, Suzuki, Kawasaki, CF Moto ook vaak occasion toermotoren van BMW, Triumph, Harley of Honda.
Wil je persoonlijk advies kom dan even langs in onze showroom of bel even op 020-480 80 10.
Daarbij bieden we voor alle type toermotoren onderdelen en accessoires aan. Deze monteren we ook graag voor je bij onze moderne werkplaats.
Meer nieuws
Op zoek naar jouw volgende motor? De 2025 Kawasaki Versys 650 combineert veelzijdigheid, comfort en prestaties, en ...
Ben jij een avontuurlijke Yamaha Ténéré-rijder? Dan mag je de Ténéré Travel Trophy 2025 niet missen!...
Het voorbereiden van je motor voor de winterstalling voorkomt veelvoorkomende problemen door kou en vocht, zoals ro...